MS Windows
briani 27239
Formatering af harddisk med XP
Fra : Martin Lorentsen

Dato : 28-09-03 14:32

Hejsa

Hvordan formatere jeg min harddisk og geninstalere min XP igen

Jeg har prøvet med alt muligt Gdisk/Fdisk og lign.
Jeg har også bare smidt min XP cd i og bootet fra den, men den formatere
ikke mit drev
den instalerer bare den samme version igen med alle mine programmer og lign.

Hjælp mig, jeg vil have en ren ny instalering

Fra : Gerner

Dato : 28-09-03 15:16

On Sun, 28 Sep 2003 15:32:06 +0200, "Martin Lorentsen" <lorentsen@newmail.dk>
wrote in dk.edb.system.ms-windows:

>Hjælp mig, jeg vil have en ren ny instalering

Når jeg vil formatere en hd, så højreklikker jeg på drevet i "min computer", og
i drop menuen står der formater.......

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-03 19:22

Gerner <nospamadress@postkasse.dk> skrev :

>Når jeg vil formatere en hd, så højreklikker jeg på drevet i "min computer", og
>i drop menuen står der formater.......

Javel, jo - ja.

Men du kan altså ikke få Windows til at begå selvmord.

Så det er altså ikke lade sig gørligt med den partiotion, hvor
Windows er på.
--
Knud

Fra : Gerner

Dato : 28-09-03 19:47

On Sun, 28 Sep 2003 20:22:28 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

>Javel, jo - ja.
>
>Men du kan altså ikke få Windows til at begå selvmord.

Jo det kan man. Hvis du mener man ikke kan, så send den fejlmeddelelse der gives
ved format af systemdrevet (C:) Gerne med billede i binærgruppen.

>Så det er altså ikke lade sig gørligt med den partiotion, hvor
>Windows er på.

Gjort masser af gange.
Prøv selv.

Fra : Jakob Toft

Dato : 28-09-03 15:42

"Martin Lorentsen" <lorentsen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke mit drev
> den instalerer bare den samme version igen med alle mine programmer og

Når du starter op med din XP-cd i, så har du muligheden for at slette den
partition, hvor dit styresystem ligger.
Derefter kan du oprette partitionen igen, og installere XP derpå.
Mvh
Jakob

Fra : Martin Lorentsen

Dato : 28-09-03 15:54

Jeg kan ikke slette partionen, fordi der ligger installationsfiler på den,
derefter kan jeg kun overskrive den gamle instalation, men den sletter og
formatere ikke drevet.

Martin

Fra : Nicolai Schultz

Dato : 28-09-03 16:48

Sæt din boot disk op i, eller brug evt en bootdisk fra win 98 som du sætter
i, og når den så starter op i dos, skriver du bare den klassikse format
c:.....

Men husk at di flsystem ska være FAT32, ellers duer det ikke.. Dette ændres
i Fdisk...

Håber det hjælper..

Fra : Martin Franch

Dato : 29-09-03 13:06

Powerquest partition magic kan oprette et vilkårligt antal partitioner og
formatere i een proces ( også til NTFS ).
Det virker!
Mvh Martin Franch

Hvordan formatere jeg min harddisk og geninstalere min XP igen