MS Windows
briani 27239
XP: 2 CPU grafer i windows jobliste/ydeevn~
Fra : Jakob Toft

Dato : 28-09-03 12:20

Jeg har en P4 med hyper threading og hyper threading er aktiv i BIOS; men
jeg for kun en CPU graf i jobliste/ydeevne.
Hvordan får jeg den til at vise 2 CPU grafer?

Da jeg installerede XP for 2 dage siden, viste den 2 grafer; men ikke
længere...

Mvh
Jakob Toft

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-03 12:30

"Jakob Toft" <toftjakob@hotmail.com> wrote in message news:3f76c3f2$0$13176$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Hvordan får jeg den til at vise 2 CPU grafer?
>
> Da jeg installerede XP for 2 dage siden, viste den 2 grafer; men ikke

Men har du også opdateret bios på bundkortet? For så sættes instillingerne ofte til standart igen.

Fra : Jakob Toft

Dato : 28-09-03 12:39

> "Jakob Toft" <toftjakob@hotmail.com> wrote in message

> Men har du også opdateret bios på bundkortet? For så sættes instillingerne
ofte til standart igen.

Hyper Theading i BIOS er enable og ved opstart står der også "hyper
threading enable"
Jakob

Fra : Nic

Dato : 28-09-03 13:44

task manager: view -> cpu history -> one graph per cpu...

Fra : Jakob Toft

Dato : 28-09-03 15:07

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> task manager: view -> cpu history -> one graph per cpu...

Det er prøvet. Nogle gange er det muligt at vælge, dog uden relutat. Andre
gange er den nedtonet, og ikke mulig at vælge.
Jakob

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-09-03 16:39

Jakob Toft skrev:

> Nogle gange er det muligt at vælge, dog uden relutat. Andre gange
> er den nedtonet, og ikke mulig at vælge.

Hvis du klikker på Plus-tegnet udfor Computer inde i Enhedshåndtering,
hvad står der så? 'Standard-PC', eller? Der skal mig bekendt stå 'ACPI
Multiprocessor PC' (eller 'MPS Multiprocessor PC' hvis bundkortet ikke
understøtter ACPI).

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 14:35

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad står der så? 'Standard-PC', eller? Der skal mig bekendt stå 'ACPI
> Multiprocessor PC' (eller 'MPS Multiprocessor PC' hvis bundkortet ikke

Tak for svarene. Efter geninstallation af XP, så er min computer igen en
ACPI multiprocessor.
Mvh
Jakob