Mine fisk ligger i overfladen og kvabber
Fra : Jens Rahbek

Dato : 29-09-03 16:45

Vi har en lille bowle ca. 10 litter, der i har vi 2 slørhaler og en
sugemalle, og 2-3 planter, plus steen.
problemet er at førstegang vi købte fik der ikke mere end 14 dage før den
første vik problemer, den anden havde de ok. men blev dårlig efter 2
måneder, sugemallen har det fint. nu har vi købt nye slørhaler et andet
sted men den er nu gal igen.
er der nogen der ved hvad det kan være galt
hilsen jens

Fra : Per W.

Dato : 29-09-03 17:18

"Jens Rahbek" <j-rahbek@adr.dk> skrev i melding
> [...]
> sted men den er nu gal igen.
> er der nogen der ved hvad det kan være galt

De trenger luft, og det fort MASSE LUFT NED I VANNET. De oppfører seg slik
du ville gjort hvis du ble puttet i en tett beholder med vann.

/Per W.

Fra : Plesner

Dato : 29-09-03 17:24

> [...]
> sted men den er nu gal igen.
> er der nogen der ved hvad det kan være galt

Det er alt for lidt plads at holde slørhaler m.m. i sådan en bowle. Uanset
hvor i køber fiskene, kan du godt regne med, at det vil være en udpræget
kortvarig fornøjelse. Skulle du endelig finde et specielt sejlivet
eksemplar, som klarer sig gennem længere tid, så kan du være helt sikker
på, at den ikke har det godt.

plesner

Fra : Martin Pedersen

Dato : 29-09-03 17:28

> [...]
> sted men den er nu gal igen.
> er der nogen der ved hvad det kan være galt

Du skal have dig et ordenligt akvarie. Havde selv en bowle engang fordi jeg
ikke vidste bedre.
En bowle er for lille til at vandkemien kan holdes stabil. desuden har
fiskene ikke særligt meget plads.
Grundlæggende er en fiskebowle en dårlig ide.

Fra : Kongen

Dato : 01-10-03 21:30

Levere dine fisk tilbage til dyrehandleren, og find nogle plastik fisk til
at putte i din bowle, eller brug den til drinks, for det er da noget af det
ondeste du kan udsætte fisk for.

Du skulle puttes ind i en plastkasse på 4x4 meter med 3 planter til at
producere ilt, så ville du nok komme til at minde meget om dine fisk.

Hygsom
Leo

---

Fra : Li Lo

Dato : 02-10-03 12:49

Jeg er helt enig.. en bowle er IKKE lavet til fisk... Et akvarie er lavet
til fisk !!!

Fra : Martin Pedersen

Dato : 02-10-03 21:06

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse > Jeg er helt enig..
en bowle er IKKE lavet til fisk... Et akvarie er lavet
> til fisk !!!
>
> "Kongen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> det

Tror ikke han er tungnem. Der er ingen grund til at pensle det ud. Det er
okay at folk laver fejl. Bare de ikke laver den samme fejl to gange i træk.