Ford Mondeo problemer
Fra : zuperman

Dato : 29-09-03 10:39

Hej NG.

Jeg er ved at være noget fortvivlet over min Mondeo 2,0 årgang 1996 (den
gamle model).

Jeg begynte at få problemer sidste år med at motoren hakkede, og ville ikke
trække i lave omdrejninger, men satte ud (kørte på 3 cyl.), og så kom den
pludselig igen ??.

Jeg fik det råd at skifte tændrørene, da porcelænet kunne være revnet, og
derved kunne gnisten "springe" til stel istedet for til tændrørets
elektrode.

Ganske rigtigt faktisk alle tændrør var revnet, efter 4 nye kørte den ok
igen.

Her kommer problemet så. Efterfølgende skifter jeg tændrør hele tiden, det
bliver bare værrer og værrer, sidste gang jeg skiftede alle 4 tændrør var
for ca. 600 - 800 km siden, og nu er den gal igen, 2 af tændrørene er revnet
ØV ØV.

Jeg har skiftet tændrør mange gange siden, og prøvet forskellige mærker,
også motorcraft som Ford anbefaler, hvad kan der være galt, er det evt.
modstanden i tændkablerne den er gal med, og hvad skal den være, bliver
tændrørene for varme eller hvad ??.

Jeg håber på at nogen kan hjælpe, jeg har ikke lyst til at sende den på
værksted, jeg gider ikke at blive flået.

På forhånd tak.

Fra : MM

Dato : 29-09-03 11:38

"zuperman" <zuperman99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håber på at nogen kan hjælpe, jeg har ikke lyst til at sende den på
> værksted, jeg gider ikke at blive flået.

Jeg har haft lign. problemmer med en Escort, det jeg fandt ud af var hvis
jeg tog stikket fra luftmængtemåleren forsvandt problemmet, så nu køre den
rundt sådan, og den køre godt.

Michael

Fra : Tom

Dato : 29-09-03 12:39

> [...]
>
> Jeg fik det råd at skifte tændrørene, da porcelænet kunne være revnet, og
> derved kunne gnisten "springe" til stel istedet for til tændrørets

Prøv med nye kabler ellers må der være fejl ved tændspoler eller kølingen af
topstykket som jeg ser det.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark