Tågelygter.
Fra : Jasper Norman

Dato : 28-09-03 23:17

Hejsa.

For at bringe et af de tilbagevendende emner op igen igen...

Hvis man nu forestillede sig følgende:

1) En vil gerne have tågelygter.
2) En har valgt at være et "dumt svin" og have dem tændt hele tiden
3) En vil meget gerne vide om de giver et bedre lys, så en kan se vejen når
andre kommer imod med tågelygter
4) En vil gerne vide hvor de er billigst.
5) En har set dem i "bildillen" til under 600,- Er disse ok, eller mest til
pynt?
6) En lader sig ikke påvirke af "alle dem" der mener at jeg burde lade være

/Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Aslan

Dato : 29-09-03 02:04

Jasper Norman wrote:
> 6) En lader sig ikke påvirke af "alle dem" der mener at jeg burde
> lade være

Een glemmer at være ligeglad med det store lyshav een vælger, at køre med.

Een glemmer det ufattelige genskin fra "glat" astfalt eller især våde veje.

Een ønsker at demonstrere sin totale mangel på respekt for andres liv.

Een kan lige så godt købe det billigtse skrammel på markedet, når een nu har
valgt at montere ekstralygter med det ene formål at bruge dem ulovligt (uden
at forbedre eens synsvidde) for at genere de (uforskammede) medtrafikanter,
der accepterer at der er andre på vejene.

Så har jeg vist ikke sagt direkte, hvad jeg mener om din manglende
indstilling til at gøre vejene til et relativt sikkert sted for os at
arbejde og opholde os, men som du selv siger er du jo fuldstændig klar over
din manglende respekt for andres ret til at færdes på de veje, du nu
tilfældigvis vælger at beære med et gammelt udtjent vrag af et køretøj (uden
sikkerhedsfremmende installerede tågelygter) , hvis eneste formål er at få
dig til at fremstå så Brian-agtig (her undskylder jeg overfor folk ved navn
Brian, jeg anvender kun navnet for at give udtryk for en bestemt gruppe
bilister, vi alle gerne vil have så langt væk fra trafikken som overhovedt
muligt) som overhovedet muligt.

Køb en mountainbike, monter en god dynamolygte og tag dig en tur på Striben.

Aslan

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-03 09:17

"Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk> wrote in message

> [...]
> muligt) som overhovedet muligt.
>
> Køb en mountainbike, monter en god dynamolygte og tag dig en tur på

En forstår overhovedet ikke forargelsen, tågeforlygter der er justeret
rigtigt blænder ikke. Der er jo netop en meget skarp lysafgrænsning opadtil.
Hvorfor er nogle så hellige, samtidig med at de kører på cykel over for
rødt? Selvfølgelig skal man da også lade være at bruge dem i mørke og
regnvejr, de er til tåge eller som dagkørelys.
PS: Forbyd tågebaglygter!

/Claus

Fra : N I E L S

Dato : 29-09-03 02:19

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev
> 3) En vil meget gerne vide om de giver et bedre lys, så en kan se vejen
når
> andre kommer imod med tågelygter

Tågelygter flytter focus fra fjern til nær. Dermed er det irriterende at
køre med ved hastigheder over 19 Km/t.
Er i øvrigt enig med det <"Aslan"> skrev i en meddelelse
> [...]

N I E L S

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-03 05:28

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> wrote in message

> 6) En lader sig ikke påvirke af "alle dem" der mener at jeg burde lade
være

Tjaeh, hvis du bruger dem i ulovlig kombination (f.eks. sammen med nærlys
når der ikke er tåget) er lovgiverne medlem af "alle dem" - hvilket betyder
et du kigger ind i en bøde hvis polisen standser dig.

Nå, men det er jo ikke mig der skal betale den.

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-03 07:44

> [...]
> Hejsa.
>
> For at bringe et af de tilbagevendende emner op igen igen...

Det kan jeg godt forså.

> 2) En har valgt at være et "dumt svin" og have dem tændt hele tiden

Det kan jeg så ikke forstå, de har overhovedet ingen effekt når det ikke er
tåget.

> 3) En vil meget gerne vide om de giver et bedre lys, så en kan se vejen
når
> andre kommer imod med tågelygter

Sådan lidt ligesom at køre med fjernlys heletiden for bedre at kunne se ?

> 4) En vil gerne vide hvor de er billigst.

T. Hansen sikkert.

> [...]
til
> pynt?
> 6) En lader sig ikke påvirke af "alle dem" der mener at jeg burde lade

Det regnede jeg heller ikke med.

--
mvh/rg. Christian

Fra : news.worldonline.dk

Dato : 29-09-03 09:03

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
>
> Det kan jeg godt forså.

> Det kan jeg så ikke forstå, de har overhovedet ingen effekt når det ikke

Har du prøvet at tænde dem en meget mørk aften på en lille vej gennem en
skov? Så vil du se en verden til forskel i hvor meget bedre du oplyser vejen
og rabatten omkring dig, jeg tænder dem ALTID når jeg kører om natten, men
slukker når der kommer modkørende.

Mvh
Jacob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-03 09:14

"news.worldonline.dk" <Rungwald*FjernDenneTekst*@bigfoot.com> wrote in
message news:5HRdb.107140$Kb2.3972450@news010.worldonline.dk...

> [...]
vejen
> og rabatten omkring dig, jeg tænder dem ALTID når jeg kører om natten, men

Jow det har jeg prøvet, men det er en falsk tryghed: De virker på rabatten,
men det der ligger i rabatten er det allerede for sent at bremse for.
Desuden så lyser korrekt indstillede tågelygter måske 10 m frem, prøv at
teste det.
Nærlys er langt bedre og fjernlys endnu bedre i en skov.
Jeg vil hellere have lys er lyser langt frem, end noget der lyser 10 m til
siden.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mikael Andresen

Dato : 29-09-03 19:31

Jeg kan ikke forstå hvorfor det er så svært.... Jeg har koblet mine
tågelygter op sådan at de er tændt enten når jeg kører i dagslys med dem som
positionslys, eller så de kun virker sammen med langt lys, når der skiftes
fra positionslys til nærlys.....

--
Mvh. Mikael

Husk at fjerne FJERN i min mail-adresse

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 29-09-03 19:42

On Mon, 29 Sep 2003 20:30:42 +0200, "Mikael Andresen"
<mikaelandresenFJERN@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>positionslys, eller så de kun virker sammen med langt lys, når der skiftes

Har du evt. en tegning over hvordan du har koblet det ?

Det kunne da være rart :)

mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : Bjarne Just

Dato : 30-09-03 12:13

> [...]
vejen
> og rabatten omkring dig, jeg tænder dem ALTID når jeg kører om natten, men

Har du prøvet kun at have tågelygterne tændt (pånær positionslyset) på en
mørk vej og så vurderet, hvor stærkt du kan køre og samtidig bremse for det
du ser i lyset?
Jeg har selv prøvet det og vurderet, at 20 km/t er den højeste hastighed.
Desuden synes jeg også, at det virker som om nærlyset rækker kortere, når
tågelyset er tændt.

Når det er sagt skal jeg være ærlig og indrømme at jeg tit / næsten altid
bruger tågeforlygterne sammen med positionslyset som kørelys, idet det er
nemmere at skifte pærer i tågeforlygterne end i nærlyset.

mvh Bjarne