Hvor langt er nummerpladerne efterhånden k~
Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 11:33

VN? VP? VR?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 11:44

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

> VN? VP? VR?

En bekendt har VN på hans Vectra A 4x4 Turbo, den er indregistret for ca. 1
måned siden...

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 29-09-03 11:46

Roberto Saldo wrote:
> VN? VP? VR?

Jeg fik nye nummerplader på for 3 uger siden - de hed VP XXXXX...

Jesper

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 12:21

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message news:bl91e1$tvo$1@news.net.uni-c.dk...

> VN? VP? VR?

Skyldes interessen at du nu har handlet og går og venter utålmodigt?

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 12:24

Jakob Jeppesen wrote:

> Skyldes interessen at du nu har handlet og går og venter utålmodigt?

Kun lidt ... kvinden fablede om hvad nummerpladen mon kommer til at hedde.

Jeg har købt en Carina-E 2.0Gli, koster sikkert en gård i forsikring, men
motoren er sprød!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 12:29

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message news:bl94dc$v8d$1@news.net.uni-c.dk...

> Kun lidt ... kvinden fablede om hvad nummerpladen mon kommer til at hedde.

Giv hende 8000,- og så kan hun selv bestemme

> Jeg har købt en Carina-E 2.0Gli, koster sikkert en gård i forsikring,

Nogle forsikringselskaber er jo ligeglade med bilens motorkraft -
f.eks. IDA (op til en bestemt grænse, som du ikke når i nærheden
af).

> motoren er sprød!

Tror jeg gerne! Får vi lidt flere detaljer? (alder, km, pris osv...)

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 12:44

Jakob Jeppesen wrote:

> Giv hende 8000,- og så kan hun selv bestemme

:)

> Nogle forsikringselskaber er jo ligeglade med bilens motorkraft -
> f.eks. IDA (op til en bestemt grænse, som du ikke når i nærheden
> af).

Alm Brand siger 6500kr/årligt, mod tidligere 4200 for Asconaen, jeg tror de
afgør det efter vægten.

> Tror jeg gerne! Får vi lidt flere detaljer? (alder, km, pris osv...)

Heh, det er en 97-model indregistreret i slutningen af 96, 130.000km og 100.000kr.

Man får ikke ret meget for 100K idag, der er godt med plads i den rummelige
støjdæmpede kabine, veloursæder og en masse unødvendig elektronikdimser jeg
sikkert har savnet.

Jeg var nød til at købe den i Varde (300km hver vej + broen) så jeg håber ikke
der skal reklameres alt for meget ;)

Nu sker der jo aldrig noget i garantiperioden med mindre det er galt fat så jeg
er håbefuld, ellers får jeg da lært byen at kende.

Jeg tror det er så langt man kan komme med en familiebil med plads til 4 voksne
+ bagage der stadig kan flytte sig uden at det bliver for vulgært :)

Som sagt jeg er håbefuld og den bliver leveret klargjort i starten af næste uge.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 12:48

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message news:bl95ic$vps$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> + bagage der stadig kan flytte sig uden at det bliver for vulgært :)

Ja - der er god plads i sådan en Carina. Den kører også dejligt
synes jeg (har dog aldrig prøvet en 2 liters).

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 12:56

> Ja - der er god plads i sådan en Carina. Den kører også dejligt
> synes jeg (har dog aldrig prøvet en 2 liters).

Jeg har siddet i denne:
http://www.nmweb.dk/pics/albun02/P3080354

Meeen den gik nu ikke særligt godt...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 13:02

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message news:3f781e0b$0$13260$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg har siddet i denne:
> http://www.nmweb.dk/pics/albun02/P3080354
>
> Meeen den gik nu ikke særligt godt...

Nej - det ses

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 13:06

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message

> Nej - det ses

Den blev i øvrigt aldrig sat sammen igen....

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 13:24

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message news:3f782038$0$13262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Mvh Bjørn,
> Opel Kadett E 2.0i Club Caravan
> - nu også med navigation.....

Bilka-pakken?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 14:04

> Bilka-pakken?

