Slagter Ludvig Hansen, Aalborg
Fra : Kai Mandrup

Dato : 29-09-03 09:23

Kan nogen fortælle mig, om der i Aalborg omkring år 1900 fandtes en
Slagtermester Ludvig Hansen og i givet fald hvor han havde butik?

Jeg har et maleri af en slagterbutik med navnet på facaden. Den var
beliggende på et hjørne, og overfor var der en anden butik eller beværtning
ved navn "Nielsen" - hvad var det?

m.v.h. Kai Mandrup

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 02-10-03 08:41

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et maleri af en slagterbutik med navnet på facaden. Den var
> beliggende på et hjørne, og overfor var der en anden butik eller

Desværre kan jeg ikke give noget positivt svar på din forespørgsel. Min kone
er af gammel Aalborgfamilie, og jeg har sat hende og hendes søster til at
lede i deres mange, gamle Aalborgbøger. Uden resultat.

Hvad med at prøve Lokalhistorisk Arkiv og Aalborg Slagtermesterforening? En
søgning efter slagtermestre på Nordjyllands Kulturhistoriske Søgebase
http://www.noks.dk/ giver resultatet Max og Kaj Hansen. Kan det være
efterkommere?

Mvh
Jørgen Ladegaard