Menneskelige reservedele
Fra : Simon Vikstrøm

Dato : 28-09-03 19:04

Hej

Er der nogen der ved hvor langt man er nået mht til at klone kunstige
organer til mennesker (jf terapeutisk kloning). Jeg har hørt at det indtil
videre kun har været muligt at frembringe hud og brusk. Er det rigtigt?

bh
Simon

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-03 20:33

"Simon Vikstrøm" <svik@email.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvor langt man er nået mht til at klone kunstige
> organer til mennesker (jf terapeutisk kloning). Jeg har hørt at det indtil
> videre kun har været muligt at frembringe hud og brusk. Er det rigtigt?

Transplantationer er dyre og der er vævsproblemer mht forligelighed.
Hvis man fulgte DF-forslag og tvangsdeponerede lidt foster(navlestrengs)blod
fra alle nyfødte, så ville måske vævsdyrkning udfra stamceller kunne hjælpe
alle når de som oldinge fik brug for kunstigt dyrket væv.

Nu slår Klaus Riskær Petersen sig op på et firma, fordi politikerne er
u-glistrupske dvs smaskdumme, og ikke gør det rigtige pr tvang som her er
uden ulemper og meget , meget billigere end når fra hver nyfødtforældrepar
skal have 1000 kr og 700kr pr år for fryselagringen (folk ku gøre det i egen
kummefryser, men staten hader selvhjælp, så læger tør ikke foreslå
solstrålehistorier ala Sædhjælpsfondet, som jeg indledte 1979 )

Pia er for forsigtig til at tage dette aspekt med - hun tør kun nævne den
aktuelt-relevante bekæmpelse af forbrydelse.
At politikerne foretrækker forbrydelsernes fortsatte vækst er pinligt - og
at al sundhedsaktivitet skal være i hospitalsregi, er pinligt.

Fra : Simon Vikstrøm

Dato : 28-09-03 21:24

Hej Bo.

Jeg forstår din pointe mht at det politiske system reagerer for langsomt,
hvilket tilgodeser smarte forretningsfolk, som her Klaus Riskjær.

Men mit spørgsmål gik egentlig helt distinkt på om der var nogen, der med
sikkerhed ved om det er lykkedes forskere at frembringe andre organer end
hud og brusk ved hjælp af kliningsteknikken?

bh
Simon

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-03 04:20

> [...]
> sikkerhed ved om det er lykkedes forskere at frembringe andre organer end
> hud og brusk ved hjælp af kliningsteknikken?

Fundatsen forbyder ikke associationer, og jeg vil gå videre at grunden til
at kun brusk og hud er klonings-frembragt, er sensationsmagernes nossegreb
om selv den mest seriøse lægevidenskabelige forskning.

Med svin kan man gro et øre ud på ryggen af et forsøgsdyr, og hvis "Dr
FRankenstein" eksperimenter blev defakto frigivet, så ville der være enorme
fremskridt, lige til at samle op.

Hvorfor har man aldrig undersøgt ORDENTLIGT om der kan laves afkom mellem
menneskeabe og menneske.?
Fordi det er gudsbespotteligt.
Men da æsel og hesteavlere lod dyrene gå sammen længe og pludselig indtrådte
muldyr-miraklet, var der ingen journalister til at opfinde forbud mod
indgreb i Noahs ordnung-muss-sein og skaberværkets guddommelighed

Hvem vil indgå i befrugtningsforsøg med chimpanse ? Mange lukker øjnene og
tænker på en foldeudpige , mens de boller konen, og det kan man vel også
gøre, hvis abepels er for usexet.