Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tænk jer om inden i handler Kamera hos Mer~
Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 28-09-03 17:28

Undertegnede har med stor - stor undren set den
Annonce Avis vi nok alle har modtaget fra Merlin ...

Efter mit skøn ligger Kæden mere ind 10% over normal
Markedspris og det er når de kalder deres Vare for TILBUD
eller Fødselspris ...

Jeg har derfor sendt følgende Mail til Merlin ...:

klip>>

Jeg skriver dette Mail til Dig da du tilsyneladende sidder nærmes
Hovedafdelingen i Merlin A/S i Danmark ....

Både i den trykte pjece i har rundkastet til diverse husstande samt på jeres
Internet Katalog er der efter min mening virkelig noget galt side 22 Olympus
Digitalkamera C 50 Zoom ....

Annoncen er umulig at forholde sig til for billedet viser
et kamera som hedder C-750 med 10x Digitalzoom men det
er tilsyneladende ikke det beskrivelsen går på ...

Jeg vil meget gerne ha' en forklaring på hvad der er hvad i den forbindelse

Jeg har faktisk undret mig siden jeg fik jeres reklame
ind af døre i lørdags her i Frederikshavn ....

I øvrigt må jeg tilstå med alle jeres Digital Kameraer ligger i omkring
10-15 % over gennemsnits køb på Internet og samtidig kalder i jeres
salg for Tilbud og Fødselsdags-salg ....

For dårligt ... vi er ikke *alle* så dumme at vi går på
det første og mest lovende tilbud ....

Jeg har ikke råd til at handle hos jer og det er der mange
som ikke har hvis de tænker sig om ...

klip slut>>

Billederne kan ses i news:dk.binaer under overskriften

Tilbud fra Merlin ....

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn

Fra : Sparre

Dato : 28-09-03 18:01

> Efter mit skøn ligger Kæden mere ind 10% over normal
> Markedspris og det er når de kalder deres Vare for TILBUD
> eller Fødselspris ...

Du kan ikke sammenligne en fysisk butik som merlin med en webshop der evt.
har lager og afsendelsessted i et industri/erhvervsområde. Merlin skal jo
betale en forholdsvis høj husleje, have flere medarbejdere, hvorimod en
webbutik ikke har samme omkostninger....det vil altid være dyrere i en butik
på gågaden...

--
Sparre

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 28-09-03 18:12

On Sun, 28 Sep 2003 18:28:08 +0200, "\"Bangsbo\"" <kg@mail.dk> wrote:

> [...]
>Markedspris og det er når de kalder deres Vare for TILBUD
>eller Fødselspris ...
>
>Jeg har derfor sendt følgende Mail til Merlin ...:

Sender du sådan en mail til alle de forretninger. som har priser over
internetforretningerne? (så må du da have travlt....)

KS

Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 28-09-03 18:26

Hej KS ....

Du skriver bla:

> Sender du sådan en mail til alle de forretninger. som har
> priser over internetforretningerne?

Nej det gør jeg ikke med mindre det er noget der tydeligt
falder mig i hænde .... - i øvrigt har de fleste vel tid til
hvad de nu går op i - jeg interessere mig bla. ikke i Fodbold
og Dumme Film på TV - men vil gerne bruge tiden på de
steder som jeg mener er vigtigere - og her er en fair reklame fra
Kæder og andre handlende bla. i blandt ....

Også for din skyld KS - men du har måske penge nok .. ?

Det er for mig ikke et spørgsmål om tid men et spørgsmål
om rimelighed i handel også for dem som ikke kender
de "normale" priser ....

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-03 18:58

""Bangsbo"" <kg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har derfor sendt følgende Mail til Merlin ...:

Hvorfor er det dig magtpåliggende, at vi andre skal se dit ubehjælpsomme
brev til Merlin?

--
-Jens B.

Fra : Madsen

Dato : 28-09-03 19:26

Har været inde på merlins hjemmeside, at deres priser er højere end på
nettet , må siges at være normalt.
men det er ikke kun i reklamen at der er fejl,men er også i deres net butik.