Yupz :)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 13:12

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]

Hvor knækkede filmen lige for Peter, kørte han bare direkte i grøften?
Der ser rimeligt øde ud.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-03 13:25

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message news:bl9773$rs$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvor knækkede filmen lige for Peter, kørte han bare direkte i grøften?
> Der ser rimeligt øde ud.

Glat? (bare et bud!)

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 13:29

Jakob Jeppesen wrote:

> Glat? (bare et bud!)

Surt!

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 14:04

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor knækkede filmen lige for Peter, kørte han bare direkte i grøften?
> Der ser rimeligt øde ud.

Der _er_ rimelig øde derude...

Han kom for langt på motorvejen, og da han ville dreje af for at køre på
igen i den anden retning gik det galt.

Baghjulene skred på den hvide spæreflade... Han kørte under den tilladte
hastighed da det skete - Ja, der var fugtigt på vejen.

Han havde haft den 1 uge, og var på vej for at få monteret nye dæk på
slæden.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 16:18

Bjørn wrote:
> [...]
> hastighed da det skete - Ja, der var fugtigt på vejen.
>
> Han havde haft den 1 uge, og var på vej for at få monteret nye dæk på

Hold da op hvor bittert (gys!)

Jeg skal osse ha nyt gummi på GLi'en, det der følger med er ikke godt.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 07:27

"Roberto Saldo" <rs@home.dk> skrev i en meddelelse
> Hold da op hvor bittert (gys!)

Ja, bittert. Men han tabte så ikke på den mht forsikringserstatning. Han
returnerede til Nordjylland weekenden efter i en nyere Carina E 2.0 GLi, og
fik de 17" fælge på den i stedet. Den nye Yoda har samme farve som den
gamle...

> Jeg skal osse ha nyt gummi på GLi'en, det der følger med er ikke godt.

Har hørt det før... kør nu pænt

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan
- nu også med navigation..... og frisk undervogn!
http://www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=1

Fra : T. Hartung

Dato : 30-09-03 16:42

"Roberto Saldo" <rs@home.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg skal osse ha nyt gummi på GLi'en, det der følger med er ikke >godt.

Give dækcenter er MEGET billig - man valfarter dertil fra det halve
Jylland - har selv handlet der - ved du hvad du vil have så ring til dem!!

www.give-daek.dk/

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 13:17

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]

Jeg kan ikke se Bjørns indlæg.
Hvorfor er det lige nu det er?

Fra : Peter Weis

Dato : 01-10-03 18:09

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote:

> Jeg har siddet i denne:
> http://www.nmweb.dk/pics/albun02/P3080354

Sådan en hobby du har, når du kører forbi et vrag?

Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 13:01

Jakob Jeppesen wrote:

> Ja - der er god plads i sådan en Carina. Den kører også dejligt
> synes jeg (har dog aldrig prøvet en 2 liters).

Jeg prøvede en Mondeo 2.0 Ambiente årgang 2000, men den er meget tung i rumpen.
Måske er det en tungere konstruktion, det føltes sådan.
Carinaens 2.0 er væsentligt mere omdrejningsvillig, trykker man til snerrer
motoren villigt og hele ekvipagen flyver afsted. Dejligt træk fra bunden, noget
man bliver afhængig af når man kommer fra en gammel 8v Opel.
Begge kørsler var med 4 voksne (mig, kvinden og hele svigermekanikken) i bilen.

Nu er det ikke fordi jeg er nogen fart-djævel, men jeg prøvede et par 1.6'ere
og var bange for at det var lige sløvt nok. Så har Gli modellen en væsentlig
mere luxuriøs indretning, bla støjdæmpningen er der gjort en del ud af, end den
alm Xli der er så mange til salg af. Der er lige lovlig meget musik i
grundmodellen.

Fra : Peter Weis

Dato : 01-10-03 18:14

> [...]

