MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Update-problem (KB824105)
Fra : Jacob E.

Dato : 28-09-03 10:42

Igår ved 23-tiden gik jeg på Winupdate og downloadede bl.a. KB824105. Det
tog enormt langt tid at installere den, så jeg gik i seng.
Nu, over 12 timer efter står min pc stadig med en åben Web Page Dialog og er
ikke færdig med at installere denne update. Hvis jeg prøver at lukke
dialogen ned, lover den bål og brand, så det tør jeg næsten ikke.
Hvad kan være galt? Og vil det gå HELT galt hvis jeg afbryder
installationen????

Mvh Jacob E.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-09-03 12:46

On Sun, 28 Sep 2003 11:42:10 +0200, "Jacob E." <not@realmail.ok>
wrote:

> [...]
>dialogen ned, lover den bål og brand, så det tør jeg næsten ikke.
>Hvad kan være galt? Og vil det gå HELT galt hvis jeg afbryder

Nej, luk du bare - den update bliver aldrig færdig.

Du har ikke oplyst, hvilket operativsystem du anvender - det bør man
altid gøre for at hjælpe hjælperne

Jeg har selv oplevet noget tilsvarende og fandt i den forbindelse ud
af, at hvis man downloader den pågældende patch og installerer den fra
sin egen harddisk, så virker det !

Du kan downloade KB824105 her:

http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=&freetext=KB824105&DisplayEnglishAlso=on&DisplayLang=da

Husk at skifte sprog efter behov, før du henter filen.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jacob E.

Dato : 28-09-03 13:40

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote in message

> Nej, luk du bare - den update bliver aldrig færdig.
>
> Du har ikke oplyst, hvilket operativsystem du anvender - det bør man
> altid gøre for at hjælpe hjælperne

Hehe... tanketorsk. Jeg bruger Win2000.

Jeg er stadig bare i tvivl om, hvorvidt jeg har installeret noget som helst,
og om det så går i kludder, hvis jeg afbryder installationen...?

Ellers mange tak,

Mvh Jacob E

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-09-03 14:30

On Sun, 28 Sep 2003 14:39:44 +0200, "Jacob E." <not@realmail.ok>
wrote:
>Hehe... tanketorsk. Jeg bruger Win2000.
OK

>Jeg er stadig bare i tvivl om, hvorvidt jeg har installeret noget som helst,
>og om det så går i kludder, hvis jeg afbryder installationen...?

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noget, men jeg tror ikke du
behøver at være nervøs, hvis du afbryder installationen.
Det har jeg ofte gjort på Win2000 i lignende situationer, uden at det
har givet problemer.

Du kan vel heller ikke gøre ret meget andet.... bortset fra at vente
og håbe ?

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jacob E.

Dato : 28-09-03 15:27

> [...]
> behøver at være nervøs, hvis du afbryder installationen.
> Det har jeg ofte gjort på Win2000 i lignende situationer, uden at det

Jeg har afbrudt, startet forfra, og det virker tilsyneladende fint.

Tak for hjælpen!!
Mvh Jacob