Favicon woes
Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-03 15:18

Hej gruppe,

Har lige læst om favicon. Har mit projekt liggende i
c:\inetpub\wwwroot\demoapp\

Lægger min .ico som c:\inetpub\wwwroot\demoapp\favicon.ico

Det virker ikke.

Skriver så i min demo1.aspx:
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico">

Så virker det. Men det burde da ikke være nødvendigt ?

/jim

Fra : Lobais

Dato : 29-09-03 18:41

> Så virker det. Men det burde da ikke være nødvendigt ?
Hvilken browser bruger du?
<http://www.html.dk/artikler/00002/>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-10-03 11:20

Lobais wrote:
> Hvilken browser bruger du?
> <http://www.html.dk/artikler/00002/>

IE i nyeste aftapning.

/jim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-03 19:38

Jim Andersen skrev:

> Skriver så i min demo1.aspx:
> <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico">
>
> Så virker det. Men det burde da ikke være nødvendigt ?

Favicon og IE kan godt være en drilsk kombination. Du kan læse lidt
om det her: <http://html-faq.dk/1015.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-10-03 11:50

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Favicon og IE kan godt være en drilsk kombination. Du kan læse lidt
> om det her: <http://html-faq.dk/1015.asp>.

Jae... men.... selv om jeg trækker ikonet ned i browservinduet en masse
gange, eller tilføjer det til foretrukne, eller laver genvej på skrivebordet
så dukker det altså ikke op. Kun hvis jeg sætter REL LINK etc ind, så
dukkede det op anden gang jeg trak det ned i browservinduet.

/jim

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-10-03 13:15

Jim Andersen wrote:

> [...]

Det er et godt spørgsmål om det burde være nødvendigt, men da det er det
der gør at de browsere der er gode til favicon får det med, er der da
_ingen_ grund til at udelade det?

> Jae... men.... selv om jeg trækker ikonet ned i browservinduet en masse
> gange, eller tilføjer det til foretrukne, eller laver genvej på skrivebordet
> så dukker det altså ikke op.

Tilføj til foretrukne, træk ned i dokumentet tre gange, luk og åbn
Explorer og træk ned i dokumentet igen.

Hvis ikke _det_ giver ikon så er det fordi der skal være den <link rel
efter det jeg ved om MSIE og favicon (og det vil glæde mig, for så
lugter MSIE da lidt af standard )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-10-03 15:58

Jesper Brunholm wrote:

> Det er et godt spørgsmål om det burde være nødvendigt, men da det er
> det
> der gør at de browsere der er gode til favicon får det med, er der da
> _ingen_ grund til at udelade det?

Kun at det lugter lidt af hardkodet sti/filnavn. Så det er ikke noget jeg
ligger søvnløs over. Men jeg troede der måske var noget jeg ikke helt havde
fattet eller gjort rigtigt.

Tak for svarene allesammen,

Jim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-10-03 12:37

Jim Andersen skrev:

> Jae... men.... selv om jeg trækker ikonet ned i browservinduet
> en masse gange, eller tilføjer det til foretrukne, eller laver
> genvej på skrivebordet så dukker det altså ikke op.

Som skrevet står: Favicon og IE kan godt være en drilsk kombination

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 01-10-03 12:16

Jim Andersen wrote:
> Skriver så i min demo1.aspx:
> <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="favicon.ico">
>
> Så virker det. Men det burde da ikke være nødvendigt ?

Det virker desværre ikke i IE.
Så du slipper ikke uden om at skrive link elementet til ikonet.

Hintzmann c",)