Recaro børnesæde...
Fra : Wayne

Dato : 28-09-03 08:31

Har i et godt link til indkøb af sådan et børnestol.. ???

Jeg ved den kan købes herhjemme for ca. 2200 kr, men den skulle være noget
billigere i tyskland.
Samtidig har jeg set den i en "jubi/special" model med spraglet/farvet
stof.... Den var feeed....

--
Mvh.
Lasse Tolderlund Jørgensen

Denne Mail er virus chekket
med Norton Antivirus 2003

Fra : Morten Kristiansen

Dato : 28-09-03 09:38

prøv http://www.autostol.dk/
venlig hilsen
Morten

Fra : anders majland

Dato : 28-09-03 18:12

> prøv http://www.autostol.dk/
> venlig hilsen
spraglet/farvet

Handlede hos JustTrading (ovendstående link) uden problemer for 1/2år
siden. Jeg fandt den ikke væsenligt billigere i tyskland når jeg
medregnede den højere porto.

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 20:17

Wayne wrote:
:: Har i et godt link til indkøb af sådan et børnestol.. ???
::
:: Jeg ved den kan købes herhjemme for ca. 2200 kr, men den skulle være
:: noget billigere i tyskland.
:: Samtidig har jeg set den i en "jubi/special" model med
:: spraglet/farvet stof.... Den var feeed....

Rart at se at der er nogle i mellem, der gør noget for deres børns
sikkerhed.

Der er lige kommet en ny model, hvor der er indbyggede højttalere i
hovedpuderne. Så barnet kan lytte til historie og/eller musik, mens man
kører. Der er en indbygget modstand som gør at man ikke kan skrue for højt
op.

M.v.h.

Fra : Wayne

Dato : 29-09-03 11:06

Tak for info...

Har været inde og studere linket, og kigget lidt nærmere på stolen, det
lyser langt væk af kvalitet.
Men hvor er selen til barnet ??? Bruger man ikke kun den i bilen til
fastgørelse af stolen ??
Jeg troede at der var en 4-5 punkts sele indbygget !!
Ydeligere.... : er der behov for fodstøtte og selebeskytter.

Fra : Claus Petersen

Dato : 29-09-03 21:28

> Tak for info...
>
> Har været inde og studere linket, og kigget lidt nærmere på stolen, det
> lyser langt væk af kvalitet.

Korrekt, men den får ikke specielt gode karaktere i test's.
Men hele stolens opbygning og polstring er bare i top kvali.
Jeg mener at stolen er bedst til lidt støre børn 4-6 år, da den virker lidt
for stor til små børn.

> Men hvor er selen til barnet ??? Bruger man ikke kun den i bilen til
> fastgørelse af stolen ??
> Jeg troede at der var en 4-5 punkts sele indbygget !!

Næh, man bruger bilens sele, som går uden om hele stolen (og barnet), selen
fastgøres kun på stolen et sted.

> Ydeligere.... : er der behov for fodstøtte og selebeskytter.

Nej, overvej hellere "sovepuder" ved hovedet. Ellers kommer ungerne nemt til
at hænge med hovedet når de sover under kørslen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-03 23:15

Claus Petersen wrote:
:: Korrekt, men den får ikke specielt gode karaktere i test's.

Forkert. Faktisk har stolen i Tyskland fået den højeste karaktér af alle
stole. Der er tidligere test af stolen (før hovedstøtte blev standard), som
ikke gav så god kritik. Det lyttede Recaro til og lavede hovedstøtten til
standard.

:: Men hele stolens opbygning og polstring er bare i top kvali.
:: Jeg mener at stolen er bedst til lidt støre børn 4-6 år, da den
:: virker lidt for stor til små børn.

Nej, stolen kan bruges allerede fra 1 års alderen. Den kan justeres i både
højde og sædelængde, ligesom skulderbeskyttelsen kan justeres i bredden.
Stolen KAN bruges fra 1 til 12 år.

:: Næh, man bruger bilens sele, som går uden om hele stolen (og
:: barnet), selen fastgøres kun på stolen et sted.

Faktisk holdes stolen i de tre punkter som selen nu udgør.

:: Nej, overvej hellere "sovepuder" ved hovedet. Ellers kommer ungerne
:: nemt til at hænge med hovedet når de sover under kørslen.

Der er ikke plads til sovepude, p.g.a. hovedstøtten.