> man bliver afhængig af når man kommer fra en gammel 8v Opel.
> Begge kørsler var med 4 voksne (mig, kvinden og hele

Jeg havde en Carina II 2.0 GLi årgang 88. Jeg kan genkende din
oplevelse af motoren, selv om den nok er blevet småjusteret mellem 88
og 97: meget smidig og sprød. Tænker sommetider på den med vemod.
Et år kørte jeg i Østrig på ferie sammen med min bror der kørte en
1.6'er. Han fik næsten tennisalbue af at "røre i benzinen" på vej op i
Bjergene, medens 2.0'eren bare trampede afsted.

Tillykke med kareten.

mvh
Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-10-03 07:58

Peter Weis wrote:

> [...]
>
> Jeg havde en Carina II 2.0 GLi årgang 88. Jeg kan genkende din
> oplevelse af motoren, selv om den nok er blevet småjusteret mellem 88

Nok ikke voldsomt meget.

> [...]
> 1.6'er. Han fik næsten tennisalbue af at "røre i benzinen" på vej op i
> Bjergene, medens 2.0'eren bare trampede afsted.

Mange tak.

Fra : T. Hartung

Dato : 29-09-03 19:39

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

Det er vel ikke så galt for en ganske alm. familibil -
Havde Mark II 2,0 GLi - 129 hk - herlig maskine, trækker godt "åd" vores
venners BMW 320i med cv opad - men køler er for lille - bilen koger når den
skal bestille noget op ad Brenner med CV - godt der er el-ruder så man kan
få hjælp fra varmeapparatet - men ikke rart med 30 gr. i skyggen og temp.
måler i det røde !!!!!

> Heh, det er en 97-model indregistreret i slutningen af 96, 130.000km

Tandrem skiftet ???

> veloursæder

syntes sæder er lidt korte - kan heldigvis justeres i GLi.

og en masse unødvendig elektronikdimser jeg
> sikkert har savnet.

hehe - der er et dejligt panel i døren til venstre hånd !!

> Jeg var nød til at købe den i Varde

hvad hedder forhandleren - er lidt kendt der ))

> Nu sker der jo aldrig noget i garantiperioden med mindre det er galt fat
så jeg
> er håbefuld, ellers får jeg da lært byen at kende.

Du kan bo i Minibyen ))

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-09-03 07:20

T. Hartung wrote:
> [...]
> skal bestille noget op ad Brenner med CV - godt der er el-ruder så man kan

Jeg skal ikke køre med hus på krogen så det går nok endda.

> få hjælp fra varmeapparatet - men ikke rart med 30 gr. i skyggen og temp.
> måler i det røde !!!!!

Heh heh.

> Tandrem skiftet ???

Jeps fornyligen.

> syntes sæder er lidt korte - kan heldigvis justeres i GLi.

Jeg er kun 1,83 så det føltes helt fint.

> hehe - der er et dejligt panel i døren til venstre hånd !!

:)

> hvad hedder forhandleren - er lidt kendt der ))

Toyota Varde, ellers havde jeg nok ikke vovet turen.
Den har nærmest været splittet ad og har fået nye bremser osv.

> Du kan bo i Minibyen ))

Hvad er Minibyen, en attraktion?
Ligger der ikke osse et ravmuseum?
Man kan lige så godt gøre det til en fornøjelse i tilfælde af service.

Fra : T. Hartung

Dato : 30-09-03 16:39

> Toyota Varde, ellers havde jeg nok ikke vovet turen.
> Den har nærmest været splittet ad og har fået nye bremser osv.

Ingen problemer gammelt veldrevet firma med et godt renomé - æh syntes lidt
i den dyre ende prismæssigt men kan jo være mig der er nærrig )) - men de
er jyder og til at stole på !!

> Hvad er Minibyen, en attraktion?

Jep - ligger i Anbjerg og er en tro kopi af det gamle Varde - men i
miniudgave se her www.visitminibyen.dk/sider/start.htm

> Ligger der ikke osse et ravmuseum?

ligger i Oksbøl 15 km vest for Varde - vejen der går forbi Toyota i øvrigt -
mod det frådende hav !! ))

> Man kan lige så godt gøre det til en fornøjelse i tilfælde af service.

