Linie i css...
Fra : Magnus

Dato : 28-09-03 10:36

HR {
width: 100%;
height: 1px;
border-top-width:1px;
border-top-style: solid;
border-top-color: #000000;
padding-top: 0px;
padding-bottom: 0px;
color: #000000;
}

Med denne stump kode definer jeg at når jeg indsætter <HR> så får jeg en
sort streg i maks bredde men...

Hvordan kan det være at der bliver et større mellemrum over og under stregen
til den tekst som støder op til <HR>-koden?

Kan man ikke fjerne dette mellemrum eller ihvertfald selv definere hvor
stort det skal være?

Ellers skal jeg lave en <TABLE> med højde på 1 pixel men det er mange koder
for blot at lave en streg.

/Magnus

Fra : Lobais

Dato : 28-09-03 16:19

Magnus wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Hvordan kan det være at der bliver et større mellemrum over og under stregen
> til den tekst som støder op til <HR>-koden?
Prøv at fjerne margin, og giv os så et link, så er det nemmere at se problemet,
angiv også helst browser m.v.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-09-03 17:09

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev

> Hvordan kan det være at der bliver et større mellemrum over og under
stregen
> til den tekst som støder op til <HR>-koden?

Ligger teksten indlejret i <p></p> ?
I så fald skal du sætte margin-top og margin-bottom til ønsket værdi på
p-elementet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Villum Sejersen

Dato : 29-09-03 07:09

Magnus skrev:

> [...]
> til den tekst som støder op til <HR>-koden?
>
> Kan man ikke fjerne dette mellemrum eller ihvertfald selv definere hvor

Har du prøvet at sætte margin-top og margin-bottom til 0?

> Ellers skal jeg lave en <TABLE> med højde på 1 pixel men det er mange koder
> for blot at lave en streg.

Især i betragtning af, at størstedelen de koder du allerede har brugt er
default-værdier i de allerfleste browsere og derfor formentlig kan
undværes.

--
med venlig hilsen Villum Sejersen
http://home20.inet.tele.dk/vsevisit/