Urealistiske priser ?
Fra : ab

Dato : 24-09-03 09:57

Har lige set en T68i til kr. 773,- i Aldi (179 + 6 x 99).

Ud fra denne pris ser det ud til, at brugtpriserne er alt for høje ?

ab

Fra : Jimmy

Dato : 24-09-03 09:59

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> Har lige set en T68i til kr. 773,- i Aldi (179 + 6 x 99).
>
> Ud fra denne pris ser det ud til, at brugtpriserne er alt for høje ?

Din udregning er forkert og det blev i øvrigt debatteret for en uges tid
siden i denne gruppe.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 24-09-03 10:00

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in message

> "ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Din udregning er forkert og det blev i øvrigt debatteret for en uges tid
> siden i denne gruppe.

Og med forkert mener jeg mangelfuld.
Der er et oprettelsesgebyr på 99 og en oplåsning til minimum 50.

Mvh
JImmy

Fra : ab

Dato : 24-09-03 10:32

> Og med forkert mener jeg mangelfuld.
> Der er et oprettelsesgebyr på 99 og en oplåsning til minimum 50.

OK - kr. 923,- hvis jeg ikke kender én, der kan lukke telefonen op gratis.

Denne "regnefejl" gør efter min mening ikke at en pris på f.eks. kr. 700,-
for en brugt T68i til nogen god handel.

ab

Fra : Fischer

Dato : 24-09-03 10:41

> Har lige set en T68i til kr. 773,- i Aldi (179 + 6 x 99).
> Ud fra denne pris ser det ud til, at brugtpriserne er alt for høje ?

En ny ulåst telefon vil nok altid ligge noget højere end det man kommer til
at give på denne måde.
Mange gider ikke bøvlet med at oprette og opsige et abonnement.
Og især fordi de billigste telefoner ofte er med Debitel eller Telia, som
det kan være forbundet med visse problemer at slippe væk fra igen
(brevskriveri, spildt tid, ærgelser, forhøjet blodtryk o.s.v.)

Derfor ses der tit brugtpriser som ligger tæt på hvad en "tilskudstelefon"
kommer til at koste. En ny ulåst T68i i forretningen koster jo altså ca.
1700 - 2500 uden abonnement.

*Fischer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-09-03 10:44

Et andet aspekt i denne sag, som man også skal tage højde for er at det kan
være ganske svært at slippe ud af kløerne på selskaber som Debitel og
Telia - bare læs her og og i forbrugergruppen samt i diverse
forbrugerprogrammer i tvom folks kvaler med dette.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 24-09-03 10:50

du har fuldstændig ret... folk tror at fordi de har en brugt mobil
telefon... ja så har de guld mellem hændferne! tag et kig på www.dba.dk der
kan du nemt finde mange mobiler der koster mere eller det samme som en ny
incl. abbonoment for et ½ år og oplåsning!

folk fatter bare genrelt ikke en brik når man snakker brugte mobiler!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk

Fra : Fischer

Dato : 24-09-03 11:43

> [...]
> kig på www.dba.dk der kan du nemt finde mange mobiler
> der koster mere eller det samme som en ny incl. abbonoment

Og?
Jeg mener da godt at en nyere brugt og velholdt mobil kan koste mere end en
ny incl. det abonnement der er hægtet med den.

Nye telefoner uden abonnement koster jo ofte en hel del mere end
tilskudsmobilerne, selv når oplåsning og abonnement regnes med. Og hvordan
skulle de så kunne sælges?

Personligt giver jeg gerne lidt ekstra for at slippe for abonnements-bøvlet.
Oprettelse, betale abonnement, huske at opsige ....
Og mit liv er simpelthen for kort til at slås med Telia og Debitel om
forkerte regninger og med at få lov til at komme ud af kløerne på dem.

> folk fatter bare genrelt ikke en brik når man snakker brugte
> mobiler!

Hmmmm .......

*Fischer

Fra : Mcisten

Dato : 24-09-03 12:21

Er det ikke en ting der løser sig selv, hvis nogle vil give prisen så kan
jeg da godt forstå man vil have mere en den koster fra ny. Der er jo ingen
der tvinges til at købe den brugte telefon.

Det gælder også de mange andre urealistiske priser der er i dba, f.eks. på
edb osv.

Sælger lægger 15 - 20 % oven i den pris han vil have , for man ved jo at
folk VIL prutte om prisen, så vil jeg have 800 for min tlf sætter jeg den i
til 1000 kr. Så prutter køberen mig ned på 800 og er glad for at have fået
den billigt og jeg er glad for at få det jeg ville have.
Engang imellem kommer der så en idiot der køber uden at prutte, så er der
lidt ekstra til far

Sådan er fri handel jo - udbud og efterspørgsel.

Mvh Mcisten

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 24-09-03 14:02

> folk fatter bare genrelt ikke en brik når man snakker brugte mobiler!

Eneste grund til at de koster så meget er at der er nogen som betaler
beløbet.

Det hedder udbud og efterspørgsel..

Mvh,

Lars

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 24-09-03 14:23

personligt tror jeg ikke på at ret mange af de brugte mobiler med de
latterlige priser bliver solgt!

tit man ser en forsøge at sælge sin tlf... efter et par dage hvis den blev
solgt kommer der bare en tekst med at den er solgt! sjældet får man at vide
hvad den blev solgt for!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> skrev i en
meddelelse news:bks4kc$9jv$1@dknews.tiscali.dk...

Fra : Doktoren

Dato : 24-09-03 14:52

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev i en meddelelse
> personligt tror jeg ikke på at ret mange af de brugte mobiler med de
> latterlige priser bliver solgt!

Tro mig... De bliver solgt
Jeg har selv solgt en del. Der er mange som ikke kender til de priser,
som mobilerne burde være i, men derimod "bare" tjekker dba, eller
deslige, og ser at niveau'et er højt... Derfor køber de uden at
tænke... Godt for os

Fra : ab

Dato : 26-09-03 09:09

Sammenligningsprisen faldt lige kr. 50,- - for telefonen var ikke låst.

ab