Jubii...
Fra : Pernille

Dato : 29-09-03 14:39

Hej NG.

Jeg har længe fulgt med i NG men først nu synes jeg at have noget at
fortælle.

Vi hentede vores lille ny guldklump på et internat i lørdags. Han er
Dobermann og 11 uger gammel. Han har fået navnet Gassan. Han er allerede
faldet godt til og leger med de 2 gamle på 10 og 11 år. Det var et rent
tilfælde at vi var så heldige han lige blev annonceret hos Dyrenes
Beskyttelse den dag jeg tilfældigt var inde og kigge. Det har været en barsk
tid for sådan en lille fyr på kun 11 uger. Han er importeret fra Rumænien og
allerede en uge efter blev han afleveret på internatet. Så nu gælder det om
at han finder sig til rette og falder godt til, hvilket han er godt på vej
til. Han er glad for børnene og som sagt er han meget glad for de 2 andre
hunde. Jeg vil glæde mig til at følge mere intenst med i NG nu hvor vi har
fået ung hund igen. Det er jo unægtelig nogle år siden og man kan jo altid
drage erfaringer fra andre hundeejere uanset race.

På glædeligt genhør

Pernille
Kimmie, Tarzan og Gassan.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 29-09-03 14:53

Hejsa

Tillykke med Gassan jeg er en af dem som tit kigger inde på internaternes
liste for det sker jo aldrig noget ved at kigge og at høre at Gassan nu
er kommet til et dejligt hjem er jo bare skønt, for som du siger så har det
da være en omtumlet start for ham, hvorfor sulen havde folk allerede efter 1
uge leveret ham på et internat ? tja utroligt at folk har så lidt respekt
for levende dyr, men jeg er glad for at høre at han allerede er godt ved at
falde til

Vi har også selv i weekenden forøget familien med en dejlig tæve på 14 uger
som kan ses på www.sacala.dk

MVH
Gitte

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-09-03 15:24

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for levende dyr, men jeg er glad for at høre at han allerede er godt ved

JA, man kan undres. Jeg så i dag en annonce i den blå avis på en hvalp på 9
uger der skulle ha' nyt hjem fordi dem der har den ikke må ha' hund!

Rinnie

Fra : Søren B Rasmussen og~

Dato : 30-09-03 15:28

"Pernille" <pernilleyde@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi hentede vores lille ny guldklump på et internat i lørdags. Han er
> Dobermann og 11 uger gammel. Han har fået navnet Gassan. Han er allerede
> faldet godt til og leger med de 2 gamle på 10 og 11 år.

Hej Pia og Co.

Tillykke med den lille ny. Det er altid en dejlig oplevelse.
Jeg synes det er kanon dejligt med sådanne Postings i den NG.

Jeg er lidt misundelig, venter selv på en "lille" ny Rottweiler, som kommer
hjem den 7. november hvor han så er gammel nok. Har lige været nede og se
til dem her i lørdags. Skønne små drenge der fik øjne i tirsdags.

Vi har/får jo begge nogle "berygtede" racer, så husk at socialicere den
lille ny. Gåture på tovet så den møder andre mennesker, for om et år så går
de over på den anden side af gågaden eller fortovet når vi kommer med vores
hunde.
Jeg håber at alle kan være ambassadører for deres hunderacer, og gøre alt
for at aflive myter og skrækhistorier, der som regel ikke har noget som
helst på sig.

Held og lykke med alle de dejlige stunder som en ny hund bringer.

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Pernille

Dato : 29-09-03 18:13

Søren B Rasmussen og Bianca Mastai <sbr@privat.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f784286$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg håber at alle kan være ambassadører for deres hunderacer, og gøre alt
> for at aflive myter og skrækhistorier, der som regel ikke har noget som

Tak for de søde ord. Mht. berygtede racer er vi bekendt med
problemstillingen da de 2 gamle er en Boxer og en Dobermann. Det er nu kun
ganske få gange vi har fået kommentarer med på vejen. Tværtimod er de folk
vi møder søde til at fortælle os hvor velopdragne og lydige de er, så det
sjove arbejde specielt i de unge år har "givet pote"

Jeg har jo ikke fulgt med i denne NG fra starten så jeg er ikke rigtig klar
over hvilke hunde I forskellige har og hvad I bruger dem til. Det kunne da
være meget sjovt at høre lidt om.

Mvh

Pernille