Service eller reklamation??

min bror har en Carina 2,0 GLi fra 1995 5 døres har nu 240 k på uret - han
købte den hos Toyota Varde - det var min genbos gamle - jojo lille verden -
men han har faktisk ingen problemer haft med den - et sikkert valg!!

Held og lykke med æsken !

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-10-03 07:46

T. Hartung wrote:
> [...]
> i den dyre ende prismæssigt men kan jo være mig der er nærrig )) - men de

Det lyder godt.
Svage sjæle kunne fristes til at snyde velvidende at offeret bor 300km væk.

> Jep - ligger i Anbjerg og er en tro kopi af det gamle Varde - men i
> miniudgave se her www.visitminibyen.dk/sider/start.htm

Okay, det er da noget.

> ligger i Oksbøl 15 km vest for Varde - vejen der går forbi Toyota i øvrigt -
> mod det frådende hav !! ))

> Service eller reklamation??

Hvis man skal reklamere 300km væk kan de lige så godt lave lidt service samtidig.

Tak tak.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-10-03 10:02

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

Tillykke med fundet.

> Jeg var nød til at købe den i Varde (300km hver vej + broen) så jeg håber
ikke
> der skal reklameres alt for meget ;)

Nu jokker jeg i bilgruppen.
Når Jan kan tage toget fra Stevns, for at hente en bil i Odense, frit fra
hukommeren.
Så er kan du vist også tage det til Varde.

> Nu sker der jo aldrig noget i garantiperioden med mindre det er galt fat
så jeg
> er håbefuld, ellers får jeg da lært byen at kende.

Nynner med på 'Kære gamle tog'.

> Jeg tror det er så langt man kan komme med en familiebil med plads til 4
voksne
> + bagage der stadig kan flytte sig uden at det bliver for vulgært :)

Så langt ud på landet, eller bilmæssigt

> Som sagt jeg er håbefuld og den bliver leveret klargjort i starten af
næste uge.

Ventetiden er den værste.............

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (residerende i det vestjydske)

Fra : Søren Christensen

Dato : 29-09-03 18:00

> [...]
>
> Jeg har købt en Carina-E 2.0Gli, koster sikkert en gård i forsikring, men

Har en kammerat der lige har pumpet hans Carina 2.0 med turbo og
intercooler. Den yder nu 262hk.
Hans kone som lige havde fået kørekort kom hjem efter den første tur, i den
på arbejde og brokkede sig over
det rystede i rattet når hun gav den gas. Det var så bare fordi den trak
spin når hun gav den gas. LoL

Venligst

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 19:07

Søren Christensen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har en kammerat der lige har pumpet hans Carina 2.0 med turbo og
> intercooler. Den yder nu 262hk.

Fy da! Jeg er tilfreds med de 130hk indtil videre.
Der er jo hverken TC eller noget :)

> [...]
> på arbejde og brokkede sig over
> det rystede i rattet når hun gav den gas. Det var så bare fordi den trak

Det tror jeg sq gerne, kabinen er godt støjdæmpet.
Vi må håbe de har noget mindre voldsomt og køre i til når vejret er skidt :(

Mvh
Roberto (der forsigtigt skal ha et sæt kvalitetsgummi på efter Bjørns skræmmekampagne)

Fra : John Sahl

Dato : 30-09-03 07:00

Roberto Saldo wrote:
> Fy da! Jeg er tilfreds med de 130hk indtil videre.

Tillykke med den nye bil, og godt du fik de sidste to ord med

> Der er jo hverken TC eller noget :)

Jo da, det sidder i højrefoden!

> Det tror jeg sq gerne, kabinen er godt støjdæmpet.
> Vi må håbe de har noget mindre voldsomt og køre i til når vejret er
> skidt :(

Ellers må kæresten da have et kørekursus så hun ikke bare
strækker højrefoden fuldt ud hver gang.

> Mvh
> Roberto (der forsigtigt skal ha et sæt kvalitetsgummi på efter
> Bjørns skræmmekampagne)

God idé

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-09-03 07:28

John Sahl wrote:

> Tillykke med den nye bil, og godt du fik de sidste to ord med

Tak, mer vil have mere.

