Hvornår snuppes kortet?
Fra : Stefan

Dato : 29-09-03 22:08

Hej

Under Stations 2 indslag om farttåber, var der et fakta skilt som fortalte
at kortet bliver snuppet ved 60%'s overskridelse af hastighedsgrænsen. Så
kom vi til at diskutere om det kunne passe, jeg mener det først er ved 70%.
er der nogle der kan de præcise regler?

Stef

Fra : KickAssCowboy

Dato : 30-09-03 00:39

Tjek denne link. Den er ret god.
Lars

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-09-03 04:46

Hej Lars

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Tjek denne link. Den er ret god.
> Lars

Hvilket link????

Henrik, Slagelse

Fra : KickAssCowboy

Dato : 30-09-03 08:14

Hehehe...sorry...her er linket: http://www.farten.dk/pages/boeden.asp

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-09-03 09:09

Takker for informationen!

Stef

Fra : Michael Schrøder

Dato : 30-09-03 09:53

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Takker for informationen!

- men den er vist ikke opdateret med de "nye" 80 km/h for bil med trailer på
motorvejen...

mvh Michael

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-09-03 17:19

> Hehehe...sorry...her er linket: http://www.farten.dk/pages/boeden.asp

.... som synes man må køre 192 km/t på motorvejen uden at miste pappet. Det
er ~74,5% over 110 km/t. Loven siger 70% - det er 187 km/t. Station 2 skrev
60% - det ville så give 176 km/t. Dog vil jeg mene 70% er det gældende.

// Troels

Fra : KickAssCowboy

Dato : 30-09-03 18:28

Er det ikke ligemeget om man må køre 192km/t eller 176kmt på motorvejen? Så
stærk kører man da ikke alligevel, eller gør man......?!?
Lars

Fra : René Lønstrup

Dato : 30-09-03 20:48

KickAssCowboy wrote:
> [...]

Indtil næste år, når fartgrænsen sættes op. Så skal man svjh ikke over 160
km/t, før kortet er i fare :-/

> Er det ikke ligemeget om man må køre 192km/t eller 176kmt på
> motorvejen? Så stærk kører man da ikke alligevel, eller gør
> man......?!?

Nej da.......... Ikke altid, ihvertfald

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Lars G

Dato : 30-09-03 06:23

Hej

> [...]
> at kortet bliver snuppet ved 60%'s overskridelse af hastighedsgrænsen. Så
> kom vi til at diskutere om det kunne passe, jeg mener det først er ved

Fra http://www.politi.dk/p37/informa/boedetakster.htm

"Ved hastighedsoverskridelser på mere end 70 % af den tilladte hastighed - i
visse situationer med særlige typer af køretøjer dog allerede ved mere end
40 % - frakendes De førerretten betinget. De skal endvidere aflægge en
kontrollerende køreprøve.

"

Mvh
Lars G

Fra : Lars G

Dato : 30-09-03 06:27

Denne side er noget bedre forklarende

"Hvordan er reglerne for frakendelse af førerretten?"
http://www.politi.dk/Atk/18frakendelse.asp

Mvh
Lars G

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 30-09-03 07:26

"Stefan" <stefware@email.dk> wrote in message
> Hej
>
> Under Stations 2 indslag om farttåber, var der et fakta skilt som fortalte
> at kortet bliver snuppet ved 60%'s overskridelse af hastighedsgrænsen.

Det var (et af) færdselskommisionens forslag til strammere
regler for at højne trafiksikkerheden......

Kort mistes ved over 70 km/t i byerne (=+30%)

> Så
> kom vi til at diskutere om det kunne passe, jeg mener det først er ved
70%.
> er der nogle der kan de præcise regler?

Det er korrekt og som andre også har henvist til.

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 30-09-03 07:31

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

[Klip - noget værre sludder !]

Det passer jo ingen steder !
Nu så jeg ikke skiltet, men et af de nye forslag var - korrekt nok -
at kortet skal mistes ved over 70 km/t i byerne.
Men det er jo altså ikke 60 men derimod 40 % !!
(Jeg har vist ikke sovet nok i nat )

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-09-03 17:20

> Det var (et af) færdselskommisionens forslag til strammere
> regler for at højne trafiksikkerheden......

Jowjow. Farten dræber, uanset hvor lavt regeringen sætter grænsen for at
miste kortet. *suk*

// Troels