Trådløst i stedet for kabler
Fra : Martin

Dato : 28-09-03 09:33

Hej

Jeg får snart webspeed fra TDC og vil gerne undgå at trække kabler fra
antennestikket (i stue og soveværelse) til computeren i arbejdsværelset.

Jeg får et kabelmodem fra TDC. Kan jeg hertil sætte et wireless accespoint
og så et trådløst netkort i min PC, eller skal det mere til??

Hvis dette er gældende, så kan det jo gøres ret billigt!

Hvis der skal flere PC'er på, fx en bærbar, kræver det så en router eller ??

På forhånd tak!

Mvh. Martin

Fra : Henrik Petersen

Dato : 28-09-03 11:21

"Martin" <pasgaard-fjerndette-@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Hvis der skal flere PC'er på, fx en bærbar, kræver det så en router eller
??

Hej du
Jeg kan anbefale en ZyAIR B-2000 router fra Zyxel et er en pakke med router
og en 4 port inbyggede swits samt et trådløst netkort til bærbar incl til
1100 på www.edbpriser.dk, hvis du kun vil have en access point så fås dette
til 950.- ca. men jeg kan anbefale routeren med indbyggede swits, det er
nemt at sætte på og spiller med det samme, læs mere http://www.zyxel.dk/ der
er oxo en dansk vejledning i hvordan du sætter det på, på deres
hjemmeside...
Både min sviger morfar på 70år og ne kammerat der e edb spasser kunne finde
ud af det og der er en ok rækkevide, hos kammeraten kan den gå igennem 3
murede vække. Der er krypterede data 64/128 , kan laves login for at bruge
routeren, til internettet og MAC filtering..

du skal bruge en router hvis du skal have flere computer på internettet
samtidig....

henrik

Fra : Martin

Dato : 28-09-03 13:28

Tak for hurtigt svar!!

Det er dog i første omgang kun den stationære, der skal på den trådløse
forbindelse, så jeg nøjes med den trådløse router og så et trådløst PCI-kort
eller USB-dims.

Mvh. Martin