peugeot 406 olie temperatur
Fra : jg

Dato : 30-09-03 07:15

Kære peugeot 406 ejere. Jeg synes olie temperatur på mit bil ligger meget
højt. Mit værksted siger, at så længe den ikke overstiger 140 grader, så er
der ingen panik. Kunne I ikke fortælle mig, hvor mange grader ligger jeres
olie på?
Glemte ar sige, at mit motor er 2.2, men det har vel ingen betydning.
PÅ forhånd tak

Fra : phk

Dato : 30-09-03 07:43

"jg" <f1950@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> der ingen panik. Kunne I ikke fortælle mig, hvor mange grader ligger jeres

Målt hvor på motoren?

Temperaturen er meget afhængig af hvor på motoren den bliver målt (bundkar
eller topstykke eller oliepind), derfor er det nok svært at sammenligne fra
en motortype til en anden.

140 grader lyder meget rigtigt.

Samtidig er olietemperaturmåleren i din bil formentlig ikke et
præcisionsinstrument, så måske kan du ikke bruge den til andet end at
sammenligne fra den ene gang til den anden.

--
Per, Esbjerg

Fra : jg

Dato : 30-09-03 11:54

Jeg ved ikke hvor instrumentet henter sine oplysninger fra, men det må jo
være ens for alle peugeot 406.

Fra : Rasmus

Dato : 30-09-03 15:35

"jg" <f1950@hotmail.com> wrote in message
> Jeg ved ikke hvor instrumentet henter sine oplysninger fra, men det må jo
> være ens for alle peugeot 406.

Ved normal landevejskørsel burde olie temp ligge under 100 i det her
vejr...., men hvad er den da siden du mener den er for høj??, og hvordan
kører du din bil?

mvh
Rasmus

Fra : N I E L S

Dato : 30-09-03 13:16

"jg" <f1950@hotmail.com> skrev
>Kunne I ikke fortælle mig, hvor mange grader ligger jeres
> olie på?

Min står som regel på lidt under 90.'
406 2.0
N I E L S

Fra : Flemming Boller

Dato : 30-09-03 21:39

N I E L S wrote:
> "jg" <f1950@hotmail.com> skrev

> Min står som regel på lidt under 90.'
> 406 2.0
> N I E L S

Min ligger også lidt under 90 efter cirka 10 min kørsel og resten af turen.

flemming

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-10-03 08:23

"Flemming Boller" <crap@tarm.dyndns.dk> wrote in message news:NQleb.299$ZD.77@news.get2net.dk...

> Min ligger også lidt under 90 efter cirka 10 min kørsel og resten af turen.

Er I sikre på at det er olien og ikke kølevandet?

/Jakob

Fra : Flemming Boller

Dato : 01-10-03 16:20

Jakob Jeppesen wrote:

> Er I sikre på at det er olien og ikke kølevandet?
>
> /Jakob

hmm good point....jeg vender lige tilbage

Fra : Flemming Boller

Dato : 02-10-03 15:35

> hmm good point....jeg vender lige tilbage

hehe - det var nok kølevandet....

Fra : jg

Dato : 04-10-03 14:46

OLIE; OLIE; OLIE; OLIE; OLIE ER I MED .DET DREJER SIG OM OLIE!!!

Fra : N I E L S

Dato : 01-10-03 23:11

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev

> Er I sikre på at det er olien og ikke kølevandet?
>
> /Jakob

Nøøøh. Egentligt ikke....
N I E L S