Det ene af to CBB kort melder simkort fejl
Fra : J Larsen

Dato : 29-09-03 21:47

Har lige fået min Simens M55 i dag fra http://www.monatel.dk/ 1 dag om at
levere.

Telefonen er købt uden abb. og er ikke låst.

Men! når jeg sætter mit CBB kort i og tænder kommer fejlen "simkort fejl"
Jeg har prøver med et andet CBB kort og her er der ingen problemer.

CBB siger det er forkert spænning til simkortet noget med 3 volt og 5 volt,
men de
villle sende et nyt,
synes det lyder lidt mærkeligt.

MVH J Larsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-09-03 22:37

J Larsen skrev:

>CBB siger det er forkert spænning til simkortet noget med 3 volt og 5 volt,
>men de
>villle sende et nyt,
>synes det lyder lidt mærkeligt.

Det lyder meget mærkeligt, hvis CBB skulle have udsendt 5volts-kort -
da man gik væk fra disse inden CBB overhovedet kom på markedet.

Der kan selvfølgelig "bare" være en fejl på SIM-kortet, så vent og se
om det nye kort ikke løser problemet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-09-03 22:38

"J Larsen" <-fjernes-bob@krudt.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har prøver med et andet CBB kort og her er der ingen problemer.
>
> CBB siger det er forkert spænning til simkortet noget med 3 volt og 5

Jeg har hørt lidt om det med forskel på simkort. I min Alcatel 735 manual
står der at jeg skal sikre mig at mit simkort er at typen 5volt (mener jeg
det var) og ikke 3volt (eller viceversa)... Hvorfor der så er forskel, skal
jeg ikke kunne sige. Men nok ikke firmaet du har købt telefonen fra, kan
fortælle dig mere?

Mikael

Fra : J Larsen

Dato : 30-09-03 16:37

Ja mon ikke et nyt kort hjælper. men ville jo gerne have min nye tlf til at
virke nu. CBB kunne først levere et kort om en uge.

Fra : J Larsen

Dato : 01-10-03 15:54

Det her er service har allerede fået kortet og det virker )))))

Fra : Henning Lund

Dato : 01-10-03 19:49

J Larsen skrev:
> Det her er service har allerede fået kortet og det virker )))))

Det er jo osse CBB hehe

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/