Netmeeting og ADSL hos TDC
Fra : T. Ahm

Dato : 10-04-01 11:36

Jeg har hos TDC fået oplyst at Netmeeting ikke kan køre under deres
Pro@ccess ADSL fordi Netmeeting anvender en af de porte der er spærret.

Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over det problem uden at betale
TDC kr. 950 for at åbne porten.

På forhånd tak.

Thorkild Ahm

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-04-01 11:48

"T. Ahm" <ta@ipukt.dtu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over det problem uden at betale

Kig tilbage i gruppen. Enten hoster du pengene op for at ændre
routerkonfiggen ellers bryder du din aftale med TDC og fusker dig adgang til
routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 10-04-01 11:50

> Jeg har hos TDC fået oplyst at Netmeeting ikke kan køre under deres
> Pro@ccess ADSL fordi Netmeeting anvender en af de porte der er spærret.

Korrekt

> Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over det problem uden at betale
> TDC kr. 950 for at åbne porten.

Lad vær med at køb Pro@cces ADSL, men istedet Net Express V. 2 med router
hvor du selv bestemmer om den skal være åben eller lukket.

Thomas

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 10-04-01 12:20

"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.tele.dk> wrote in message

> Lad vær med at køb Pro@cces ADSL, men istedet Net Express V. 2 med router
> hvor du selv bestemmer om den skal være åben eller lukket.

Sandt nok - men så ryger det faste ip-nummer

- Bobby

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-01 13:18

"T. Ahm" <ta@ipukt.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hos TDC fået oplyst at Netmeeting ikke kan køre under deres
> Pro@ccess ADSL fordi Netmeeting anvender en af de porte der er spærret.

Netmeeting er ikke glad for NAT, og det er tvivlsomt at du overhovedet kan
få det til at virke bag en nat-router.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 10-04-01 13:31

Ka' man sagtens. Bare man har styr på at mappe de rigtige porte ind og
stuff, så kører det som man var "direkte på" :)

- Bobby

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-01 13:49

"Bobby McFr@g'it" <bk@handshake.dk> skrev i en meddelelse
> Ka' man sagtens. Bare man har styr på at mappe de rigtige porte ind og
> stuff, så kører det som man var "direkte på" :)

H.323-problemer kan ikke løses ved udelukkende at forwarde porte. Der er
også problemet med WAN-ip i payload

Fra : T. Ahm

Dato : 18-04-01 17:24

Hej igen

Jeg har fået indtryk af at I er en del der ved noget om dette emne, men jeg
kan ikke helt følge diskusionen.

Derfor spørger jeg nu:

Kan jeg anvende netmeeting hvis jeg skifter til Netexpress?

Er den nødvendige opsætning af routeren til at finde ud af for en almindelig
person med begrænset viden om ADSL, IP adresser, routere m.m.

På forhånd tak

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9auvea$2i0r$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-01 17:52

> Kan jeg anvende netmeeting hvis jeg skifter til Netexpress?

Ja, med diverse fixfaxerier.
Du kan inste en PPPoE klient og køre uden om routeren, men det er
usupporteret.

> Er den nødvendige opsætning af routeren til at finde ud af for en
almindelig
> person med begrænset viden om ADSL, IP adresser, routere m.m.

Sålænge du bruger NAT (dvs i almindelighed routere) kan du ikke bruge
NetMeeting

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 23-04-01 10:55

Den Tue, 10 Apr 2001 14:17:35 +0200, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> :

>Netmeeting er ikke glad for NAT, og det er tvivlsomt at du overhovedet kan
>få det til at virke bag en nat-router.

Det kan ikke lade sig gøre, men hybride routerkonfigurationer, hvor den
faste IP-adresse ledes videre internt til en enkelt PC, kan sætte denne
PC i stand til at bruge H.323 applikationer som NetMeeting.
Se http://proaccess.jth.net/

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere til .dk og internationale domæner