Er man til ulejlighed ?
Fra : Jan

Dato : 29-09-03 07:48

Hejsa

Fruen og undertegnede har i løbet af den nyligt overståede weekend, været
ude for at kigge på bil.

Den gamle skal dog holde til næste sommer, men det er jo rart at vide hvad
man skal kigge efter.

Vi er ikke helt enige om hvad vi skal købe til den tid, og for at antallet
af relevante emner begrænses, har vi forsøgt at prøve nogle forskellige
biler.

Nu kommer så spørgsmålet ; Hvis man gerne vil kigge ( sætte sig ind, da de
fleste biler efterhånden er låst, ved forhandlerne ), eller have en
prøvetur, får man tit den fornemmelse, at man er til ulejlighed, hvis man
ikke lige vil købe den aktuelle bil.

Jeg har sågar flere gange blevet spurgt om vi ville købe bilen nu, for vi
kunne da ikke regne med en prøvetur, før vi havde handlet.

Er det mere et udtryk for dårlig service, eller er det en holdning der
vinder frem ?

Jeg mener, jeg vil jo også gerne prøve 3 trøjer, inden jeg bestemmer mig,
hvilken en jeg vil købe !

Skal jeg virkelig stå og vifte med checken, inden jeg kan få lov til at
prøve de biler jeg har i tankerne ?

Jan

Fra : Max[DK]

Dato : 29-09-03 07:57

> [...]
> hvilken en jeg vil købe !
>
> Skal jeg virkelig stå og vifte med checken, inden jeg kan få lov til at

Nej, det er dårlig service, selv når jeg kører ud for at prøve biler er de
flinke til at at sige, ja selvfølgelig...også selvom de kan se at jeg lige
købt(på nr pladen)

Det må være nogle mærkelige forhandlere....

/Max

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-09-03 08:14

"Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> wrote in message

> Nej, det er dårlig service, selv når jeg kører ud for at prøve biler er de
> flinke til at at sige, ja selvfølgelig...også selvom de kan se at jeg lige
> købt(på nr pladen)

Kunne jo være du lige have vundet i lotto og skulle have ny bil ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Max[DK]

Dato : 29-09-03 08:21

> Kunne jo være du lige have vundet i lotto og skulle have ny bil ;)

Gid det var så...

Men det kunne jo også være at Jan havde det

/Max

Fra : Jan

Dato : 30-09-03 05:19

> Men det kunne jo også være at Jan havde det

Nej desværre, men det er jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan have en
god sjat stående til en evt. køb alligevel !

Jan

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 08:56

Jan wrote:
> [...]
> kunne da ikke regne med en prøvetur, før vi havde handlet.
>
> Er det mere et udtryk for dårlig service, eller er det en holdning der

Dårlig service!
Snakker du om nye biler?
Brugtvognsforhandlerne jeg lige har frekventeret ligefrem tiggede om ikke jeg
ville prøve.

Nope.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Jan

Dato : 30-09-03 05:27

> Dårlig service!

Jeg kunne forstå det lidt bedre, hvis der kom 4 fyre på 20 år, og ville
prøve en racer !

> Snakker du om nye biler?

Jeg er specielt på udkig efter 2 modeller ; BMW 520i E34 og Volvo V40 ( ved
godt det er 2 vidt forskellige biler, men da jeg aldrig har prøvet dem, ved
jeg som sagt ikke hvad der tjener mig bedst i det daglige )

> Brugtvognsforhandlerne jeg lige har frekventeret ligefrem tiggede om ikke
jeg
> ville prøve.

Og det må jo så være udtryk for, at de ikke kan stå inde for det de sælger.

Jeg er osse helt på det rene med, at jeg ikke ligger en krone, der hvor jeg
ikke kan få en ordentlig service.

Jan

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-09-03 09:53

Jan wrote:

> [...]
> jeg som sagt ikke hvad der tjener mig bedst i det daglige )

> Og det må jo så være udtryk for, at de ikke kan stå inde for det de sælger.

Og hvordan kommer du så frem til den konklusion uden hverken at kende mig eller
forhandlerne?

> Jeg er osse helt på det rene med, at jeg ikke ligger en krone, der hvor jeg
> ikke kan få en ordentlig service.

