Har lidt problemer med boxe i CSS...
Fra : Jint

Dato : 28-09-03 23:49

Jeg er ved at opbygge et nyt design til min side i CSS.
Min plan er den, at jeg gerne vil have toppen (.top) til at starte 50px fra
venstre side og stoppe 50px fra den højre side. dvs. en margin på 50px i
hver side. samt 10px fra toppen.

Derudover vil jeg også gerne have boxene nedenunder til at passe samen med
toppen.
vedlagte billede for detaljer: http://www.jint.dk/skrammel/boxes.gif

Her er lige et lille udklip af min CSS fil som den ser ud i øjeblikket:

..top
{ FONT-FAMILY: tahoma, verdana, arial;
FONT-WEIGHT: normal;
FONT-SIZE: 8pt;
BACKGROUND-IMAGE:URL(grafix/header1.gif);
background-color: #FFFFFF;
border-style: solid;
border-color: #000000;
border-width: 1px;
position:absolute;
left: 50;
top: 10;
width: 90%;
height: 51px;}

..rightbox
[...]
right: 50;
top: 75;
width: 150px;
height: 400px;}

..leftbox
[...]

..maincontent
[...]
left: 250;
top: 75;
width: 60%;
height: 400px;}

Fra : Jint

Dato : 29-09-03 00:54

> vedlagte billede for detaljer: http://www.jint.dk/skrammel/boxes.gif

Typisk! Så strejker mit FTP program... Mail mig hvis du vil have billedet...

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 29-09-03 09:37

> [...]
> venstre side og stoppe 50px fra den højre side. dvs. en margin på 50px i

body {
margin-left:50px;
margin-right:50px;
margin-top:10px;
}

eller
body {
10px 50px 0px 50px
}

--
Ryan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-03 11:02

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev

> body {
> 10px 50px 0px 50px
> }

Mon ikke det er en god ide at definere, hvad det er, der skal have
størrelserne 10px 50px 0px 50px?

body{
margin: 10px 50px 0px 50px
}

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov

Fra : Jint

Dato : 29-09-03 12:42

> body {
> margin-left:50px;
> margin-right:50px;
> margin-top:10px;
> }

Den har jeg prøvet mig med, og den skulle også virke, siger min logik mig...
Men det gør det ikke.

Fra : Jint

Dato : 01-10-03 00:21

> Den har jeg prøvet mig med, og den skulle også virke, siger min logik
mig...
> Men det gør det ikke.

Nu fandt jeg ud af det... det skulle bare angives på hver enkelt element,
ikke bare i body tagget.