Ingen adgang til webserver indefra, når de~
Fra : No1

Dato : 28-09-03 10:30

Hvis man har en webserver på et lokalt netværk og så åbner for adgang
udefra så kan det ske at man ikke kan få adgang til serveren indefra,
hverken med den interne eller eksterne IP.

Hvad er der være galt og hvordan kan man løse det?

Fra : 15kw

Dato : 28-09-03 18:44

"No1" <ccccccc@nonexisting.doooooooomain.com> skrev i
> [...]
> hverken med den interne eller eksterne IP.
>
> Hvad er der være galt og hvordan kan man løse det?

Når du skriver dit domænenavn i adresse linien i din brawser spørger din
computer en dns-server om hvilket IP-NR din server har og den svare så
tilbage med dit WAN-IP så derfor kan du ikke se din side den vej.
Du kan så lave en linie i din hosts fil der indeholder LAN-IP på din server
efter fulgt af dens IP det vil som regel virke da din computer vil se efter
domænet i hosts filen før den spørger en DNS server.

Hvis du ikke kan komme i kontakt med din server ved hjelp af LAN-IP så tror
jeg du har en fejl i opsætningen af dit nætværk eller en fejl på noget
server-software.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Bobber

Dato : 28-09-03 19:15

Hej

Jeg skal skrive "ip nat loopback on" i min opsætning på min router
så virker det ved mig.

Bobber