Nej det er jo et tillidsspørgsmål.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-10-03 09:42

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Snakker du om nye biler?
> Brugtvognsforhandlerne jeg lige har frekventeret ligefrem tiggede om ikke

En lille historie.
Fandt vores Sierra på nettet.
Det var et 'Afhentningstilbud'.
Prisen var sådan set ok.
Ringede til forhandleren, snakkede lidt om bilen.
Ringede et par dage senere til forhandleren igen og fik mere info om bilen,
aftalte at vi kom og kiggede på den.
Kom ud til forhandleren, der havde kørt bilen frem og sat prøveplader på
den.
Kiggede en hel del, forhandleren var der hele tiden.
Tog en prøvetur.
Så kom det sjove, forhandling om prisen.
Jeg tror alt i alt forhandleren brugte 1 time på os, den dag (bla med at
ringe til tidligere ejer for at spørge om noget).
Se det i lyste af at det drejede sig om et afhentningstilbud, som endda blev
forhandlet ned i pris.
Jeg synes vi fik en god behandling.
Bilen blev da også købt den dag, leveret et par dage senere, da der jo
skulle plader på.
Da vi så kom for at hente bilen undrede vi os.
Der hænger en seddel om at der skal skiftes olie ved xxxxx km og en dato.
Spørger forhandleren til det.
Jo, han har lige skiftet olien, det plejer han altid at gøre.

Alt i alt, vi fik en god oplevelse af det bilkøb.
Om forhandleren så har tjent noget, skal jeg lade være usagt

Jeg vil da helt sikkert kigge efter hvad den pågældende brugthandler har
stående for fremtidden.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (ja, det er den bil)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-03 08:18

"Jan" <mailto:jrysz@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg virkelig stå og vifte med checken, inden jeg kan få lov til at
> prøve de biler jeg har i tankerne ?

Nej. Men *når* du endelig går ud og vifter med checken, gør du det selvfølgelig
ikke i de forretninger, hvor du fik dårlig service.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Thomas

Dato : 29-09-03 09:55

Hej

Bilforhandlere er vist generelt snobbede svin og det er ikke nyt fænomen.
Jeg kan huske da jeg var 17 (1990) (havde ikke fået kørekortet endnu). Jeg
stod og kiggede på en brugt Alfa Romero GTV, har vel kostet 40.000 dengang.
Forhandleren kom ud og jeg spurgte til noget rust. I hvilken anledning
bemærkningen faldt , husker jeg ikke, jeg har måske sagt at jeg ikke havde
alle pengene endnu. Han sagde "Man går ikke i byen uden at have penge med"
Jeg cyklede min vej........

Det meste snobbede sted, ihvertilfælde på Fyn, er nok SMC biler. Jeg har
nogle gange undersøgt diverse brugte Audier ud (og det har været i den
"billige" ende) indvendig udvendigt, baklap dørbund osv. ALDRIG har en
sælger så meget som spurgt om der var noget han kunne hjælpe med.

Men kommer en flok 18'erige knægte med smoking og en lånt luksusøse af
forældrene så står de på spring.

Det er snobberi på højeste plan.

Mvh

Thomas

Fra : Niels Skaaning

Dato : 29-09-03 13:57

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sælger så meget som spurgt om der var noget han kunne hjælpe med.
>

> Men kommer en flok 18'erige knægte med smoking og en lånt luksusøse af

Kender det godt. Når man kigger på billige biler er det de færreste steder,
hvor de interesserer sig for en og man er faktisk til besvær, hvis der er
andre kunder i butikken. Egentlig en mærkelig måde at drive forretning på.
Hvis de ikke kan lide kunderne, hvorfor har de så de billige biler til salg?

NS

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 11:01

"Jan" <jrysz@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal jeg virkelig stå og vifte med checken, inden jeg kan få lov til at
> prøve de biler jeg har i tankerne ?

