Foto
IBM760 5420
Teil 3020
anbefal mig et digitalcamera
Fra : SvenP

Dato : 28-09-03 16:25

Jeg følger normalt ikke med i gruppen, så der er en risiko for at dette har
været oppe før. Men jeg kunne ikke lige se noget.
Sagen er at jeg har besluttet mig for at købe et digitalt camera, til 3500 -
4000.
Det skal bruges til alm. fritids fotografering. Zoom er ikke så vigtigt for
mig, men jeg ser gerne at det bruger standard batterier, så jeg ikke er
afhængig af at skulle købe specielle ekstra batteri(er).
Hvad kan i anbefale?

Mvh. Sven

Fra : Sparre

Dato : 28-09-03 16:46

> Hvad kan i anbefale?

Jeg kan anbefale et Fuji FinePix S602Zoom, har haft mit snart en måned og er
super glad for det, det har 6x zoom og en masse manuelle
instillingsmuligheder, ved godt at det ikke er et "zoom" kamera du søger,
men det er svært at mangle synes jeg..

--
Sparre

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-03 18:10

SvenP <saerlig@jubiimailns.dk> wrote:

> [...]
> mig, men jeg ser gerne at det bruger standard batterier, så jeg ikke er
> afhængig af at skulle købe specielle ekstra batteri(er).

Almindelige batterier? Det klassiske svar er Canon PowerShot A70 eller
Nikon Coolpix 3500, og de er endda billigere end det, du nævner. Canon
har lige lanceret en storebror kaldet A80. Den ligner A70 en del, så den
må næsten også bruge almindelige batterier. Jeg ved ikke, om Nikons
større modeller også gør det, hvis du gerne vil ofre mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg