7250 eller T610??
Fra : Martin Bach

Dato : 29-09-03 13:33

Jeg overvejer et købe endten 7250i eller T610

Jeg ville lige høre jeres mening om disse to telefoner, fordele og ulemper!

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 17:34

"Martin Bach" <bach@paradis.dk> wrote in message
> Jeg overvejer et købe endten 7250i eller T610
>
> Jeg ville lige høre jeres mening om disse to telefoner, fordele og
ulemper!

Jeg har en T610, som jeg er ret glad for. Største minusser er kameraets
kvalitet, som mildt sagt ikke imponerer (men hvad kan man også forvente af
en telefon) og skærmen, som er af den oldnordiske DSTN (altså dual-scan
passive matrix) type, men dog i 65K farver. I disse TFT-tider, kan det ikke
have kostet mange ekstra kroner at sætte en anstændig skærm i.

Det lille joystick er lækkert og ligesom med en trackpad på en bærbar, kan
man også klikke med det. Der er genvejsknapper til både kamera og internet
på hhv. højre og venstre kant, og joysticket giver yderligere fire genveje:
Ned = telefonbog, op=internet, højre=menuoversigt, venstre=SMS. Selv om det
måske ikke ser sådan ud, ligger telefonen udemærket i hånden, og tasternes
"gang" er behagelig.

Én lille ting irriterer mig dog og det er, at når den går over på
pauseskærmen, hvor den viser klokken, ser man kun klokken et øjeblik før
backlight'et slukker og man skal have direkte lys på for at kunne se, hvad
den viser. På min lillebrors 6610 kan man tydeligt se klokken, selv om den
SVJV også har en DSTN-skærm.

Det irriterer mig også lidt, at menupunkterne (en matrix med 3x4 små ikoner)
ikke er sammensat, så de mest brugte funktioner er tættest på det punkt,
hvor man starter. Når man går ind i menuen, starter man på SMS-ikonet, til
højre er kameraet, nedenunder telefonbogen, overover internet og til højre
spil. Bortset fra spil, er disse fire alle (lettere) tilgængelige via de
ovennævnte genveje. Det er ikke særlig gennemtænkt.

Det undrer mig desuden, at man i reklamerne ser den i tre forskellige farver
(rød, blå og sølvmetallic), mens man normalt kun kan få den i sølvmetallic i
forretningerne. Hvis nu SE havde lært af Nokias erfaringer, kunne de sikkert
tjene en pæn ekstraskilling på at sælge covere, men der kan selvfølgelig
ligge en principiel beslutning bag dette.

Mvh, Ulrik

Fra : John

Dato : 29-09-03 19:21

"Martin Bach" <bach@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer et købe endten 7250i eller T610
>
> Jeg ville lige høre jeres mening om disse to telefoner, fordele og
ulemper!

Jeg har haft begge telefoner og er glad for at jeg valgte T610.

7250i virker "bagefter" på mange punkter.

Kameraet er lige ringe på begge modeller.

T610 er også langt mere robust end 7250i, der er meget plasticagtig.

Joystick'et er jeg også blevet rigtig glad for.

Overgangen fra Nokia til SONY/Ericsson var heller ikke svær for mit
vedkommende...

Mvh

John