I nogle tilfælde skal man faktisk stå med checken og et forsikringsbevis.
Jeg havde en overgang en idé med at hvis jeg så en Calibra stå ved en
forhandler, ville jeg se om jeg ikke kunne få en tur. Da jeg var uden bil
kunne jeg godt glemme det uden noget på hånden. Da jeg kom i min gamle
1.3'er skulle jeg bevise at jeg havde penge til den - Det er vel egentlig
også forståeligt nok, for sådan nogle biler bliver ofte lammetævet under en
prøvetur. Og har man alligevel ikke tænkt sig at handle den, men bare er ude
på sjov, får den nok lidt ekstra.

Til dags dato har jeg kun fået lokket nøglerne til 1 calibra fra en
forhandler... Jeg valgte at afstå fra chancen om at tage en tur, nøj, han
så sjov ud... Det hjalp gevaldigt på overtalelsen at jeg kom i en bil, der i
forvejen er halvpebret at forsikre. For at jeg kunne få nøglerne til
Calibra'en ville han have bevis for at min bil står i mit eget navn, således
at der rent faktisk er en mulighed for at forsikringen var til at betale...

Nogle er emsige andre er ikke...

Jeg har sågar vadet ind til en forhandler og sagt, den orange Sierra der
står uden for skal jeg lige have en tur i.... Jeg fik nøglerne, med ordene:
"Kør den nu lige varm inden du giver den høvl". Det var en XR4x4...

Så har jeg efterhånden i min "bil-prøve-tid" fået fastlagt, hvilke
forhandlere jeg absolut ikke vil handle med :)

Scott Nielsen (Opel i Aalborg) er en af dem, det vil være mig en udsøgt
fornøjelse at handle med... Jeg snakkede med en sælger, og sagde til ham
"Jeg har 80.000, og jeg skal have noget med skrald i.. Hvad har du?"... Han
gav mig nøglerne til 2 biler, så kunne jeg selv teste om der var skrald nok
i dem :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-03 17:46

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote:

> [...]
> står uden for skal jeg lige have en tur i.... Jeg fik nøglerne, med
> ordene: "Kør den nu lige varm inden du giver den høvl". Det var en

LOL - den har jeg også prøvet.. tror du jeg så sjøv ud i fjæset da han
sagde: "Hold lige øje med board-computeren.. nu stiller jeg den på olietemp
og vent så til den når 90 grader med at skyde den af..."

Men fair nok den blev skudt af - efter 90 grader som lovet

Det var forresten en GTI 16v (Golf II) og var det ikke for banken, så var
det min bil nu

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/

Fra : Jan Vennike

Dato : 29-09-03 19:31

> [...]
> hvilken en jeg vil købe !
>
> Skal jeg virkelig stå og vifte med checken, inden jeg kan få lov til at

Jeg kender det.

Da jeg skulle have min første NYE bil i '93, havde jeg en gammel rusten
smadderkasse af en BMW 320 '76.

Jeg mødte op hos Fårdforhandleren, for at kigge på en splinterny Escort 1.8
CLX - og han ville næsten ikke kigge til min side. Men jeg ville nu have
bilen alligevel og skulle have den finansieret.

For at kunne få det, skulle man aflever et par lønsedler og da jeg lige
havde fået et rimeligt velbetalt job, stod der nogle temmelig store tal på -
hvorefter forhandleren var ved at banke panden i gulvet og komme krybende.

Jeg fik IKKE min bil serviceret der, jeg syntes ganske enkelt det var for
slimet en opførsel.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 30-09-03 21:43

> [...]
> hvilken en jeg vil købe !
>
> Skal jeg virkelig stå og vifte med checken, inden jeg kan få lov til at

Dårlig service find et andet sted der er nok at vælge imellem. Første gang
jeg var ude at kigge på bil, gik jeg ind til Renault i Viby, jeg stod som
den eneste i butikken og ventede i 30min, efter et stykke tid begyndte jeg
at se på nye biler selv om det var de brugte jeg skulle se på. nå men, til
sidst var der da en "sælger" der kom over og spurgte om hvad jeg lavede i
hans udstilling, Kiggede på biler svarede jeg, ja men de havde jo nok ikke
noget i min prisklasse alligevel, kom hans tørre svar, herefetr gik jeg helt
amok jeg sætter aldrig mine ben der mere og desværre har jeg mødt flere af
den slags, et sted måtte jeg ikke engang sætte mig i bilen før jeg havde
besluttet om jeg ville købe den!!!!!