M.v.h.

Fra : Claus Petersen

Dato : 04-10-03 14:32

> [...]
som
> ikke gav så god kritik. Det lyttede Recaro til og lavede hovedstøtten til

Ikke forkert, stolen er ikke godkendt til bagudvendt placering og har derfor
ikke opnået det svenske T mærke.
(Det må en Saab ejer da kunne forstå.)
I følge rådet for større færdeselssikkerhed og Svenske VaegVerket (+ mange
andre) er bagudvendt den mest sikre retning for små børn.
I øvrigt har jeg godt læst om den pågældende test. Hvor det vakte undren at
flere klart bedre, ikke tyske stole, ikke deltog i testen, trods de var på
markedet i Tyskland, og solgte stort !!! F. eks Norske HTS Besafe Kid som er
mange gange testvinder i andre lande.

Ifølge det norske Motor magasin www.motor.no (testen er udført af ADAC kan
jeg se på billederne) er Recaro sædet kun acceptabelt. Og får kun
tilfredsstillenden karakter i frontal kollision og acceptabel i
sidekollision.
De skriver ydermere at sikring af 9 mdr. gamle børn med stolen ikke
anbefales.
Den er blot nummer 12 på listen og er ikke med i gruppen af sæder der
annbefales.

I FDM's test af barnestole fra 2002 blev Recaro Start nr. 7.

> [...]
> højde og sædelængde, ligesom skulderbeskyttelsen kan justeres i bredden.

Jaja fintnok, men stolen er altså ret stor for en 1-3 årig. Hvis du lige
vender den i hovedet kan du sikkert også godt regne ud at noget der passer
til en 12 årig er en kende stort til en 1 årig. Et 1 årigt barn sidder ikke
"fast" i stolen. Man kan dog købe noget ekstra polstring til den, til 9-18
måneder gamel børn.
Ifølge forbrugerstyrrelsen "råd og resultater" enbefales Recaro Start ikke
til mindre børn, men er OK til de større børn.
Min datter sidder altså også først rigtigt i den efter hun blev 4 år.

I FDM's test blev det fastslået at stolen ikke egner sig til børn under 3,
faktisk mener FDM at selen udgør en fare for børn under 3 år.

> :: Næh, man bruger bilens sele, som går uden om hele stolen (og
> :: barnet), selen fastgøres kun på stolen et sted.
>
> Faktisk holdes stolen i de tre punkter som selen nu udgør.

Du har misforstået mig, ganske vist berøre selen stolen ved de tre punkter
som så fastholdes her, men det er kun ved den røde låserulle selen fastgøres
på stolen. Det var ikke nogen kritik af stolen, faktisk var det ros til
stolen, for simpel, sikker og nem betjening.

> :: Nej, overvej hellere "sovepuder" ved hovedet. Ellers kommer ungerne
> :: nemt til at hænge med hovedet når de sover under kørslen.

OK ! "Sovepuder" = hovedstøtter, jeg var ikke klar over at de nu var
standard.

Jeg har selv en Recaro Start til mine børn, jeg er tilfreds men ikke
imponeret.
Da børnene var helt små sad de bagudvendt i en BeSafe Kid fra Norske HTS,
den er jeg ikke i tvivl om var mere sikker for helt små børn end Recaro
Start, den havde iøvrigt det svenske T mærke, som kun gives til stole der
klare testen for bagudvendte stole.
Men Recaro'en er dejlig nem i hverdagen, og børnene er glade for komforten i
stolen. Som nok ikke ses bedre i andre stole.
Men jeg tvivler på at dens beskyttelse for små børn under 3 år er helt i
top.

Sorry, men sådan ser jeg på det.
Jeg blev nok lidt forblændet af Recaro mærket og den fine finish og komfort
i stolen.
Men skulle man vælge kun ud fra sikkerhedshensyn, ville jeg ikke vælge
Recaro Start til børn under 2-3 år. Over 3 år har jeg ingen skrubler med at
anvende og anbefale stolen til andre.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-03 21:10

Claus Petersen wrote:
:: Ikke forkert, stolen er ikke godkendt til bagudvendt placering og
:: har derfor ikke opnået det svenske T mærke.
:: (Det må en Saab ejer da kunne forstå.)

Dét gi'r næsten sig selv, da det netop er trepunktsselen der holder stolen.
(Ja, det er ærgerligt at Saab ikke længere fremstiller/får fremstillet
barnestole!).

