Kludder i mailserver opsætningen
Fra : Holger Danske

Dato : 28-09-03 20:42

Jeg ved ikke om det er her spørgsmålet skal stilles, men da jeg går ud fra
at der er sket fikumdik med min reg. fil, så stiller jeg det her, så kan i
altid futte mig på rette vej !

XP Pro styresystem.
ADSL TDC med fast IP

Når jeg skal bruge min mail eller mine NG's, så sker det gentagne gange at
jeg ikke kan komme ind.
Jeg tjekker så min server opstilling, og gudhjælpemig om ikke at der er
lavet om på opstillingen.
I stedet for at der står servernavnet, så står der localnet, og så skal jeg
så sidde og lave det om igen.
Det har jeg nu gjort et hav af gange, og helt ærligt, det pisser mig lidt af
!
Ikke så meget det at jeg skal sidde at gøre det, men at jeg ikke fatter hvad
der sker !

Er der en venlig sjæl der kan give en forvirret mand, en god nattesøvn ?
På forhånd tak
H.D. AKA Allan

--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 21:40

In article <bl7dhg$3g$1@sunsite.dk>, Holger Danske wrote:
> Er der en venlig sjæl der kan give en forvirret mand, en god nattesøvn ?

Hvad er problemet?

Brug venligst mere tid på at formulere problemet.

Skriv fx noget om:

o Hvilken type ADSL, TDC har vist 3-4 forskellige produkter
hvor nogle kan købes i specielle konfigurationer.

o Hvilke applikationer giver problemer.

o Hvad gør du for at løse problemet, her og nu?

Fra : Holger Danske

Dato : 28-09-03 21:47

Christian E. Lysel wrote:

> Hvad er problemet?

At den fjerner servernavnet i opsætningen, og indsætter linien localnet i
stedet, og jeg aner ikke hvordan det kan ske, jeg bruger en god firewall, og
screener alt der kommer ind med pc-cillin 2002 altid opdateret.

> Brug venligst mere tid på at formulere problemet.

Mener jeg nu også jeg gjorde

> Skriv fx noget om:
>
> o Hvilken type ADSL, TDC har vist 3-4 forskellige produkter
> hvor nogle kan købes i specielle konfigurationer.

DHCP styret med fast IP 1024/256

> o Hvilke applikationer giver problemer.

OE 6.0

> o Hvad gør du for at løse problemet, her og nu?

Går ind og manuelt sletter <localnet> og genindsætter servernavnet
<mail.tele.dk>
H.D.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 22:02

In article <bl7hc2$aq5$1@sunsite.dk>, Holger Danske wrote:
> At den fjerner servernavnet i opsætningen, og indsætter linien localnet i

Hvor tit sker dette, kan du se et mønster, er det hver gang du kikker
i opsætningen, eller hver gang du genstarter maskinen, eller når
du opdatere OE, eller noget andet?

> stedet, og jeg aner ikke hvordan det kan ske, jeg bruger en god firewall, og
> screener alt der kommer ind med pc-cillin 2002 altid opdateret.

Hvad har en firewall og antivirus med problemet at gøre, eller hvordan
kan de forhindre problemet i at opstå?

> Mener jeg nu også jeg gjorde

Nix.

> DHCP styret med fast IP 1024/256

Hvilket produkt?

> OE 6.0

Ok.

> Går ind og manuelt sletter <localnet> og genindsætter servernavnet
><mail.tele.dk>

Uddyb venligst mere præsist hvad du gør og trykke på!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 22:27

In article <slrnbnej1s.idj.chel@weebo.dmz.spindelnet.dk>, Christian E. Lysel wrote:

> Hvad har en firewall og antivirus med problemet at gøre, eller hvordan
> kan de forhindre problemet i at opstå?

*Suk* det er nok pc-cillin og din manglende forståelse af
produktet der grunde i problemet.

Fra : Per Bau

Dato : 28-09-03 22:09

"Holger Danske" <Holger_Danske@jegstyrer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
firewall, og
> screener alt der kommer ind med pc-cillin 2002 altid opdateret.

Prøv at se disse artikler
http://www.google.com/search?&q=pc%2Dcillin+2002+localhost
Der er mange der beskriver netop dette problem i forbindelse med dit
virus software.

/Per

Fra : Sephyr

Dato : 28-09-03 22:52

Pc.sillin kan ikke rigtig forliges med OE og Outlook hvorimod et mailprogram
som Incredit-mail går fint i spænd med det.
Jeg har haft samme problem fandt ud af at når jeg slog POP3 chan fra så
virkede det fint indtil næste opdatering, så nu bruger jeg Norton som
viruschanner.

Håber det kan redde din nattesøvn.

Mvh.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-09-03 23:21

Således skrev "Holger Danske" <Holger_Danske@jegstyrer.dk> i
dk.edb.sikkerhed Sun, 28 Sep 2003 22:47:03 +0200:

>At den fjerner servernavnet i opsætningen, og indsætter linien localnet i
>stedet, og jeg aner ikke hvordan det kan ske, jeg bruger en god firewall, og
>screener alt der kommer ind med pc-cillin 2002 altid opdateret.

Det er typisk din antivirus, der lægger sig mellem din klient og din
mailserver og skanner din mail. Derfor ændrer den din opsætning.

Fat manualen og sæt det korrekt op, alternativt slå det fra.

Knud
--
I went to a fight the other night, and a hockey game broke out

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-09-03 22:48

On Sun, 28 Sep 2003 21:41:37 +0200, "Holger Danske"
<Holger_Danske@jegstyrer.dk> wrote:
> [...]
>så sidde og lave det om igen.
>Det har jeg nu gjort et hav af gange, og helt ærligt, det pisser mig lidt af

Det er dit antivirus program der ændre opsætningen. Yderligere
spørgsmål høre nok hjemme i dk.edb.sikkerhed.virus

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.