Den vil ikke i bakken
Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-09-03 09:55

Efter fredagens show med Teddys pisseri i min taske har han ikke været til
at drive ind i kattebakken. For 5 minutter siden satte han sig til rette i
min sofa (der hvor der er blevet pisset) før. Jeg nåede godt nok at få fat i
ham og prøvede at mase ham ind i bakken, men så skulle han pludselig ikke
tisse. Igår havde han pisset i en papkasse. Hvad fanden sker der lige? Jeg
skal ud og handle idag og så må jeg jo lukke ham ud på toilettet så længe
for jeg gider sku ikke komme hjem til en sofa der er overpisset. Han har
nemlig været oppe i sofaen 4 gange siden første forsøg. HJJJJJJJÆÆÆÆÆÆLP

Knus Linda

Fra : Line Wolff

Dato : 28-09-03 10:45

Nu skriver du "ind i kattebakken" - er der hus/tag på bakken? Din kat
kan måske have oplevet noget der har forskrækket den mens den var på
bakken. Hvis der er hus på, så prøv at fjerne huset og se om det
hjælper. Hvis ikke, så lad huset blive af og flyt kat og bakke hen i et
begrænset areal, fx. et værelse. Hold katten med selskab derinde, gør
den tryg, tal til den og kæl med den. Giv den evt. lidt godbidder og se
om du kan genoprette det "gode forhold" til bakken. Det kan godt tage et
par dage, men det *kan* lykkes - jeg har haft samme problem engang og
det lykkedes tilsidst, men krævede meget tålmodighed. Under alle
omstændigheder skal du ikke blive sur på katten, for så kan det nemt
bare blive værre.

Held og lykke,
Line

In article <3f76a1d9$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
michael.gn@adslhome.dk says...

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-09-03 10:59

Han har været inde og bæ, men han vil ikke tisse derinde. nu køber jeg en ny
pose grus når jeg skal ud og handle og så vil jeg vaske bakken af i Rodalon.
Så må jeg se om der bare har været en dårlig lugt derinde. Syntes selv at
Cheetas urin lugter ret stramt. Håber det går over når hun bliver
neatraliseret.

Knus Linda

Fra : Ann K

Dato : 28-09-03 11:07

Hej Linda.
Prøv også at tjekke "vores hjemmeside"... der er i al beskedenhed en
udmærket artikel om uranlighed hos katte

>. Syntes selv at
> Cheetas urin lugter ret stramt. Håber det går over når hun bliver
> neatraliseret.

Hmmm - det hører så ind under "adfærd", som jeg også har skrevet om i
artiklen
Mon ikke at Teddy reagerer på en fertil kat???
Hvad med at give ham endnu en bakke - tror nok at han vil foretrække at
kunne "dele" sine toiletbesøg...

Har selv 6 katte og ialt 5 bakker... tydeligt at især den ene _kun_ bruges
til urin - mens de andre fyldes med "alt det andet

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-09-03 11:42

Jeg har haft to bakker, men den ene blev slet ikke brugt.
Med hensyn til Cheeta er hun ikke kommet i løbetid endnu så det burde vel
ikke have den store årsag. Eller hvad? Har aldrig haft to katte før

Fra : Malene

Dato : 28-09-03 11:54

Det lyder som en sag for dyrlægen. Min Sofie blev en overgang urenlig i
forbindelse med en blærebetændelse. Hun begyndte simpelthen at tisse
ALLE andre steder end i sin bakke - men kunne stadig sagtens finde ud af
at bruge bakken til det store. Da blærebetændelsen var blevet behandlet,
gik hun igen på bakken for at tisse.

Ring hellere til dyrlægen med det samme, for HVIS her er tale om en
blærebetændelse (eller urinvejssten), er det enormt smertefuldt for dit
kræ og skal derfor gerne behandles pronto!

Med venlig hilsen
Malene
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : anja rasmussen

Dato : 28-09-03 12:40

> [...]
> blærebetændelse (eller urinvejssten), er det enormt smertefuldt for dit
> kræ og skal derfor gerne behandles pronto!

HEJ
Jeg har prøvet det samme med min ene hunkat...som er
neutraliseret.....første gang blev den behandlet for sten i urinvejene,
så gik det over...anden gang fik vi undersøgt endnu en urinprøve og den
viste ingenting....det viser sig så at min lille mis har
"seperationsangst"....dvs den bliver stresset når vi tager nogle
bestemte tasker frem og skal være afsted nogle dage.....så nu sprøjter
vi med Feliway, når vi skal være væk i længere tid...detser ud som om
det virker.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-09-03 13:34

Så kom han i bakken. Den er netop blevet vasket med Rodalon og der er kommet
helt nyt frisk grus i. Det var åbenbart bare det der skulle til.Det plejer
nu at være en bæ der får ham til at nægte sin kasse, men denne gang har den
vist lugtet for meget af Cheetas tis. Så nu er jeg glad igen

Fra : Line Wolff

Dato : 28-09-03 13:41

Det var godt!! Herligt, så nemt det nogen gange går...

Line

In article <3f76d51b$0$24661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
michael.gn@adslhome.dk says...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-09-03 14:02

Nielsen <michael.gn@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> for jeg gider sku ikke komme hjem til en sofa der er overpisset. Han har
> nemlig været oppe i sofaen 4 gange siden første forsøg. HJJJJJJJÆÆÆÆÆÆLP

Hm - jeg kom til at tænke på... jeg kan se af en anden tråd at du og
kæresten er ved at gå fra hinanden. Jeg ved ikke om opbrudsstemningen,
måske pakken sammen til flytning, måske "dårlig stemning" kan have
gjort katten utryg?
Jeg ville få chekket hos dyrlægen for en sikkerhedsskyld og så prøve at
spraye hele hytten med Feliway, evt. kombineret med en "fordamper" til
stikkontakt. Held og lykke med det hele

Fra : Malene

Dato : 28-09-03 18:24

> [...]
> stikkontakt. Held og lykke med det hele
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hov ja! Det lyder da i øvrigt ret sandsynligt, Ann. Godt spottet