Telmore GPRS - slut på gratis-periode
Fra : Peter

Dato : 29-09-03 09:14

Telmores gratis prøveperiode på GPRS slutter som bekendt
i morgen tirsdag den 30. september.

Det betyder, at det nu er sidste chance for Telmore til at
droppe det faste abonnement på GPRS, hvis Telmore ellers
ønsker mig som GPRS-bruger fremover.

Et alternativ for Telmore kunne være at indføre en forholdsvis
høj MB-afgift på de *første* MB data.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 29-09-03 10:27

Peter wrote:

> Et alternativ for Telmore kunne være at indføre en forholdsvis
> høj MB-afgift på de *første* MB data.

Det synes jeg er en dårlig ide. Det bryder også med Telmore's princip
om gennemskuelige priser. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Telmore
gerne ville kunne tilbyde GPRS i stil med CBB, dvs. uden abb. og til
en lave MB pris, men det er blot ikke muligt med de grosistpriser de
betaler i øjeblikket :(

--
Joergen Ramskov
Support http://digitalforbruger.dk

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 29-09-03 10:31

"Joergen Ramskov" <jra@con.terra.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne ville kunne tilbyde GPRS i stil med CBB, dvs. uden abb. og til
> en lave MB pris, men det er blot ikke muligt med de grosistpriser de

Det er desværre situationen. Vi presser ganske hårdt på, men alternativet
kan sagtens gå hen og blive et hvidt flag i den kamp. Nemlig at acceptere
at vi ikke kan tilbyde samme vilkår, og dermed må vinke farvel til næsten
10.000 GPRS kunder.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 29-09-03 10:41

--- SNIP ---
> [...]
> at vi ikke kan tilbyde samme vilkår, og dermed må vinke farvel til næsten

--- SNIP ---

Hej Frank

Hvad med min. prisen i taletid, sænkes den således i følger CBB, eller har i
opgivet kampen totalt...? Jeg kan forstå på dit ovenstående indlæg at i ikke
kan holde stillingen i kampen om GPRS kunderne, det må da være et kæmpe
nederlag for Telmore, men kan det 10.000 kunder gøre det...? Jeg mener hvis
i ikke følger CBB i taletiden og SMS evt. MMS, (priser) Så kan det vel gå
hen til at blive til mange flere...?

Bare en tanke fra en af de første Telmore kunder, der seriøst overvejer
CBB...!!!

Dennis

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 29-09-03 11:09

:
[...]

Minutprisen er da fin i forhold til CBB selvom man altid gerne vil have
lavere priser.
Jeg ved godt de har 69 øre i minuttet hos CBB men læs lige her:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?id=555

/ Benjamin

Fra : Fischer

Dato : 29-09-03 11:48

> Hvad med min. prisen i taletid, sænkes den således i følger CBB,
> eller har i opgivet kampen totalt...?

For mange kunder er Telmore billigere end CBB.

Hvis man (be)taler for 7 minutter om dagen, vil de 199,- kr. for CBB+ være
tjent hjem på knap 6 måneder.
Personligt taler jeg for langt mindre end dette, men hvis man taler meget,
er CBB da en mulighed.

Et af de store problemer er blot at verden meget vel kan se meget anderledes
om 6 måneder. Jeg ville derfor føle mig usikker på om investeringen på de
199,- kr. ville kunne betale sig.

Da jeg også har behov for udenlandstelefoni, vil der gå endnu længere tid
inden CBB vil være billigst.

Det eneste der irriterer mig, er at CBB kan tilbyde meget bedre priser på
GPRS. Men TDC vil åbenbart gerne have den teknologi kvalt i fødslen.

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-09-03 09:32

> Det eneste der irriterer mig, er at CBB kan tilbyde meget bedre priser på
> GPRS. Men TDC vil åbenbart gerne have den teknologi kvalt i fødslen.

Jeg tror det er fænomenet med supertankeren. Den er ikke lige sådan at
navigere med.

Per

Fra : Peter

Dato : 29-09-03 11:20

"Joergen Ramskov" <jra@con.terra.dk> skrev i

> Det synes jeg er en dårlig ide. Det bryder også med
> Telmore's princip om gennemskuelige priser.

Tja - og abonnementet på 25 kr. om måneden bryder med
Telmores princip om intet abonnement.

