Feliway
Fra : Charlotte

Dato : 28-09-03 14:32

Hej NG

Nu har jeg fulgt med et godt stykke tid og både læst om Feliway og om katte,
der tisser der, hvor de absolut ikke bør.

Som jeg også skrev i en tidligere tråd, så har jeg også haft en del
problemer med min Luffe-dreng. Han har aldrig - NEVER EVER - givet os lyst
til at få ham neutraliseret, da han hverken strinter, lugter eller på andre
måder er en irriterende fertil hankat.
MEN...så fik vi Mercedes ind i huset...en lækker lille steg, der da godt nok
er på P-piller...men mon ikke hun lugter af hunkat alligevel?
Det er mange år siden, jeg har haft mere end én kat, så jeg kan simpelthen
ikke huske, hvordan det er. Og da jeg havde det sidst, var de begge
neutraliserede.

En måneds tid efter Mercedes kom til, kunne vi konstatere, at der var pisset
i vores klædeskab...selvfølgelig i det klædeskab, hvor mine frakker
hænger...og mine frakker er længere end skabets højde... Deeeet var vi ikke
så begejstrede for. Vi var sikre på, at det var Mercedes, der ikke ville
rende huset igennem for at finde kattebakken, når hun endnu ikke var helt
tryg hos os. Så bakken kom ind i stuen, hvor hun har ligget under sofaen.

Men ak og ve...pludselig sad Luffe lige foran os og pissede i en kasse, der
lå på gulvet. Så vidste vi jo det var ham!
Men da havde jeg lige skiftet til en andet slags kattegrus, jeg lige ville
prøve og jeg regnede jo med, at han bare var så "klog", at det var hans måde
at demonstrere på, at han sg ikke kunne lide det nye kattegrus... Så jeg
skiftede tilbage igen - med megen held.

Men...ak og ve igen! Nu er han begyndt igen...han pisser på min datters tøj,
der ligger på gulvet, han pisser på alle min kære mands papirer, der ved et
"mandligt uheld" lå på gulvet, han pisser stort set alle steder, hvor der er
noget at pisse på! Og jeg er ved at blive sindssyg.

Nu har jeg så igen læst noget om det der Feliway i forbindelse med
kattebakke....og tænkte, om det var en idé for os...men igen - jeg ANER ikke
hvad det er. Kan se, det står beskrevet som beroligende, at nogen bruger det
på udstillinger, men også i situationer, hvor katte pisser dér, hvor de ikke
skal.

Kan nogen give mig en degree i, hvad Feliway er og bruges til helt
nøjagtigt???

KH
Charlotte *som føler det hele stinker af kattepis*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-09-03 15:03

In article <3f76e224$0$54859$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Charlotte
<askjaer@fjerndetteofir.dk> wrote:

> Kan nogen give mig en degree i, hvad Feliway er og bruges til helt
> nøjagtigt???

joe - hvis du kan bruge det til noget har jeg da begået en lille
artikel:

http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

Hvor godt det virker på en fretil hankat ved jeg ikke - men det var da
et forsøg værd. Det kommer måske osse an på, om han markerer fordi han
er utryg over en ny kat i hjemmet - eller fordi han kan lugte damen...

Fra : Charlotte

Dato : 28-09-03 15:18

Hej Ann
"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i

> joe - hvis du kan bruge det til noget har jeg da begået en lille
> artikel:
> http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

Tusind tak - den vil jeg lige kigge nærmere på så

> Hvor godt det virker på en fretil hankat ved jeg ikke - men det var da
> et forsøg værd. Det kommer måske osse an på, om han markerer fordi han
> er utryg over en ny kat i hjemmet - eller fordi han kan lugte damen...

Jeg tror ikke, han er utryg, han virker slet ikke sådan - og nu er det også
næsten to måneder siden hun kom - og hans (undskyld udtrykket) pisseri
startede først for en måned siden.
Men nu læser jeg lige på lektien og så kan det jo måske komme an på en
prøve...måske er det forsøget værd.

Tak i hvert fald

KH
Charlotte

Fra : anja rasmussen

Dato : 28-09-03 16:08

> [...]
> startede først for en måned siden.
> Men nu læser jeg lige på lektien og så kan det jo måske komme an på en

Hej
Jeg ville også få undersøgt hans urinveje.....det var det der var
grunden hos os første gang.....anden gang min mis begyndte at tisse over
det hele viste urinprøven ingenting....så mente dyrlægen det er
seperationsangst...at den bliver stresset når vi skal nogle steder (uden
hende) og igen når vi så kommer hjem....så vi bruger feliway til at få
hende til at slappe af når vi skal nogle steder...og det ser ud som om
det virker.....desuden bruger vi baldrian dråber i kattebakken....det
tiltrækker katte.....og det virker fint for os....men er spændt på at se
hvordan det går når jeg tager på studietur i en uge på lørdag....så
skal hun være alene med kæresten og den anden kat.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte

Dato : 28-09-03 17:54

Hej Anja

"anja rasmussen" <anjaras44KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i

> Jeg ville også få undersøgt hans urinveje.....det var det der var
> grunden hos os første gang.....anden gang min mis begyndte at tisse over
> det hele viste urinprøven ingenting....

Jamen det er jo ikke alle vegne, han tisser - og det er ikke hele tiden. Det
er måske...højst en gang om dagen - forskellige steder.

Underligt :-/

KH
Charlotte

Fra : anja rasmussen

Dato : 28-09-03 20:59

> [...]
>
> Jamen det er jo ikke alle vegne, han tisser - og det er ikke hele tiden. Det
> er måske...højst en gang om dagen - forskellige steder.

Hej...
min tissede heller ikke over det hele, men på mange mærkelige
steder....mest på tasker og i kasser...selv i transportkassen, som står
fremme til fri afbenyttelse.....men her anden gang hvor den tissede
mærkelige steder var det mest på kærestens tøj og ting.....
så om der lige er system i hvordan de tisser ved jeg ikke....hun gik kun
på bakke når det var andet end tis hun skulle af med!

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 19:47

Charlotte skrev i <news:3f76e224$0$54859$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Kan nogen give mig en degree i, hvad Feliway er og bruges til helt
> nøjagtigt???

I en æske på cirka størrelse med en håndflade, inklusive strakte
fingre, har jeg en sprayflaske med feliway. Det er en genemsigtig
væske som jeg ikke kan lugte (eller se når jeg har sprøjtet noget).
Ifølge indlægssedlen står der både noget om "forhindring af
urinmærker" og "seksuelt ophidsede katte". Men da det først er
her mandag/tirsdag jeg skal flytte og derved afprøve om det
virker (i mit tilfælde en kat med køresyge ikke urin problemer)
kan jeg ikke rigtigt anbefale det endnu.

Firmaet som laver Feliway her en hjemmeside her:
http://www.ceva.com/CEVA_IUK.nsf/produits31fr?OpenForm
men der står ikke noget særligt.

Der er et billede af flasken og noget tekst her:
http://www.stockguard.co.nz/feliway.html

Jane
--
Huske nu allesammen, at krydse fingre for min kat får en god køretur.