/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Telia, igen bagefter
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-09-03 17:37

Hej

Ja, som alle nok ved. Røg strømmen på sjælland 12:30

Efter min information, har det kun været TDC hvor det har været muligt at ringe fra mobilen.. TDC har jo backup på det hele.. Det
kunne dog være ret svært at få forbindelse, overbelastning osv... Mens GPRS virkede hele tiden.... Her nu klokken 1836 ser det
stadig ikke ud til at Telia har deres net oppe og køre.. Orange ved jeg mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
overhovedet.



 
 
Flemming (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 23-09-03 17:50

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:FE_bb.130$No4.28@news.get2net.dk...

>Orange ved jeg
> mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
> overhovedet.

Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)
http://shor.ter.dk/264543405



Per Jørgensen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Jørgensen


Dato : 23-09-03 18:08


"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
news:3f7079ba$0$6701$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:FE_bb.130$No4.28@news.get2net.dk...
>
> >Orange ved jeg
> > mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
> > overhovedet.
>
> Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
> medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)
>

Hmm Telia virker i hvert fald stadig ikke her hos mig.
Og strømabrydelse eller ej, så er det ved at være lidt for tit
de har problemer.

Mvh
Per.



Bjarke Hansen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-09-03 18:14

"Per Jørgensen" <per.b.j@mail.dk> wrote in message news:3f707de6$0$13262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hmm Telia virker i hvert fald stadig ikke her hos mig.
> Og strømabrydelse eller ej, så er det ved at være lidt for tit
> de har problemer.

Ja, har fx lige været i min lokale Føtex.. Selv de har haft nødgeneratorere til at køre siden strømafbrydelsen.



Flemming (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 23-09-03 18:17

Per Jørgensen <per.b.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f707de6$0$13262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f7079ba$0$6701$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
>> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
>> meddelelse news:FE_bb.130$No4.28@news.get2net.dk...
>>
>>> Orange ved jeg
>>> mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
>>> overhovedet.
>>
>> Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald
>> fra en medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)
>>
>
> Hmm Telia virker i hvert fald stadig ikke her hos mig.
> Og strømabrydelse eller ej, så er det ved at være lidt for tit
> de har problemer.

Jeg forsvarede skam også kun Orange... *L*

Men Telia's ADSL kørte ca. 5 min, efter jeg fik strøm (kl. 18.25)

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)
http://shor.ter.dk/264543405



Bjarke Hansen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-09-03 18:23

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote in message news:3f7079ba$0$6701$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:FE_bb.130$No4.28@news.get2net.dk...
>
> >Orange ved jeg
> > mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
> > overhovedet.
>
> Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
> medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)

Okay, men så var det da ikke meget længere end 5 minutter?? Det kan vel også svinge fra basestation til basestation...

Men da jeg er elektriker, gik der ikke 20 sekunder. Før de kom randende, og hvad vi nu havde lavet. Selvom vi var kommet for at
kigge på noget arbejde.. Min kolega snakkede i Firma TDC mobil.. som ikke blev påvirket. Imens vi var nede og konstatere at det var
strømmen fra byen der var røget.. Virkede min kolegas private orange mobil ikke. (intet net i display) herefter rente folk allerede
forvirret rundt ude for kontorbygningerne, og ikke fattede en skid.



Johnny (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 23-09-03 18:50



Bjarke Hansen wrote:

> Okay, men så var det da ikke meget længere end 5 minutter?? Det kan vel også svinge fra basestation til basestation...
>
> Men da jeg er elektriker, gik der ikke 20 sekunder. Før de kom randende, og hvad vi nu havde lavet. Selvom vi var kommet for at
> kigge på noget arbejde.. Min kolega snakkede i Firma TDC mobil.. som ikke blev påvirket. Imens vi var nede og konstatere at det var
> strømmen fra byen der var røget.. Virkede min kolegas private orange mobil ikke. (intet net i display) herefter rente folk allerede
> forvirret rundt ude for kontorbygningerne, og ikke fattede en skid.

Efter hvad jeg sådan har hørt fra folk rundt omkring på sjælland, så var
det kun TDC og SONOFONs net der kørte under strømafbrydelsen. Og disse
var selsfølgelig ekstra belastet.