Fordelen ved 0 kr. i GPRS-abonnement mod en højere MB-pris
på de *første* MB er jo, at en del GPRS-kunder ville blive
hængende og måske hen ad vejen få et stigende forbrug.
For mit eget vedkommende afmelder jeg nu GPRS pga. det
faste abonnement - og dermed afskærer Telmore sig fra at tjene
penge på mig, når jeg om nogle uger måske sidder i et tog og
pludselig får lyst til at bruge GPRS. Eksemplet er faktisk ganske
realistisk - i prøveperioden var mit forbrug ganske svingende
afhængigt af, hvor jeg opholdt mig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-03 12:20

"Peter" <FJERNESpeter_usenet5@FJERNEShotmail.com> wrote in

> [...]
> pludselig får lyst til at bruge GPRS. Eksemplet er faktisk ganske
> realistisk - i prøveperioden var mit forbrug ganske svingende

Samme her.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 29-09-03 13:52

Peter wrote:

> [...]
> pludselig får lyst til at bruge GPRS. Eksemplet er faktisk ganske
> realistisk - i prøveperioden var mit forbrug ganske svingende

Hmm...korrekt, problemet er dog at Telmore risikerer at få en masse
abbonenter der ikke bruger GPRS, men de stadigt får skal betale for.

Fra : Søren

Dato : 29-09-03 14:19

> Hmm...korrekt, problemet er dog at Telmore risikerer at få en masse
> abbonenter der ikke bruger GPRS, men de stadigt får skal betale for.

Fra Telmore's synspunkt er det vel ikke så meget en risiko som det er penge
ned i foret. *S

/Søren

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 29-09-03 15:05

Søren wrote:

> Fra Telmore's synspunkt er det vel ikke så meget en risiko som det er penge
> ned i foret. *S

Efter Frank har meldt ud, så tror jeg nærmere GPRS er en
underskudsforretning for Telmore i øjelikket...

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 29-09-03 15:07

--- SNIP ---

> Efter Frank har meldt ud, så tror jeg nærmere GPRS er en
> underskudsforretning for Telmore i øjelikket...
--- SNIP ---

Alt der er gratis er vel en underskudsforretning...

Dennis

Fra : Søren

Dato : 29-09-03 15:31

> Efter Frank har meldt ud, så tror jeg nærmere GPRS er en
> underskudsforretning for Telmore i øjelikket...

Hvis en bruger betaler 25 kroner om måneden for noget han/hun ikke bruger
kan det da aldrig blive en underskudsforretning for Telmore.

Jeg udtalte mig ikke om Telmore's GPRS priser generelt, men kommenterede kun
på en del af den ovenstående post.

/Søren

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 30-09-03 07:21

Søren wrote:

> [...]
> kan det da aldrig blive en underskudsforretning for Telmore.
>
> Jeg udtalte mig ikke om Telmore's GPRS priser generelt, men kommenterede kun

Hvis de priser Telmore tilbyder er deres kostpris, så kan det aldrig
give overskud, tværtimod vil der næsten altid være nogle ekstra udgifter.

Fra : Søren

Dato : 30-09-03 09:15

> Hvis de priser Telmore tilbyder er deres kostpris, så kan det aldrig
> give overskud, tværtimod vil der næsten altid være nogle ekstra udgifter.

Rigtigt, men det er det næppe. De ekstra udgifter er efter al sandsynlighed
indregnet i prisen...Alt andet vil ikke være sund forretningspolitik.

/Søren

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 30-09-03 09:29

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Rigtigt, men det er det næppe. De ekstra udgifter er efter al
sandsynlighed
> indregnet i prisen...Alt andet vil ikke være sund forretningspolitik.

Næe, det har du ret i. Men det er ikke desto mindre fakta. Vi tjener ikke så
meget som 1 øre på vores GPRS kunder, men bruger mange resourser på kunde
support m.m.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 30-09-03 16:12

Hej!

Telmore - Frank Rasmussen wrote:
> Næe, det har du ret i. Men det er ikke desto mindre fakta. Vi tjener
> ikke så meget som 1 øre på vores GPRS kunder, men bruger mange
> resourser på kunde support m.m.

Så har I mindst én GPRS-kunde færre, men jeg forbliver hos jer med taletid, sms
og hscsd.

--
Rainer Schöbe (Germany)
e-mails without "RE:", "AW:" or "SV:" in subject will be deleted