Lyd på soltek kav75
Fra : Killer

Dato : 28-09-03 14:35

Hvordan deaktivere man sit onbord lyd kort på soltek kav75 bundkort da jeg
skal have sat en pci lydkort i min pc.
lydkortet bruger irq 12 har siddet og rodet inde i bios men kan ikke lige
finde det rigtige sted. Har prøvet at deaktivere onbord legacy audio uden
resultat (stadig lyd i højtalere)
Håber at der sidder nogle de ude der han hjælpe

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 28-09-03 16:14

"Killer" <mit@(FJERN)tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat (stadig lyd i højtalere)
> Håber at der sidder nogle de ude der han hjælpe

Der er osse noget med Soundblaster indstillinger som skal slåes fra.
ALT du kan finde som refererer til lyd skal disables..

find det i bios under :
Advanced chipset features ->Onchip Sound
Integrated Peripheral ->Onboard Legacy Audio
---------!!------------>Soundblaster

taget efter manualen.

Fra : Killer

Dato : 28-09-03 18:16

> [...]
>
> find det i bios under :
> Advanced chipset features ->Onchip Sound
> Integrated Peripheral ->Onboard Legacy Audio

Dette er lige prøvet uden resultat
Men der er stadig lys på dyret.
Advanced chipset features : kan jeg ikke finde noget der hedder under bios
heller ikke i følge manualen til bundkort.
I manualen står der at IRQ 12 bruges til PS2 mus men inde på VIA
AC`97 -lydkort under enhedshåndtering står det at det er denne enhed der
bruger IRQ 12

Mvh
Killer

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 29-09-03 14:33

> [...]
> I manualen står der at IRQ 12 bruges til PS2 mus men inde på VIA
> AC`97 -lydkort under enhedshåndtering står det at det er denne enhed der

hmm hvor gammelt er dit bundkort og med hvilken bios version kører det??? Og
hvad PCB version er det (kan ses ved de nederste PCI-slots eks. F5)??
Og det er et Soltek SL75-KAV ??

Fra : Killer

Dato : 30-09-03 07:47

hmm hvor gammelt er dit bundkort og med hvilken bios version kører det??? Og
> hvad PCB version er det (kan ses ved de nederste PCI-slots eks. F5)??
Og det er et Soltek SL75-KAV ??

Ups my bad !!!!!
Jeg har fundet den og fået disabled den og der efter var der ingen lyd på
noget...
Statte der efter nyt lyd kort i men stadig ingen lyd så downloaded jeg
driver til lyd kort og kørte den. Så kom der lyd på dyret så det spiller
bare nu
Takker for hjælpen !!!!!!!!!!!!
Det er et soltek kav 75 og bios ver. er REV Q11 og ja der står F5 den bruger
IRQ 5 nu det er jo nok ok
Takker igen !!!!!
MVH
Killer

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 30-09-03 14:23

> [...]
> bare nu
> Takker for hjælpen !!!!!!!!!!!!
> Det er et soltek kav 75 og bios ver. er REV Q11 og ja der står F5 den

Np