> Jo da, det sidder i højrefoden!

Heh, ja det er jo bedst sådan.

> Ellers må kæresten da have et kørekursus så hun ikke bare
> strækker højrefoden fuldt ud hver gang.

Min kørelærer lærte os koblingspunktet ved igangsætning uden speeder.

> God idé

Det er altid en god ide med friske dæk på en brugt bil.
Det er et af de billigste sikkerhedstiltag jeg kan komme på.
Hvad er i grunden standarddimensionen på sådan en Carina E.

185/65R15? 195/60R15?

Bredere synes jeg er lir, der sidder godt nok sådan et handtag (spoiler) på
klappen, men den er jo ikke sænket.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 30-09-03 16:50

On Tue, 30 Sep 2003 08:28:11 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
wrote:

>Tak, mer vil have mere.

Den har nu kun 126 hk, men den er da kvik nok alligevel.

>Min kørelærer lærte os koblingspunktet ved igangsætning uden speeder.

Så ku' I lære det hva'?

>Det er altid en god ide med friske dæk på en brugt bil.
>Det er et af de billigste sikkerhedstiltag jeg kan komme på.
>Hvad er i grunden standarddimensionen på sådan en Carina E.
>
>185/65R15? 195/60R15?

185/65R14V

>Bredere synes jeg er lir, der sidder godt nok sådan et handtag (spoiler) på
>klappen, men den er jo ikke sænket.

Hvad med 205/40-17?

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-10-03 07:43

Anders Sørensen wrote:

> Den har nu kun 126 hk, men den er da kvik nok alligevel.

Ja der er rigeligt til mig, det er en sprød 2.0'er der trækker jævnt og godt.
Den findes såvidt jeg kan se både i en 133hk og en 126hk'ers version.
Det finder jeg ud af når jeg får leveret.

> Så ku' I lære det hva'?

Jeps, i en Mazda 626 med 1.6L motor.
Det var osse ham der lærte mig at igangsætte op ad en bakke med håndbremse osv.
Det er jeg sq glad for.

> 185/65R14V

Der sidder 195/60R15 Tyfoon?? på Toyota-alufælge på nu.
De ryger af når jeg får dyret.

> Hvad med 205/40-17?

Ah så skulle det være hvis jeg fik et godt tilbud.

Godt nok vejer kareten 1300kg, men 195 er rigeligt bredt til alm
motorvejskørsel og hvor jeg bor finder man hurtigt sin bil stående på skiverne
hvis hjulene er alt for smarte - desværre.

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 29-09-03 14:18

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> VN? VP? VR?

Jeg fik min 307 SW i Onsdags med påskriften VP ?? ???

Mvh. Mikael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 14:30

Mikael Kristiansen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> Jeg fik min 307 SW i Onsdags med påskriften VP ?? ???

Okay, overvejende VP så.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 29-09-03 19:40

Roberto Saldo wrote in dk.fritid.bil:

> VN? VP? VR?

Ifølge http://nrpl.dk/1966-high.php er den højest observerede nummerplade
(20/09/2003) VP 50 987 så mon ikke vi ligger der omkring.

> Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"There are three things i dont do: tan, date and sing i public"
-- David Breanaz as Angel the vampire in 'Angel'

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-03 21:24

Henrik Bøgh <henrik@lagengymnastik.dk> wrote:

> Ifølge http://nrpl.dk/1966-high.php er den højest observerede nummerplade
> (20/09/2003) VP 50 987 så mon ikke vi ligger der omkring.

Det var ellers en spændende hjemmeside. Den kendte jeg ikke. Der er
mange oplysninger. Jeg har f.eks. spekuleret på, hvornår vi får
EU-plader i Danmark, men det bliver åbenbart tidligst i 2008.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-09-03 07:21

Henrik Bøgh wrote:

> Ifølge http://nrpl.dk/1966-high.php er den højest observerede nummerplade
> (20/09/2003) VP 50 987 så mon ikke vi ligger der omkring.

Smart side!