Sortering
Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 12:10

Hej gruppe,
jeg har en fil med en masse linjer som fx.
1,4,1:Svar 1 på svar 4,blabla
1,13:Svar 1,blabla
1:Spørgsmål,blabla
Dem ville jeg gerne have sorteret, så den der før kolonnet hedder
en, kommer først, der efter den der hedder 1,1 (hvis der er en)
osv.

Jeg er kommet så langt som til at lave en løkke, dele op ved
kolonnet med spilt osv. den del er ikke et problem, men jeg
bruger sort til sortering, hvad også virker godt nok, lige end
til der kommer et tal der er størrer end 9. Jeg har også prøvet
med natsort, men den ændre slet ikke på noget.

Håber i har en idé til en funktion, o.l.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 12:20

Lobais wrote:

> [...]
> 1:Spørgsmål,blabla
> ..
> Dem ville jeg gerne have sorteret, så den der før kolonnet hedder

Well... first of all...

Er strengen foran arrayet ALTID unik? Hvis den er - er det noget ala

$foo = file('DIN_FIL.TXT');
foreach($foo as $line) {
$line_exp = explode(":",$line);
$tmpArr[$line_exp[0]] = $line;
}
ksort($tmpArr, SORT_NUMERIC);
reset($tmpArr);
print_r($tmpArr);

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 12:21

Johan Holst Nielsen wrote:

> Well... first of all...
>
> Er strengen foran arrayet ALTID unik? Hvis den er - er det noget ala

Foran kolon'et... Skulle vist have sovet lidt længere ;)

Iøvrigt - kan du give et eksempel på output ... ud fra dit ovenstående
eksempel?

mvh
Johan

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 13:10

> Foran kolon'et... Skulle vist have sovet lidt længere ;)
Jeg mener bare et opgaven engenligt er at sortere et array der ser ud som:
1,4,1
1,13
1
og ja, de er altid unikke
> Iøvrigt - kan du give et eksempel på output ... ud fra dit ovenstående
> eksempel?
Jeg har et eksempel her, der bruger sort, men ingen over 9.
http://www.ahle.dk/phptests/Forum/forum.php
http://www.ahle.dk/phptests/Forum/forum.txt

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 13:32

Lobais wrote:

> [...]
> 1
> og ja, de er altid unikke

> Jeg har et eksempel her, der bruger sort, men ingen over 9.

Well... virker mit script eksempel ikke?

mvh
Johan

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 16:13

> Well... virker mit script eksempel ikke?
Naaa... Den sorterer det sådan, som understående, hvor venstre spalte er som
den sorterer det, og højre som det burde være.
1,4,1      1
1,4,2,1   1,1
1,3      1,2
1,2,1      1,2,1
1,4,2      1,2,2
1,2      1,3
1,1      1,4
1      1,4,1
1,2,2      1,4,2
1,4      1,4,2,1
2      2
2,1      2,1
3      3

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 16:15

Lobais wrote:

> Naaa... Den sorterer det sådan, som understående, hvor venstre spalte er som
> den sorterer det, og højre som det burde være.

Smid lige et link til en testfil... eller rettere sagt - den fil som du
lige har testet med her :)

Det burde virke... husker du unset af arrayet?

mvh
johan

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 16:16

http://www.ahle.dk/phptests/Forum/test.php

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 16:18

Lobais wrote:

> http://www.ahle.dk/phptests/Forum/test.php

Og txt filen? ;)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 16:20

Johan Holst Nielsen wrote:

> Og txt filen? ;)

Og gerne en phps fil hvis det er muligt :)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 16:27

Lobais wrote:

> http://www.ahle.dk/phptests/Forum/test.php

Aaah, jeg fik den løst ;) Den skal selvfølgelig sorteres som string...

Source: http://linuxmagasin.dk/ng/sort.phps
Eksempel: http://linuxmagasin.dk/ng/sort.php

mvh
Johan

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 16:53

> Aaah, jeg fik den løst ;) Den skal selvfølgelig sorteres som string...
Jeg er selvfølgeligt meget taknemelig for din insats, men det virker heller ikke :(
det viker i hvert fald ikke bedre end sort. Når jeg tilføjer linjer i data.txt så
nogle kommer op på fx. 1,10 lægger den den før 1,2 :(...
http://www.ahle.dk/phptests/Forum/test.php
http://www.ahle.dk/phptests/Forum/data.txt

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 16:57

Lobais wrote:

> [...]
> det viker i hvert fald ikke bedre end sort. Når jeg tilføjer linjer i data.txt så
> nogle kommer op på fx. 1,10 lægger den den før 1,2 :(...

Jah, så langt havde jeg ikke tænkt :(
Kigger lige på det :)

mvh
Johan

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 16:15

Ups, det så hvist ikke lige så læsligt ud.
1,4,1 | 1
1,4,2,1 | 1,1
1,3 | 1,2
1,2,1 | 1,2,1
1,4,2 | 1,2,2
1,2 | 1,3
1,1 | 1,4
1 | 1,4,1
1,2,2 | 1,4,2
1,4 | 1,4,2,1
2 | 2
2,1 | 2,1
3 | 3

Fra : Lobais

Dato : 29-09-03 06:20

Er det mun nødvendigt selv at lave det hele?
Igen php funktion?
Splittet hver linje op ved kommaerne, og så køre en løkke gennem det
hele?

Håber det ikke :)