Billedet er rigtigt nok et C750UZ men beskrivelsen passer på C50Zoom.

Hvis det er et C750UZ er prisen på 4999,- kun ca. 200,- mere ind på nettet.

Madsen

Fra : Flemming

Dato : 28-09-03 19:40

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det dig magtpåliggende, at vi andre skal se dit
> ubehjælpsomme brev til Merlin?

Du kan vil bare springe hans indlæg over, hvis det støder dit øje så meget ?

Hvorfor er det dig magtpåliggende at "vi andre" skal høre din ubehjælpsomme
mening om hans brev til Merlin ?

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-03 09:51

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det dig magtpåliggende at "vi andre" skal høre din
ubehjælpsomme
> mening om hans brev til Merlin ?

Når man vælger at offentliggøre sine private breve til andre, så er det vel
fordi man ønsker kommentarer hertil, eller?

--
-Jens B.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 28-09-03 22:16

Bangsbo skrev:
> Efter mit skøn ligger Kæden mere ind 10% over normal
> Markedspris og det er når de kalder deres Vare for TILBUD
> eller Fødselspris ...

Husk nu på at "tilbud" ikke betyder "billigt". Det betyder vel egentlig (i
markedsføringssammenhæng) ikke noget som helst!

Det samme gør sig ikke gældende med "udsalg".

-------
Tomas

Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 29-09-03 07:50

Hej Thomas ....

Du skriver bla.

> Husk nu på at "tilbud" ikke betyder "billigt". Det betyder
> vel egentlig (i markedsføringssammenhæng) ikke noget som helst!

Det ændre for mig ikke noget på at jeg vil advarer
nye købere mod at handle bla. hos Merlin - eller TDC
da priserne er skruet forket og for højt op ...

For et år siden købte jeg et Canon PowerShot A40 på
Nette - og sparede derved 800,- Kr. ... disse penge
skal du tjene det dobbelte for at betale ...

Det svare næsten til 20% ....

Det betyder noget for mig når vi taler om det nøjagtig
samme produkt ....

Med venlig hilsen
Keld

Fra : JS

Dato : 29-09-03 08:34

""Bangsbo"" <kg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> For et år siden købte jeg et Canon PowerShot A40 på
> Nette -

Hvor ligger Nette?

Fra : Andersen

Dato : 29-09-03 08:48

"JS" <js_591@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor ligger Nette?

Folk der skal håne andre for stave og slå fejl, fortæller mere
om sig selv end om den der skrev forkert.
PS. God USENET etik er at "overse" den slags fejl.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-03 11:35

"Bangsbo" <kg@mail.dk> wrote:

> [...]
> skal du tjene det dobbelte for at betale ...
>
> Det svare næsten til 20% ....
>
> Det betyder noget for mig når vi taler om det nøjagtig

Hvis det er samme produkt. Kameraet er det samme, men der følger måske
mere service med, når man køber det i en butik. Der er folk, der gerne
vil give ekstra for personlig vejledning både før og efter køb og en
dansk vejledning. Desuden er man nok bedre sikret mod bøvl ved en
garantireparation. Jeg siger ikke, at det altid er tilfældet, men
generelt er der mere service i en fysisk butik, og derfor kan man godt
tale om, at det er to forskellige produkter, man køber. Men er man
ligeglad med den service, så kan man selvfølgelig lige så godt spare
pengene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-09-03 14:05

Henrik Münster skrev:
> Der er folk, der gerne vil give ekstra for personlig vejledning
> både før og efter køb og en dansk vejledning.

Ja, den der med den danske vejledning kan du have temmelig ret i!
Det er mit indtryk at der foregår en ikke ubetydelig mængde parallelimport
for at få priserne i bund, og et kamera opkøbt i Tyskland og videresolgt til
lav pris i DK, har altså typisk en tysk vejledning...

Mht. den personlige vejledning, så er det desværre mit indtryk at der alt
for ofte er tale om en vildledning. Det er der også tale om på nettet, men
der kan man ofte vælge mellem flere kilder, og har bedre tid til at udvælge
den information, som man vælger at tro på.

-------
Tomas