Åbn i nyt/samme vindue
Fra : --=BGN=--

Dato : 10-04-01 14:30

Jeg har en del links på min hjemmeside. Kan jeg markere alle links på én
gang og så få dem til at åbne i et nyt vindue eller i hovedvindue (ved
frames) eller skal man ind i hvert enkelt link og fortælle hvordan den skal
åbne?

Bo Nielsen
bo@bgn.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-01 17:07

Tue, 10 Apr 2001 15:30:02 +0200, skrev "--=BGN=--" <bo@bgn.dk>:

> [...]
>frames) eller skal man ind i hvert enkelt link og fortælle hvordan den skal

Det tror jeg ikke du kan, men hvis alle links på samme side, skal åbne
i samme form for vindue, enten nyt eller i et framevindue, så kan du
imellem <head> og </head> indsætte:

<base target="_blank">
åbner i nyt vindue

<base target="_top">
åbner i nyt vindue og lukker det eksisterende

<base target="_self">
åbner i samme vindue (i frameset vil de andre vinduer, så være det
samme)

<base target="_framenavn">
åbner i framen med det pågældende navn.

Er der et enkelt link, som skal åbnes anderledes, så kan du gøre det
på sædvanligvis i FP.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : --=BGN=--

Dato : 10-04-01 17:33

> [...]
> Knud
> --
> som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...

Hej Knud

Hvis man så har en side med to frames, en lille i toppen og en stor nederst,
skriver man så:
<base target="_blank">
åbner i hovedside

Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-01 18:03

Tue, 10 Apr 2001 18:33:02 +0200, skrev "--=BGN=--" <bo@bgn.dk>:

>Hvis man så har en side med to frames, en lille i toppen og en stor nederst,
>skriver man så:
><base target="_blank">
>åbner i hovedside

Nej, den vil åbne i et nyt vindue.

Du skal bruge
<base target="_framenavn">

framenavn er det navn, som du har givet vinduet i din index.htm, det
er ofte main, men du kan jo have kaldt den noget andet.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 24.03.2001