Sommerhuskat
Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 29-09-03 15:16

Hejsa katteng,
jeg har fået en kattekilling, nok ca. 14-16 uger gammel, på besøg. Det
startede med at mine hunde jog katten op i et træ her i haven. Katten
kom ret hurtigt ned efter hundene var kommet ind, og var vældig sød og
kælen. Jeg forsøgte at sætte den ud et stykke væk fra haven, men den
blev ved med at følge efter mig. Til sidst gik jeg bare indenfor og
lukkede døren. Jeg håbede at den ville forsvinde i løbet af aftenen,
men næh nej. Den var derimod meget ihærdig og ville gerne med ind. Jeg
vidste at en af gårdene her i nærheden har katte og kattekillinger, så
jeg tog den med derhen for at se om den tilhørte dem. Det gjorde den
desværre ikke, og de mente at det nok var en killing som var blevet
efterladt. Jeg bor nemlig i et sommerhus område, som er øde nu, så
sandsynligheden er ret stor.
Enden på det er blevet at nu er den kommet ind, og føler sig allerede
meget hjemme.
Efter et par telefonopringninger er det blevet til at min farmor gerne
vil have den. Jeg har lovet at købe noget killingefoder, så hun har
noget til når den skal afleveres på onsdag. Jeg ved at min farmor ikke
vil betale i dyre domme for foder, så der er ingen idé i at starte med
noget dyrt foder. Jeg har givet den Whiskas junior, er der nogen der
har erfaringer med det?
Er der ellers nogen der kan anbefale noget ok foder, som ikke er dyrt?
Ellers nogle gode råd i forhold til killingen?

Mvh

Mette

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-09-03 15:37

Hej Mette
Jeg køber foder hos http://www.olivers.dk/
Sidst købte jeg en pose med 15 kg og den har holdt i ca. 5 mdr så på sigt er
det meget billigere end Whiskas. De har også killingefoder i mindre
portioner. Men tag selv et kig.

Hilsen Linda
P.s Foderet er af god kvalitet

Fra : Pia J

Dato : 30-09-03 10:50

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
er
> det meget billigere end Whiskas. De har også killingefoder i mindre

Og så leverer de ved døren (inkl. i prisen), så farmor slipper for at bære!

:Pia

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 02-10-03 15:03

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:<3f7951d6$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> Og så leverer de ved døren (inkl. i prisen), så farmor slipper for at bære!

Hejsa!
Tak for svar
Killingen er blevet afleveret hos min farmor nu. Jeg tror hun syntes
at jeg havde temmelig mange formaninger iforhold til kattens røgt og
pleje, så jeg må hellere tage det roligt ang. foderkøb...
Jeg havde også lidt svært ved at aflevere den, og jeg ville jo bare
det bedste for katten, og så kommer man jo let til at lyde som en
"kloge Åge!.
Men tænk, nu har jeg lige fået afleveret den killing, og hvad ser jeg
som det første da jeg møder på arbejdet imorges...gæt selv En
lille nuttet killing..suuuk. Endnu mindre og endnu mere
kontaktsøgende. Jeg var allerede gået i gang med at finde ud af hvor
der var et dyreinternat i nærheden, men heldigvis var der nogle der
tog den ind i løbet af formiddagen, og fik arrangeret et sted den kan
bo. Hvorfor er der så mange bitte små killinger rundt omkring lige
nu?? Jeg kan ikke holde ud at finde flere killinger..arghhh!!
Jeg har fulgt med i historien om den kat med killinger som Marianne
Hellemose tog til sig. Hvis hun nu læser denne her tråd...kommer der
ikke snart en opdatering? Har Coco og Callie fået et hjem?

Mvh

Mette

Fra : dpl

Dato : 02-10-03 18:32

Mette N. S?rensen wrote:

> Jeg har fulgt med i historien om den kat med killinger som Marianne
> Hellemose tog til sig. Hvis hun nu læser denne her tråd...kommer der
> ikke snart en opdatering? Har Coco og Callie fået et hjem?

Hej Mette!
Nu læser Marianne sikkert også dit spørgsmål, men jeg kan da lige komme
med en lille up-date. Coco og Callie er nemlig i denne uge flyttet ind
hos os, og vi vil fortsat forsøge at finde et godt hjem til dem. Her kan
de få lidt erfaring med andre katte, hunde osv, og Marianne kan endelig
få lov til at slappe lidt af, hvilket hun virkelig fortjener!

Men selvfølgelig håber jeg at vi hurtigst muligt kan finde en familie
hvor de kan komme ud og få en masse kæl og opmærksomhed. Så hvis nogen
her kunne være interesserede i at give dem et hjem, eller kender nogen
der gør, så skriv endelig. De befinder sig stadig på Lolland.

De allerførste billeder af nogle ret forsigtige tøser kan ses her:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3397

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 30-09-03 11:26

Michael Nielsen <michael.gn@adslhome.dk> skrev:
>Hej Mette
> [...]

Jeg skal også gerne lægge et godt ord ind for Oliver´s . Det er
utrolig nemt hvad angår bestilling (internet el. tlf.) og
levering. Og foderet er meget drøjt og af god kvalitet. Hos mig
holder 15 kg. også til ca. 5 måneder (altså til 2 katte). Før jeg
skiftede til Oliver´s, fodrede jeg med Hills Maintenance (tror jeg
nok det hedder), og der synes jeg kattenes pels blev mat og de
fældede meget. Men nu er deres pels flot og blank igen.

PS: Regnede lige ud at det koster mig 3,33 kr. om dagen at fodre 2
katte med Oliver´s. Det kan i hvert fald ikke gøres billigere med
f.eks. Whiskas.

M.v.h.

Helle Frederiksen.