/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
CBB Strømafbrydelse
Fra : UHT


Dato : 27-09-03 01:56

Hejsa

Efter den famøse strømafbrydelse har jeg lagt mærke til at min telefon
melder "SIM-kort kunne ikke registreres". Jeg har abonnement hos CBB og
telefonen er en Nokia 6100.
Telefonen skal slukkes og tændes, så virker alt fint igen. Har prøvet at
rensen SIM-kortet og holderen i telefonen

Andre der oplever samme fejl?

/U



 
 
Rainer Schöbe (27-09-2003)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 27-09-03 07:11

Hej!

UHT wrote:
> Efter den famøse strømafbrydelse har jeg lagt mærke til at min telefon
> melder "SIM-kort kunne ikke registreres". Jeg har abonnement hos CBB
> og telefonen er en Nokia 6100.
> Telefonen skal slukkes og tændes, så virker alt fint igen. Har prøvet
> at rensen SIM-kortet og holderen i telefonen

Det var muligt at der opstod en fejl i Sonofons HLR/VLR under strømafbrydelsen,
men så burde der være mere kunder med dette problem. Eller fejlen varede kun
nogle få sekunder og lige i dette tidsrum meldte din mobil sig tilbage til
nettet og fik svaret at dit sim-kort ikke kan findes i HLR/VLR.

Når der står "Indsæt SIM-kort" er det en god idé at rense SIM-kort og holderen,
men med din fejlmelding har der været kontakt med nettet og en læsefejl kan
næsten udlukkes. Men det er aldrig forkert at have en ren mobil.

--
Rainer Schöbe (Germany)
e-mails without "RE:", "AW:" or "SV:" in subject will be deleted
Fragen zur dänischen Urlaubs-Prepaid?
http://de.groups.yahoo.com/group/prepaid-dk/



UHT (27-09-2003)
Kommentar
Fra : UHT


Dato : 27-09-03 12:32

Hej

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en meddelelse
news:bl39mm$7n4ke$1@ID-200617.news.uni-berlin.de...

> Det var muligt at der opstod en fejl i Sonofons HLR/VLR under
strømafbrydelsen,
> men så burde der være mere kunder med dette problem. Eller fejlen varede
kun
> nogle få sekunder og lige i dette tidsrum meldte din mobil sig tilbage til
> nettet og fik svaret at dit sim-kort ikke kan findes i HLR/VLR.
>
> Når der står "Indsæt SIM-kort" er det en god idé at rense SIM-kort og
holderen,
> men med din fejlmelding har der været kontakt med nettet og en læsefejl
kan
> næsten udlukkes. Men det er aldrig forkert at have en ren mobil.

Ja, jeg ville også mene at der burde være flere CBB/SONOFON kunder med samme
problem hvis det var tilfældet.

Når jeg har mit CBB-kort i telefonen får jeg gerne fejlen 3-5 gange i løbet
af dagen. Har jeg et SIM-kort fra TDC i telefonen er der ingen problemer -
fejlen opstår ikke.

/U



Johnny (27-09-2003)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 27-09-03 14:38



UHT wrote:
> Ja, jeg ville også mene at der burde være flere CBB/SONOFON kunder med samme
> problem hvis det var tilfældet.
>
> Når jeg har mit CBB-kort i telefonen får jeg gerne fejlen 3-5 gange i løbet
> af dagen. Har jeg et SIM-kort fra TDC i telefonen er der ingen problemer -
> fejlen opstår ikke.

Det lyder som om at enten der er et problem med dine telefon eller
simkort. Ja, meget intelligent svar siger du så... Jeg vil skyde på, at
dit simkort skal udskiftes.

Det Sonofon (og alle de andre selskaber) havde problemer med under
strømnafbrydelsen var ikke centralerne gik ned. Det var masterne og det
bagvedlæggende backbone net, der ikke havde strøm. Centralerne havde
nødstrøm, så det er nok ikke der problemet ligger.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50
Teleselskab: Sonofon

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers


Georg (27-09-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 27-09-03 15:36

Hos TDC havde jeg ingen problemer med at ringe her på fyn. Sonofons
centraler havde nødstrøm til 6 timer, iflg. JP. Sonofon, der jo er udbyder
for Staten og offentlige myndigheder, ville efter misæren investere et to
cifret millionbeløb til at undgå noget lignende kan gentage sig.

Georg



UHT (27-09-2003)
Kommentar
Fra : UHT


Dato : 27-09-03 15:56

Hej

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> skrev i en meddelelse
news:bl43t4$ktd$1@news.cybercity.dk...

> Det lyder som om at enten der er et problem med dine telefon eller
> simkort. Ja, meget intelligent svar siger du så... Jeg vil skyde på, at
> dit simkort skal udskiftes.

Ja. Det er også ved at være min konklusion, at det er SIM-kortet fra CBB der
fejler. Som sagt er der ingen problemer når der sidder et TDC SIM-kort i
telefonen.

Jeg må jo kontakte CBB mandag og få løst problemet...

.... tak for hjælpen allesammen

> Mvh. Johnny


/U



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste