JavaScript i CSS
Fra : Peter Malling

Dato : 28-09-03 13:22

Kan man have Javascript kode i et stylesheet?

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 28-09-03 13:47

malling@iname.com (Peter Malling) skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Kan man have Javascript kode i et stylesheet?

Ja, det kan man godt på en måde. Men det virker kun i Microsoft
Explorer.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 28-09-03 14:54

Peter Malling wrote:

> Kan man have Javascript kode i et stylesheet?

Nej. CSS beskæftiger sig kun med *præsentation* - ikke adfærd.

Hvis du er ude efter at fragmentere koden, bør du kigge på noget server
side, hvadenten det blot er SSI eller deciderede sprog som PHP, ASP,
m.v.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 16:24

Peter Malling wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kan man have Javascript kode i et stylesheet?
Nope, men hvis det er fordi du vil have halvdelen af en anden
boks eller noget i den stil, kan du enten udskrive det style
sheet med php/asp, eller lave en javescript, der ændre på den
senere.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Malling

Dato : 03-10-03 22:15

Lobais <1@3.be> wrote in message news:<bl6ueh$4fp$1@sunsite.dk>...
> [...]
> boks eller noget i den stil, kan du enten udskrive det style
> sheet med php/asp, eller lave en javescript, der ændre på den

Tak for svarene. Jeg er ikke rigtig kommet igang med php eller asp
endnu. Men det vil altså sige at man heller kan have f.eks. en
onMouseover som en del af en style? Det hænger jo ellers ligesom med
til den pågældende style, fx. hvis noget tekst skal ændre farve når
musen køres henover. Så umiddelbart virker det logisk at det kunne
være med i stylesheetet.

/Peter.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 03-10-03 22:37

I CSS bruger man hover i stedet for onmouseover. f.eks.:
a {
color: #FFF;
background-color: transparent;
}
a:hover {
color: #DFDFDF;
background-color: #FFF;
}

onmouseover har ikke noget med design at gøre.
Man kan bruge den til at køre en funktion, når musen er hen over det element som onmouseover er sat på, at funktionen så _kan_ være
en der ændre tekstfarve e.l. er underordnet. Dog vil det være mest hensigtsmæssigt at benytte css til design, og så bruge javascript
til det man ikke kan gøre med almindelig (x)html og css.
Ellers skulle java jo også kunne skrives ind i css, da sider lavet i Frontpage _altid_ bruger den samme (meget grimme) java menu.

--
Ryan