Hjælp til formular/gæstebog
Fra : LOKE

Dato : 29-09-03 17:13

Jeg har prøvet at lave en formular til en gæstebog i frontpage 2000, men når
jeg har udfyldt formularen og trykker på send, så kommer der en ny side frem
hvor den henviser til siden www.xxxxx.dk/--WEBBOT-SELF-- hvad
mangler jeg, eller hvad gør jeg forkert ???

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-09-03 20:07

Der skal være installeret FP udvidelser for at dette virker.

Fra : LOKE

Dato : 29-09-03 22:36

Det jeg kan læse mig frem til er at jeg har installeret FrontPage
serverudvidelser, der er et flueben i feltet "aktiveret med Microsoft
FrontPage serverudvidelser", eller er det mig der overser noget ??

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-09-03 02:58

Det er ikke nok at du har det lokalt. De skal være installeret på den
Server du er hosted på.

Fra : Tanja Bromley

Dato : 30-09-03 11:05

> Det er ikke nok at du har det lokalt. De skal være installeret på den
> Server du er hosted på.

Jeps, og hvis der er ext. hos din udbyder, og du stadigvæk har samme
problem, så kan det være FrontPage, der laver rod i det hele.
Jeg oplevede det samme på min hjemmeside, men blev problemet kvit, da jeg i
stedet for FP benytte WinCom. til opload (selvom det er fy-fy at bruge andet
end FP til opload af ext.).

/Tanja

Fra : LOKE

Dato : 30-09-03 15:55

Nu har jeg undersøgt det, og både Frontpage og min udbyder har installeret
extension, men det virker stadigvæk ikke, hvad gør jeg galt. ØV

Fra : mig

Dato : 30-09-03 16:42

> Nu har jeg undersøgt det, og både Frontpage og min udbyder har installeret
> extension, men det virker stadigvæk ikke, hvad gør jeg galt. ØV

> [...]

har du lagt den på nettet ? det er nemmere at se hvad der er galt.
Den virker jo også først når den er oploadet, man kan ikke afprøve den før.
Her er link til en af mine
http://www.slaegt.dk/vejlenser/gastebog/gaestebog.htm
mvh Kirsten

Fra : mig

Dato : 30-09-03 18:37

<form action="../_vti_bin/shtml.dll/gastebog/gaestebog.htm" method="POST"
onSubmit="" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" U-File="g_bog.htm"
-------------

<form method="POST" target="_self" onsubmit="return
FrontPage_Form1_Validator(this)"
name="FrontPage_Form1" action="--WEBBOT-SELF--" language="JavaScript">
<!--webbot bot="SaveResults"
U-File="C:\Dokumenter\Mine Web-steder\register.htm"
den øverste er kopieret fra min og den nederste fra din...prøv at se
forskellen..din peger til en fil på
C:\Dokumenter\Mine Web-steder\register.htm"

hjælper det ?

Fra : LOKE

Dato : 01-10-03 15:19

Hej,
jeg har stadig problemer, men jeg tror det skyldes nedenstående linje som
jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere. Hvad er denne shtml.dll-fil til for
og hvordan får jeg den oprettet. Det ser jo ud som om man skal lave en mappe
med en tilhørende ekstra hjemmeside der skal understøtte gæstebogen så den
kan blive vist rigtigt ??

Fra : mig

Dato : 01-10-03 17:09

> [...]
mappe
> med en tilhørende ekstra hjemmeside der skal understøtte gæstebogen så den

Jeg kan ikke se din egen email så jeg kunne sende denne til dig...
men jeg har lagt din gæstebog her
http://fotolehd.dk/bogen/testen/Schapers.htm
du kan se den virker, men jeg ved jo ikke om din email så er rigtig, men gem
denne side og lav en sider der hedder gaestebogen.htm i samme mappe så
skulle det virke....

Fra : mig

Dato : 01-10-03 17:18

"mig">
> [...]
gem
> denne side og lav en sider der hedder gaestebogen.htm i samme mappe så

http://fotolehd.dk/bogen/testen/gaestebogen.htm

på den side kan du se hvad der står i gæstebogen..

Fra : LOKE

Dato : 01-10-03 18:37

Tusind tak for hjælpen - jeg vil nu se om det fungerer som det skal, dvs
senest i morgen. Jeg er meget glad for assistancen.
Jeg vender tilbage

Fra : LOKE

Dato : 03-10-03 20:55

Hov jeg fik vist sat mailen for langt ned i første omgang, men her kommer
det så - - -
Hej, du skrev til mig angående formularen/gæstebogen. Jeg var imponeret over
at du kunne få det til at virke, men jeg har selv forsøgt siden og det er
lig som om at hvis jeg prøver at gemme denne vigtige linje:
action=../_vti_bin/shtml.dll/testen/Schapers.htm
Ja, så registrerer computeren det ikke - selv om jeg har lavet en mappe osv.
Den vil ikke acceptere (uden at give den alt for menneskelige værdier at
jeg angiver denne shtml dll.fil - hvad sker der? Jeg håber at jeg snart får
styr på det! - og håber på hjæææælp udefra.

Jeg har prøvet at kopiere de koder der hørte til det du skrev - men selv om
det virker godt nok ude, er det noget andet når jeg henter det hjem.

Forhåbningsfulde hilsner

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-10-03 18:32

For en ordens skyld: adresse på engelsk staves med to d'er :
address.
--
ahw

Fra : LOKE

Dato : 01-10-03 18:33

Det havde jeg overset tak.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-03 04:05

En del af FP Extensions og som tidligere sagt skal disse være
installeret på serveren for at det virker.

Fra : LOKE

Dato : 03-10-03 20:34

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-10-03 03:04

Du kan ikke bare oprette et sådant bibliotek og lægge den fil der. FP
Extensions skal installeres korrekt på Serveren.

Fra : LOKE

Dato : 04-10-03 08:19

Jamen FP Extensions er installeret på serveren!

Mvh LOKE

Fra : mig

Dato : 04-10-03 11:31

> Jamen FP Extensions er installeret på serveren!

Er du sikker på det ?
hvis det er det, så kan du prøve at kopiere de to sider jeg lagde op, smide
dem i en folder og lægge dem på siden og se om de virker, du lader være med
at ændre noget i dem blot prøv som test, for du kan jo se de virker på mit
webhotel.
mvh mig

Fra : LOKE

Dato : 04-10-03 13:06

Jeg vil lige undersøge nærmere, ved at kontakte dem, for umiddelbart virker
siden ikke hos mig som den gør hos dig - det har jeg prøvet. Som sagt prøver
jeg nu at spørge mit webhotel. Vender tilbage . . . .

Mvh LOKE

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-10-03 12:26

spørg din udbyder om hvilken ekstensions, der er givet adgang til.
Udbyderen kan nemlig godt hindre visse features ved installationen
på serveren således at brugerne ikke uden videre kan foretage alle
ting, man måtte ønske.
--
ahw

Fra : LOKE

Dato : 04-10-03 13:08

Det vil jeg prøve - - - Tak.
Mvh LOKE

Fra : Lok

Dato : 30-09-03 18:07

Her er linket til gæstebogen, håber der er nogen der kan hjælpe.

http://www.schaper.dk/guestbooks.htm