Tilpasning til browservinduet
Fra : Morten Sørensen

Dato : 28-09-03 23:27

Jeg lavede for nogen tid siden en hjemmeside, hvor indholdet skulle
centreres i en boks i browservinduet. Istedet blev den i browservinduer over
1024x768 kastet ud til venstre.

Hvordan sikrer jeg mig, at denne boks altid er centreret uanset browserens
indstillinger?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-09-03 08:51

"Morten Sørensen" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> 1024x768 kastet ud til venstre.
>
> Hvordan sikrer jeg mig, at denne boks altid er centreret uanset browserens

En tabel der er centreret eller div og css:
http://bluerobot.com/web/css/center1.html -
http://bluerobot.com/web/css/center2.html

--
Mvh Stig Sørensen

Gratis SMS, Java Spil, Ringetoner, Baggrunde
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < -- Alt Gratis!

Fra : jopa

Dato : 29-09-03 09:22

"Morten Sørensen" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan sikrer jeg mig, at denne boks altid er centreret uanset
> browserens indstillinger?

Brug evt en <div> og smid indholdet deri.
Måske noget a la dette :

og CSS :
#frame {
width:755px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top: 5px;
padding:0px;
text-align:left;
}

Tilpas selv

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Morten Sørensen

Dato : 29-09-03 20:37

"jopa" <222jopa@pc.dk(fjern222)> skrev i en meddelelse
> "Morten Sørensen" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Brug evt en <div> og smid indholdet deri.
> [...]

Jeg fandt dette design på http://glish.com/css/3.asp, og det er lige sådan
et design, jeg har været på udkig efter. Men hvad sker der, hvis nu man
eksempelvis har et langt ord. Bryder designet så helt sammen? Og, hvordan
klarer man evt. det?

Mvh.
Morten