Kender i den?
Fra : zcully

Dato : 27-09-03 22:01

Sad forleden og diskuterede uhyggelige gysere med mine forældre og de blev
ved med at nævne en film de syntes der var totalt væmmelig fra deres ungdom.
Den hed "En Hitlerlæges torturkammer". Jeg lovede min far at jeg nok skulle
prøve at se om jeg kunne finde noget info om den og prøve at få fat i den.
Den gad jeg rigtig godt se.

Er der nogen der kender den? Hvad hedder den originalsproget?
Jeg prøvede at se hvor meget jeg kunne få ud af de gamle, men de huskede
ikke så meget andet end at den nok var fra 60'erne eller start
halvfjerdserne og det var noget med nogle der blev tortureret i en kælder
under krigen.

/Zcully

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-09-03 22:29

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev:

>Er der nogen der kender den? Hvad hedder den originalsproget?

Den er vist nok italiensk og ikke spor uhyggelig. Jeg så den i Gudhjem
Bio i 1970 i en ordentlig skævert og var ved at dø af grin. Jeg mener,
Christopher Lee var med, hvis det kan hjælpe dig.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Peter Heide

Dato : 27-09-03 23:14

Den gik også i Ballerup Kino, dengang for længe siden,i slutningen af
60erne.
Måske var det i 1970 men djævleøen har nok været mere oppe på beatet
end Bornholm !

Som jeg husker det, gik den ALTID i den lokale bif, som det må have været
lidt af en succes.

Der var noget med en maske med rotter, der var bundet fast til et ansigt,
som jeg husker det.

Fik aldrig set den i den lokale da jeg var for ung, den var "forbudt for
børn under 16"

Fra : Peter Heide

Dato : 27-09-03 23:07

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-09-03 16:00

> [...]
> Bio i 1970 i en ordentlig skævert og var ved at dø af grin. Jeg mener,
> Christopher Lee var med, hvis det kan hjælpe dig.

Det drejer sig om "The Virgin of Nuremberg" af nys afdøde Antonio
Margheriti. Om filmen er uhyggelig kan vel diskuteres...

Vh Henrik

Fra : Ole Kofoed

Dato : 28-09-03 17:05

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse

> Det drejer sig om "The Virgin of Nuremberg" af nys afdøde Antonio
> Margheriti. Om filmen er uhyggelig kan vel diskuteres...

Shriek Show udgiver den snart på DVD i region 1:

http://www.media-blasters.com/upcoming.cfm?label=Shriek%20Show

Og der er nogle screenshots fra den franske DVD udgivelse hos DeVilDead:

http://www.devildead.com/indexfilm.php3?FilmID=710

Mvh.

Ole

Fra : zcully

Dato : 28-09-03 17:40

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det drejer sig om "The Virgin of Nuremberg" af nys afdøde Antonio
> Margheriti. Om filmen er uhyggelig kan vel diskuteres...

Ja det kunne godt lyde som den.
Den må jeg ud og have og så sidde og "gyse" sammen med de gamle.

Hvad er den danske "oversættelse" egentlig? Er det "en Hitlerlæges
torturkammer"?

Tusind tak for hjælpen

/Zcully

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-09-03 19:31

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den må jeg ud og have og så sidde og "gyse" sammen med de gamle.
>
> Hvad er den danske "oversættelse" egentlig? Er det "en Hitlerlæges

Iflg. mit danske biografprogram er det...

Vh Henrik