Det undre mig meget, da jeg faktisk mener, at teleselskaberne skal kunne
garantere, at nettet kører under en strømafbrydelse. Hvis jeg husker
rigtigt, så kan teleselskaberne miste deres licens, hvis de ikke lever
på til det krav.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50
Teleselskab: Sonofon

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers


Rander (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 23-09-03 23:07

Tue, 23 Sep 2003 18:49:48 +0200 brugte Flemming 16 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>>Orange ved jeg
>> mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
>> overhovedet.
>Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
>medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)

Næh, ikke helt. Jeg befandt mig i Ballerup da strømmen røg, og ALLE
mobiltelefoner, uanset selskab døde. TDC kom dog efter sigende ret hurtigt
op igen. Men jeg tog hjem til København K. og havde intet signal
overhovedet noget af vejen - først da strømmen kom igen kl. 16 fik jeg lidt
efter signal igen.

De har godt nok snakket en del om overbelastning, men det burde da ikke få
telefonen til at miste masten totalt!?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Når man er forelsket, kan man ikke drikke mælk i fem dage. (Simon, 8 år)


Ole Rasmussen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 24-09-03 14:33



Hej

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote:

>>Orange ved jeg mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
>> overhovedet.

>Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
>medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)

Njae, det må så være lidt forskelligt rund omkring. - Heroppe i
Nordsjælland (Hundested - Melby - Frederiksværk) fungerede TDC's net
hele tiden, omend med besvær pga. af overbelastning, men systemet var
on-air hele tiden, derimod sagde Orange 'godnat' i samme sekund strømmen
forsvandt, og det var samtlige sendere i hele området, og der kom ikke
liv i nogen af dem før strømmen var tilbage ved 18.30 tiden. - totalt
dødt.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Per Jensen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Jensen


Dato : 24-09-03 18:09

Kan kun udlede af tråden, hold dig til et større selskab, hvis du vil være
sikker på signal ?
belastning Jaaa, alle vender tilbage til de store når de små har problemer,
derfor overbelastning
det kan godt være de er dyre, men set i bagspejlet, de kan betjene dig, også
under en strømsvigt

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:9v63nv87rv8jt7m8jettaun6l70a0pthh9@62.243.74.163...
>
>
> Hej
>
> "Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote:
>
> >>Orange ved jeg mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen
backupstrøm
> >> overhovedet.
>
> >Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
> >medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)
>
> Njae, det må så være lidt forskelligt rund omkring. - Heroppe i
> Nordsjælland (Hundested - Melby - Frederiksværk) fungerede TDC's net
> hele tiden, omend med besvær pga. af overbelastning, men systemet var
> on-air hele tiden, derimod sagde Orange 'godnat' i samme sekund strømmen
> forsvandt, og det var samtlige sendere i hele området, og der kom ikke
> liv i nogen af dem før strømmen var tilbage ved 18.30 tiden. - totalt
> dødt.
>
> --
> M.v.h. Ole®
>
> "Skik følge, eller land fly"



Carsten Riis (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-09-03 18:25

Flemming wrote:
>
> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:FE_bb.130$No4.28@news.get2net.dk...
>
> >Orange ved jeg
> > mistede forbindelsen med det samme. Altså ingen backupstrøm
> > overhovedet.
>
> Forkert, de kørte meget kort tid efter, hvor jeg modtog et opkald fra en
> medarbejdet derfra. (De har kun mobil tlf.)

På Amager forsvandt Orange (lidt skæg, når nu Orange hovedsæde er på
Amager)

Da strømmen kom hvor jeg bor, da tog det alligevel et stykke tid før
mobilnettet virkede igen.

Men som jeg kan forstå fra forskellige meldinger på resten af Amager, så
var mit boligkvarter nogen af de første som fik strøm igen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Cutter ud af BigBrother. Sms BB 111 til 1231;
Ring 90 500 111 Pris: 4 kr + alm. takst

Johnny (27-09-2003)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 27-09-03 15:09



Carsten Riis wrote:

>
> På Amager forsvandt Orange (lidt skæg, når nu Orange hovedsæde er på
> Amager)
>
> Da strømmen kom hvor jeg bor, da tog det alligevel et stykke tid før
> mobilnettet virkede igen.
>
> Men som jeg kan forstå fra forskellige meldinger på resten af Amager, så
> var mit boligkvarter nogen af de første som fik strøm igen.

