Servlet problemer i Tomcat
Fra : zeon

Dato : 29-09-03 22:22

Hej,

Har prøvet at teste min Tomcat installation (c:\Tomcat) med flg.
testservlet, men det virker sq ikke...

import java.io.*;
import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class HelloWorld extends HttpServlet {

public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse
response)
throws IOException, ServletException
{
response.setContentType("text/html");
PrintWriter out = response.getWriter();
out.println("<html>");
out.println("<body>");
out.println("<head>");
out.println("<title>Hello World!</title>");
out.println("</head>");
out.println("<body>");
out.println("<h1>Hello World!</h1>");
out.println("</body>");
out.println("</html>");
}
}

Denne fil HelloWorld.java er placeret i
c:\Tomcat\webapps\myApp\WEB-INF\classes, hvor også den kompilerede fil er.

Desuden har jeg flg. deployment descriptor web.xml placeret i
c:\Tomcat\webapps\myApp\WEB-INF\

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!DOCTYPE web-app PUBLIC "-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application
2.3//EN" "http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd">
<web-app>
<servlet>
<servlet-name>Hello</servlet-name>
<servlet-class>HelloWorld</servlet-class>
</servlet>
</web-app>

Når jeg så forsøger at få den vist i browseren med
http://localhost:8080/myApp/servlet/Hello, får jeg flg. fejl:

HTTP Status 404 - /myApp/servlet/Hello

----

type Status report

message /myApp/servlet/Hello

description The requested resource (/myApp/servlet/Hello) is not available.

----

Apache Tomcat/4.1.27

Har ingen problemer med at få vist de servlet eksempel-filer der er placeret
i c:\Tomcat\webapps\examples

Kan nogen hjælpe?? Er der noget der skal sættes i min path el lign??

/Zeon

Fra : zeon

Dato : 30-09-03 07:55

Har løst problem....

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-09-03 09:41

On Tue, 30 Sep 2003 08:55:11 +0200, zeon wrote:

> Har løst problem....

Vil du ikke lige opsummere hvordan?

Fra : zeon

Dato : 30-09-03 19:35

Sure...

Indsatte i server.xml i /conf biblioteket følgende

<Context path="/myApp" docBase="webapps/myApp" debug="0" reloadable="true"
/>

Ydermere tilføjede jeg et par linjer til min deployment descriptor i web.xml
under WEB-INF biblioteket, så den nu ser sådan ud...:

[...]
* <servlet-mapping>
* <servlet-name>Hello</servlet-name>
* <url-pattern>/Hello</url-pattern>
* </servlet-mapping>
</web-app>

Det er her tagget <servlet-mapping> med stjerner der er tilføjet....

Fanger nu servlet'en via

http://localhost:8080/myApp/Hello

Jeg er ikke sikker på, at dette er den "pæneste" måde at gøre det på, men
det virker

/zeon