Telia forsinkelse på sms.
Fra : ***Frank***

Dato : 23-09-03 18:03

Hej.

Nu har jeg kigget med i gruppen et stykke tid, men jeg synes ikke at jeg har
set nogen,
der brokker sig over at sms til Telia Express abonnenter er meget forsinkede
mellem 21.00 og 24.00.

Dem jeg kender med Telia Express har problemer i dette tidsrum, og de har
ringet til Telia kundeservice,
som indrømmer at de har problemer med sms.

Er der ikke andre herinde der har oplevet at det er svært at sende til Telia
Express kunder ?

--
M.v.h.
Fr@nk

Fra : Thomas More

Dato : 23-09-03 19:20

Jeg har i HØJ grad det problem !!

Ofte kan man slet ikke sende beskederne !!

Så er det fandme let at reklamere med "gratis SMS", når de bare begrænser
båndbredden de gratis SMS må bruge således at det reelt er ubrugeligt !!

Fra : Johnny

Dato : 23-09-03 19:41

Thomas More wrote:
> [...]
> båndbredden de gratis SMS må bruge således at det reelt er ubrugeligt !!

Mig bekendt så er problemet ikke båndbrede, men ganske simpelt at ders
SMS-computer (SMSC) ikke kan klare presset.

Noget som Telia nok burde have forudset.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Thomas More

Dato : 23-09-03 21:53

> Mig bekendt så er problemet ikke båndbrede, men ganske simpelt at ders
> SMS-computer (SMSC) ikke kan klare presset.
>
> Noget som Telia nok burde have forudset.

De burde både have forudset det, og også reageret PROMPTE da det blev
konstateret at der VAR et problem.

Det kan simpelthen ikke passe, at de kan slippe afsted med at sælge et
produkt, der bare ikke virker !!

Jeg tvivler kraftigt på at en opgradering af hardwaren til SMSC maskineriet,
kan koste bare i NÆRHEDEN af hvad sendemaster osv. de ellers investerer i
koster !!!

Man burde klage til Telestyrelsen !!

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 25-09-03 12:06

"Thomas More" <thomasmore25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De burde både have forudset det, og også reageret PROMPTE da det blev
> konstateret at der VAR et problem.
>
> Det kan simpelthen ikke passe, at de kan slippe afsted med at sælge et
> produkt, der bare ikke virker !!

Og det rammer vist alle Telia kunder - i hvert fald også undertegnede der
er Telia Mobiz kunde...

Jesper

Fra : ***Frank***

Dato : 23-09-03 20:07

Hej igen.

Ok, jeg bare helt urolig for om det var et lokalt problem på sydsjælland.
Der står intet om det hos Telia under driftforstyrrelser. Men ringer man til
dem, indrømmer de at der er et problem, og at de er ved at løse det.
Det er bare ikke hurtighed der præger Telia, for det har de sagt i 2 måneder
nu.

--
M.v.h.
Fr@nk