Ny ven:Norsk skovkat
Fra : Kim

Dato : 29-09-03 19:06

Hej alle!
I morgen skal jeg ud at hente min lille norske skovkat i et katteri i
Sæby. Jeg glæder mig meget. Den er fuldstændig frygtløs og meget kælen
og fræk. Har I nogle gode råd her på faldrebet?
Hvad med kradsetræ? Bruger de det ved hjælp af katterurt?
Er det rigtigt at Race-katte ikke kan tåle Whiskas-dåse-mad?
Den er 13 uger gammel og kommer til at live op i min lejlighed!
Hejsa
Kim

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 29-09-03 20:27

Hejsa

tillykke det lyder spændene, må man spørge hvad den ne mis hedder ?

mvh
gitte
www.sacala.dk

Fra : Kim

Dato : 29-09-03 21:34

Gitte S. Eriksen <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev:
>Hejsa
>
>tillykke det lyder spændene, må man spørge hvad den ne mis
> [...]
Den skal hedde et lidt skørt navn, nemlig Mischa Dimitri. Men den
bliver nok kaldt mis når jeg skal kalde på den.
Mvh
Kim

Fra : Kate

Dato : 29-09-03 21:37

Kim <kim.wj@SD0Q0nypost.dk> (slet SD0Q0) wrote in

> Hvad med kradsetræ?

Mine katte har benyttet kradsetræerne af sig selv, mere eller mindre.
Mine har ikke brudt sig om baldrian som jeg engang fik anbefalet. Hvis
en kat ikke har vist kradsetræet større interesse end f.eks. møbler har
jeg kradset på det med neglene, det har altid fået dem til at komme for
at se hvad det dog kunne være og så har jeg flyttet fingrene opad så
katte har måttet følge efter og vupti har den set fidusen ved det

> Er det rigtigt at Race-katte ikke kan tåle Whiskas-dåse-mad?

Det mener jeg ikke kun gælder for racekatte, jeg har haft et par
stribere som fik tynd mave af dåsemad. Alle mine får dyrlægens foder,
lige nu får de Hill's men der er andre lødige mærker at vælge mellem.
Mine får så med mellemrum en dåse mad til deling (de er 4) og til det
køber jeg normalt Netto eller Aldi's det billigste for det er kun for
at sikre mig at de får vand nok. I sommers de dage hvor de var meget
varmt hældte jeg lige så meget vand som dåsemad i en tallerken og så
drak de vandet sammen med maden. Ellers bruger jeg som sagt ikke
dåsemad.

Tillykke med din nye mis, håber den vil bringe glæde og grin ind i dit
hjem

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 01-10-03 06:02

On 29 Sep 2003 20:37:19 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>at se hvad det dog kunne være og så har jeg flyttet fingrene opad så
>katte har måttet følge efter og vupti har den set fidusen ved det

   Men de skal dælendyleme lære det fra de er små! Simba - det
fede kræ - har allerede molestreret adskillige hjørner hvor der nu
ikke rigtigt er mere tapet tilbage. Og løsningen er at man sætter
kradsetræer der hvor han kradser ... *suk*

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Nina Søgaard

Dato : 29-09-03 21:39

> [...]
> Er det rigtigt at Race-katte ikke kan tåle Whiskas-dåse-mad?
> Den er 13 uger gammel og kommer til at live op i min lejlighed!

Hej Kim.

Først et stort tillykke; det bliver da skønt!!!
Et kradsetræ vil nok være en rigtig god idé, da det ellers med stor
sikkerhed vil gå ud over møbler og des lige. Og ja du kan med stor
fordel bruge katteurt på det, da det nok vil gøre det mere spændende fra
start.
Og så lige et lille fif: hvis lillemis hvæsser kløer andre steder end
kradsetræet, så tag den hen til kradsetræet hver gang og kør blidt men
bestemt poterne hen over træet til den hvæsser der; så lærer den meget
hurtigt meningen med det.
Whiskas er generelt ikke det bedste foder til katte, og hvis du vil
spare i længden; både med forbrug af tørfoder og "fyld" i kattebakken
vil jeg klart anbefale Hill´s eller Royal Canin. Det er dyrere at købe
men varer længere i den anden ende, og holder lillemissen mere "fit for
fight". Jeg har også hørt om noget der hedder Oliwers, men da jeg ikke
kender noget særligt til det kan jeg ikke sige så meget om det foder.
Men måske der er andre der kan.....?
Men rigtig held og lykke herfra!

Med venlig hilsen
Nina Søgaard