Nu når vi skal se alt i bakspejlet, så er der i hvertfald nogen, der vil
sørge for at det ikke sker igen. Sonofon og TDC havde godt nok færre
problemer end Telia og Orange, men i hvertfald Sonofon vil alligevel
gøre mere for, at det ikke gentager sig. Dertil skal det selvfølgelig
siges, at det er den største strømafbrydelse i Danmark i over 20 år...
Denne artiklen er fra Jp.dk:

Sonofons nødforsyninger slap op

Af MAX STOUGAARD

Landets næststørste teleselskab, Sonofon, kunne tirsdag eftermiddag ikke
gøre andet end at se passivt til, mens den ene radiomast efter den anden
gik ud, efterhånden som nødbatterierne løb tør for strøm.

Og så blev en række kommuner, ministerier, offentlige institutioner og
virksomheder i løbet af eftermiddagen afskåret fra omverdenen.

Utilfredshed med forløbet betyder, at selskabet har nedsat en
arbejdsgruppe for at kulegrave forløbet.

»Det er ikke en situation, jeg er tilfreds med. Vi må gøre det bedre,«
fastslår Sonofons divisionsdirektør, Ole Ørndrup.

Teleanalytiker Torben Rune, direktør for Netplan, er forundret over, at
Sonofons net måtte give op.

»Man kan godt arbejde uden strøm - men uden telekommunikation er
virksomheden lammet. Derfor er det uholdbart, at Sonofons net ikke kunne
klare strømsvigtet tirsdag,« siger han.

Torben Rune mener, at selskaberne bør have nødstrøm til mindst otte og
helst 24 timers drift.

Sonofon vil nu tage fat i elselskaberne for at få afklaret, om man skal
forberedt på så lange strømsvigt.

»Vi vil høre om risikoen for, at det kan ske igen. Tidligere var
vurderingen vel, at sådan noget ikke kunne ske i Danmark. Men i løbet af
mindre end et år har vi nu haft to omfattende strømsvigt,« siger han.

28. december sidste år mørklagde et strømsvigt Jylland i ca. fire timer
fra tidligt om morgenen.

Sonofons arbejdsgruppe skal finde frem til de svage punkter i
teleselskabets net. Disse punkter skal styrkes, så de kan holde stand i
længere tid end tirsdag. Nogle af Sonofons knudepunkter satte ud
allerede efter to timer. Andre havde kraft nok til at holde sig i luften
i seks timer.

»Vi må nok indse, at vi lever i en anden verden, end da vores net blev
designet. Hvis vi skal indstille os på regelmæssige nedbrud, er vi nødt
til at ændre vores beredskab,« siger Ole Ørndrup.

Han er ikke i tvivl om, at strømsvigtet får konsekvenser for
teleselskabets strategi. Men hvad der skal gøres, afhænger af de
kommende dages og ugers analyse.

»Det svageste led afgør, hvor stærk kæden er. Derfor overvejer vi også
at skærpe kravene overfor leverandører, som vi f.eks. køber
fiberkapacitet af. Det nytter jo ikke, at vi kan håndtere et strømsvigt
på otte timer, hvis et fiberkabel går ud i løbet af to,« siger han.

Men også den enkelte virksomhed er nødt til at revurdere sit beredskab,
mener Torben Rune.

»Mange virksomheder måtte tirsdag indse, at de ikke er forberedte på, at
strømme kan svigte. De bør have en plan for, hvordan de håndterer
strømsvigt,« siger han.

Samme holdning har Sonofon.

»Vi må indse, at også kundernes teleudstyr er blevet så kompliceret, at
de er nødt til selv at have strømforsyning til at sikre elektronikken,
så de kan bibeholde forbindelse til telenettet i tilfælde af et
strømsvigt,« siger Ole Ørndrup.


--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50
Teleselskab: Sonofon

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste