Mazda 2.2 GLX
Fra : sten

Dato : 29-09-03 14:01

Hej Gr

Vi er campister og søger data på motor (moment) og gearing på
ovennævnte benzin stationcar fra 12.94
Lokal Mazda ikke lige med her, fik et ark med bl.a cylinderstørrelse
og ventilmål, men man mente at en 2.2 liter F2 EGI underkvadratisk
ville være udmærket som trækker.
Den er 12 ventilet og angives til 115 HK
Nogen i gr der har erfaringer - og et link til data, da jeg ikke
rigtig har fundet noget. Mazda kikkede først lidt, 2.2 holdt vist op
i 93 - men så kom man i tanke om den såkaldte gammel stationcar type.

Nogen der ved noget ?

--
mvh sten bo

---

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 14:05

"sten" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> wrote in message news:3f782cb0$0$26134$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> rigtig har fundet noget. Mazda kikkede først lidt, 2.2 holdt vist op
> i 93 - men så kom man i tanke om den såkaldte gammel stationcar type.

Følgende link siger 180nm:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=7854&cache=Mazda

/Jakob

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-09-03 14:08

"sten" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig har fundet noget. Mazda kikkede først lidt, 2.2 holdt vist op
> i 93 - men så kom man i tanke om den såkaldte gammel stationcar type.

Jeg ved at min 2,0'er ikke havde problemer med at slæbe en campingvogn -
den er endda med karburator, så jeg kan ikke forestille mig en 2,2i har
problemer i den retning.
Svjh har den omkring 180nM i drejningsmoment.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : sten

Dato : 29-09-03 15:33

Brian Sørup wrote:
> [...]

forestille
> mig en 2,2i har problemer i den retning.
> Svjh har den omkring 180nM i drejningsmoment.

Tak for svarene - ser den som max 180 nM ved 3000
Nej jeg forventer ikke problemer, overvejer bekendts bil - Han
oplyser at køre ca. 130 i 5´ ved 3000 - bare nysgerrig, vi har en
C-C af 600 kg Mon ikke den hænger med.
Igen tak

--
mvh sten bo

---

Fra : sten

Dato : 29-09-03 15:58

Brian Sørup wrote:

> Svjh har den omkring 180nM i drejningsmoment.

Hej Brian

Svjh ? - jeg er helt ny - er det en side med flere data
skal der tilføjes noget i navnet - google er blank

--
mvh sten bo

---

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-09-03 16:37

> Hej Brian
>
> Svjh ? - jeg er helt ny - er det en side med flere data
> skal der tilføjes noget i navnet - google er blank

*Så Vidt Jeg Husker* forkortes for nemheds skyld : svjh - den slags
forkortelser er meget almindelige på Usenet, og der findes et hav af
dem....

Fra : sten

Dato : 29-09-03 17:05

Brian Sørup wrote:
> [...]
>>
> *Så Vidt Jeg Husker* forkortes for nemheds skyld : svjh - den slags
> forkortelser er meget almindelige på Usenet, og der findes et hav af

Ok ok ta

---

Fra : anders majland

Dato : 30-09-03 11:03

> Vi er campister og søger data på motor (moment) og gearing på
> ovennævnte benzin stationcar fra 12.94

Den er nok magen til min. Min er en family og må ikke trække ret meget.
Men jeg har da indimellem haft godt med læs på. Bla. kørt med 800kg
træpiller (fordelt på bil/trailer) og også en campingvogn der "vist" var
lidt tungere end tilladt. Det har den gjort uden problemer.... Den
trækker godt fra lave omdrejninger og de 180Nm er vist omtrent det samme
som "nyere" 2.0 liters mondeo med ~140hk

/A

Mazda 626 2,2i glx stc.

1990

JMZ GV 12H2 *********

Olie 3,9l+0,2l

API Service SD,SE,SF 10W-30

10-40.10-50

Tændrør

NGK ZFR6F-11

NipponDenso KJ20CR-11

Konstruktionsland : J

Oprindelig nypris : 231.988 kr. (241kkr som family)

Karrosseritype : Stcar

Antal døre : 5

Brændstoftype : B

Geartype : Manuel