[...]

Det er stadig en gammel test. Auto, Motor & Sport i Tyskland tester igen i
januar 2004 barnestole. Recaro forventer at deres stol bli'r testvinder.

:: De skriver ydermere at sikring af 9 mdr. gamle børn med stolen ikke
:: anbefales.

Den danske importør anbefaler også at stolen først bruges fra 1-års alderen.

:: I FDM's test af barnestole fra 2002 blev Recaro Start nr. 7.

Nu kan Recaro så heller ikke komme til at vinde en FDM-test, så længe at FDM
er importør og forhandler af Römer barnestole.

::::: Men hele stolens opbygning og polstring er bare i top kvali.

Jep, som et bilsæde. Bl.a. kan børnenes sæde/ryg ånde, hvilket de ikke kan i
en plastikskalstol.

[...]

Jo, hvis solen bliver korrekt indstillet - d.v.s. ryggen helt i bund, sædet
helt tilbage og sidepuderne helt samlet.

:: Ifølge forbrugerstyrrelsen "råd og resultater" anbefales Recaro
:: Start ikke til mindre børn, men er OK til de større børn.

Fint nok, men nu gi'r jeg ikke en kleine for Forbrugerstyrelsens tests. De
er i dén grad useriøse.

:: I FDM's test blev det fastslået at stolen ikke egner sig til børn
:: under 3, faktisk mener FDM at selen udgør en fare for børn under 3
:: år.

Det kan jo så diskuteres. Som jeg også nævner, så udgør alle stole med 4-5
punktsseler en stor fare for barnets bækken. Hvilket er langt
større/alvorligere skader, end et evt. brækket kraveben.

:: OK ! "Sovepuder" = hovedstøtter, jeg var ikke klar over at de nu
:: var standard.

Det er de blevet er kritik i den tyske test, hvor det trak ned at det var
ekstraudstyr.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-03 23:21

Wayne wrote:
:: Tak for info...
::
:: Har været inde og studere linket, og kigget lidt nærmere på stolen,
:: det lyser langt væk af kvalitet.

Den sikreste stol på markedet. Faktisk er den opbygget som et rigtigt
bilsæde. Stoffet (microfiber) er afvaskbart med en fugtig klud, uanset om du
får is el. olie på. Hele rammen er aluminium, som ikke splintrer ved en evt.
kollision, som f.eks. plastikskal stole gør.

:: Men hvor er selen til barnet ??? Bruger man ikke kun den i bilen til
:: fastgørelse af stolen ??
:: Jeg troede at der var en 4-5 punkts sele indbygget !!

Nope. 4-5 punktseler er faktisk en farlig måde at fastgøre barnet på. Tænk
på at ved en kollision med f.eks. 70 km/t, vil barnets bækken accellerere
fremad med 110 km/t. Hvad tror du er værst: Bækken-kvæstelser af
4/5-punktsselen, eller et brækket kraveben p.g.a. trepunktsselen?

:: Ydeligere.... : er der behov for fodstøtte og selebeskytter.

Fodstøtte kan være en god idé, hvis barnet ikke kan nå noget med fødderne.
Prøv og sæt dig på en bordkant i en halv time, uden benene kan røre jorden -
hvordan har du det så? M.h.t. selebeskytter: kun hvis barnet ikke er ret
gammelt.

Der er jo også indbygget liggeposition i stolen, ligesom den nemt foldes
sammen (forover), så den kan pakkes væk. Alle funktioner på/i stolen kan
selvfølgelig kun udføres med to hænder.

Vil du vide mere, så spørg.

M.v.h.

Fra : Wayne

Dato : 30-09-03 10:06

Tusinde tak for al den gode information..... Nu ved jeg med "sikkerhed" hvad
der skal købes !!!

Imellem tiden hæfter jeg mig så ved at forhandleren skriver :

JUSTTRADING.DK har Danmarks laveste priser på Recaro Start autostole og
tilbehør med besparelser mellem 20 og 30% i forhold til normal udsalgspris.

Øhhh. Med min skole matematik kan jeg regne mig frem til max 12 % !!!!!!!

Hilsen Lasse

Fra : Wayne

Dato : 01-10-03 07:50

Når... Men lad det være !! Der er vist noget med modellerne !!

Tak for al god info..

Indlægget er her CLOSED....