MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med win98
Fra : KH

Dato : 29-09-03 14:19

Hej!

Jeg er ved at lave en internet computer til svigerfam. Jeg har en 400 mhz
celeron processor på et asus bundkort, 64 mb pc100 ram, og en 3,2 gb HD. Jeg
kan sagtens installere win98 samt win98 se, men når jeg skal starte
computeren for første gang stopper den og skriver et eller andet med windows
sikkerhed system. Når jeg prøver i fejlsikret tilstand skriver den at det er
et xms problem og den mangler at få dette installeret samt at jeg mangler
himem.sys filen i windowsmappen. Den mangler jeg dog ikke og selv om jeg har
kopieret himem.sys fra startdisketten over i C:\windows hjælper det et fedt.
Nogen forslag??

Klaus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-09-03 14:37

Hej KH, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> himem.sys filen i windowsmappen. Den mangler jeg dog ikke og selv
> om jeg har kopieret himem.sys fra startdisketten over i C:\windows

Hvis du ikke har flg. linjer allerførst (og i nævnte rækkefølgelig) i
Config.sys, kan du prøve at indsætte dem og se, om det hjælper:

DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE noems

Gør det ikke: Har du prøvet at installere Windows oveni?

Noget tyder på, det er gået galt under installationen (specielt hvis
ovenævnte linjer mangler i Config.sys - omend "noems"-switchen vist
ikke automatisk sættes på af installationsprogrammet)

--
Hygge fra Århus - Rudi