Brugerundersøgelse og camping i barske omr~
Fra : Christian Raaby

Dato : 29-09-03 15:59

Brugerundersøgelse:

Jeg er i forbindelse med en skoleopgave, på Arkitektskolen i Århus, ved at
undersøge brugen af trailervogne som f.eks. Camp-Let, Combi-Camp eller
lignende. Se dem her: www.camplet.dk og www.combicamp.dk . Jeg vil meget
gerne høre fra folk, der har erfaringer med denne form for camping. For at
kunne sammenligne mine resultater bedre, må I meget gerne fortælle lidt om
Jeres baggrund.

Hvilken alder har I, og hvor i landet bor I?

Hvor lang tid har I camperet på denne måde?

Hvilke grunde havde I til at vælge denne type vogn?

Hvilken bil bruger I?

Hvor langt rejser I med vognen og hvorhen?

Hvor mange personer er I, når I camperer?

Kører I til udlandet?

Deler I udstyr med venner, naboer, etc.?

Savner I noget ved denne måde at campere på?

Hvor lang tid camperer I ad gangen?

Evt. andre bemærkninger.

Offroad camping:

I min opgave vil jeg se, om jeg kan lave et tilsvarende produkt, men det
skal henvende sig til naturfolk, som for eksempel jægere, fiskere, klatrere,
etc. Produktet er tiltænkt folk, der nyder det frie og barske udendørsliv,
men som samtidig er interesseret i en komfortabel overnatning uden en masse
besvær med teltopsætning og lignende. Produktet vil også kunne blive brugt i
sne.

Jeg forestiller mig at den primære målgruppe vil befinde sig i store
naturrige områder. Jeg tænker her på lande som Norge, Sverige, Finland,
Canada, USA, etc.

Jeg vil meget gerne høre fra folk, der camperer året rundt i skov, ødemark,
sne, regn og slud. Også gerne input fra folk, der har planer eller drømmer
om dette...

Hvilken alder har I, og hvor i landet bor I?

Hvor mange er I af sted på tur?

Hvilken bil bruger I?

Hvad er formålet? (Jagt, fiskeri, andet)

Hvor lang tid har I camperet på denne måde?

Hvilket telt og andet udstyr bruger I og hvorfor?

Hvordan vælger I jeres overnatningssted? Hvilke krav har I til en lejrplads?

Bruger I alternative transportmidler? (Snescooter, hundeslæde, langrendsski,
etc.)

Hvilke problemer er der ved at campere i barske områder? (sne, kulde, blæst,
vandforsyning, etc.)

Evt. andre bemærkninger.

Jeg glæder mig til at høre fra Jer, og håber at I kan hjælpe mig med at få
afklaret mine spørgsmål.

På forhånd tak.

Svar venligst på min mail.

Med venlig hilsen

Christian Raaby

Afdeling ID, 4. år

Arkitektskolen Århus, Danmark

Mail: raabydenmark@hotmail.com

Fra : sten

Dato : 08-10-03 10:21

Christian Raaby wrote:
> Brugerundersøgelse:
>
> Jeg er i forbindelse med en skoleopgave, på Arkitektskolen i Århus,
> ved at undersøge brugen af trailervogne som f.eks. Camp-Let,
> Combi-Camp eller lignende.

Håber der er en hel masse der reflektere på dette, syns det lyder
spændende

--
mvh sten bo

---