Problem med software til T68i
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-03 14:35

Hej,

Når jeg forsøger at installere mobile_phone_monitor.exe på min computer (win
xp pro) forsvinder installationsprogrammet helt af sig selv. Jeg har prøvet
at genstarte - altsammen uden held. Det samme sker uanset om jeg installerer
fra cd eller dh...

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Søren

Fra : Anders Forst

Dato : 26-09-03 16:34

Kan skyldes at programmet ikke er kompatibelt med
win xp.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-03 20:48

"Anders Forst" <anfo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan skyldes at programmet ikke er kompatibelt med
> win xp.
>
> Anders

Hej Anders,

Er det noget du har erfaring med? Ifølge siden hvor jeg har hentet den er
den kompatibel med XP - se http://makeashorterlink.com/?U16123606

Jeg kan da umuligt være den eneste der vil bruge telefonen sammen med en XP
computer.

Mvh. Søren Rohde

Fra : Anders Forst

Dato : 27-09-03 05:00

Hej Søren

Har du alle de ekstra ting som programmet kræver ???..
se http://makeashorterlink.com/?U16123606

Det kræver bl.a. at du har en IRDA port i din computer...

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 08:44

Hej,

Jeg ved ikke hvad en IrDA er, men det kunne være en infrarød port og det har
jeg. Men jeg læser teksten som om man ENTEN skal have IrDA, Kabel ELLER
Bloetooth i computeren.

Fra hjemmesiden:

--
A computer and Windows system with IrDA support installed, serial
port for cable communication or a Bluetooth adapter. Windows

Fra : Anders Forst

Dato : 27-09-03 11:05

Hej Søren

Nu ved ikke lige hvilken type computer du sidder ved (bærbar/stationær).
Bluetooth er ikke noget du har i din computer, det er noget du skal købe
ved siden af, som ekstra udstyr. Det er lavet som et USB stik, som stikkes
ind i en HUB eller direkte ind i en USB indgang.
Jeg har selv købt sådan en ting idag, og XP fandt den med det samme. Nu
har jeg også den samme telefon, som du har.

Den jeg købte kostede ca. 350,- inkl. soft- og hardware.
Firmaet MSI har lavet model der hedder PC2PC Bluetooth.

IRDA (InfraRed) udgangen sidder på højre side af T68i'eren, som en lille
oval sort klat.

Hvis ovenstående ikke skulle hjælpe dig, så send mig lige en mail IKKE i NG.

Fra : Anders Forst

Dato : 27-09-03 11:21

Hej Søren

Jeg tror at der er noget galt med programmet. Har selv lige hentet det ned,
med kunne
heller ikke få det til at virke....

MVH
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 15:53

"Anders Forst" <anfo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at der er noget galt med programmet. Har selv lige hentet det
> [...]

Ja der kan du bare se

Jeg har Bluetooth i min computer - indbygget fra fabrikken, og det virker
fint. Så jeg har da fået kontakt mellem pc og telefon, og kunne sende et
billede til telefonen, ligesom de to apparater er parret sammen.

Hvis du har et BT forbindelse der virker til din T68i må du jo have et
fungerende program på din maskine. Det må du _meget_ gerne sende til mig som
en pakket fil (mit outlook blokerer exe filer).

På forhånd 1000 tak.,

Mvh. Søren Rohde

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-09-03 10:45

"Anders Forst" <anfo@stofanet.dk> skrev....

[Phone Monitor under XP]

> Jeg tror at der er noget galt med programmet. Har selv lige
> hentet det ned, med kunne
> heller ikke få det til at virke....

Det virker fint under XP Pro sammen med et USB kabel. Har haft det
installeret på både en nyere maskine og en gammel Compaq PPro
200Mhz'er.

Vær dog opmærksom på at Phone Monitor kan være rigtig længe om at
registrere din telefon første gang, ligesom programmet er følsom
overfor flytning af f.eks. USB kablet.

--
Kent Oldhøj

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 20:57

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker fint under XP Pro sammen med et USB kabel. Har haft det
> installeret på både en nyere maskine og en gammel Compaq PPro
> 200Mhz'er.

Mit problem er ikke at programmet ikke virker - jeg kan slket ikke få lov
til at installere det, da installationsprogrammet bliver afbrudt.

> Vær dog opmærksom på at Phone Monitor kan være rigtig længe om at
> registrere din telefon første gang, ligesom programmet er følsom
> overfor flytning af f.eks. USB kablet.

Jeg synes det er ret tyndt hvis jeg med en BT computer og en BT telefon skal
bruge et kabel... Det var jo ikke meningen. Men hvis nogen har et link til
et patch eller en nyere version af programmet (i doubt that) bliver jeg sgu
glad.

Mvh. Søren Rohde

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-09-03 23:37

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> skrev....

> Mit problem er ikke at programmet ikke virker - jeg kan slket
> ikke få lov til at installere det, da installationsprogrammet
> bliver afbrudt.

Og det gør det så ikke på mine maskiner.

> Jeg synes det er ret tyndt hvis jeg med en BT computer og en BT
> telefon skal bruge et kabel... Det var jo ikke meningen.

Nu har jeg ikke nogle BT maskiner, så jeg synes jo det er kanont at
der også er tilbud til folk med lidt ældre hardware.

De maskiner jeg har fået det til at virke på er alle Pentium maskiner
med Intel chipset. Måske ligger hunden begravet her?

--
Kent Oldhøj