lukke en browser med php?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-09-03 18:41

Er det muligt at lukke en browser med php? Det er ikke noget skummelt, bare
til mig selv og min update funktion

Jeg ved godt, det er ret usandsynligt at man kan, men det kunne jo være.

Javascript har jeg prøvet og det kan ikke, uden at man får en forespørgsel
om man vil lukke siden eller ej. Denne fejlmeddelelse skal jeg undgå ellers
er der ingen pointe med det hele jo.

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Morten Toft

Dato : 27-09-03 18:59

nej...php er jo server side...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-09-03 19:11

> nej...php er jo server side...

Det kunne jo være der var implementeret en funktion, der kunne kommunikere
med forskellige browser og give dem en ordre. Jeg vidste godt det var et
long-shot, men php er jo en kæmpe rodebunke af alle mulige funktioner som
folk har haft brug for på et eller andet tidspunkt.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-09-03 19:45

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> long-shot, men php er jo en kæmpe rodebunke af alle mulige funktioner som
> folk har haft brug for på et eller andet tidspunkt.

Du skal bruge clientsite (dog vil brugeren blive spurgt hvis websitet
ikke selv har åbnet vinduet med f.eks. window.open()).

Men til javascriptet:

<script type="text/javascript">
window.close();
</script>

mvh
Johan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-09-03 20:08

> Du skal bruge clientsite (dog vil brugeren blive spurgt hvis websitet
> ikke selv har åbnet vinduet med f.eks. window.open()).

> [...]

Ja, jeg skal desværre bare lukke browseren uden nogen form for kontakt med
computeren overhovedet. Så jeg er ude i noget, med at skulle lave en
kommando, der starter browseren for så at stoppe browserens process lidt
senere.

Det hører vist ikke hjemme i denne gruppe
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Harald

Dato : 27-09-03 20:34

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> senere.
>
> Det hører vist ikke hjemme i denne gruppe

Hvis det bare er et spørgsmål om at en browser skal loade en side og
derefter lukke igen så kan det laves i programmerings sproget Delphi på 5
minutter, så prøv i f.eks. dk.edb.programmering.pascal gruppen.

Mvh
HK

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-09-03 21:29

> Hvis det bare er et spørgsmål om at en browser skal loade en side og
> derefter lukke igen så kan det laves i programmerings sproget Delphi
> på 5 minutter, så prøv i f.eks. dk.edb.programmering.pascal gruppen.

Takker. Det er desværre til en unix-maskine, som jeg ikke kan installere
programmer på. Man kan vel ikke umiddelbart lave et grafisk delphi-program,
beregnet til kun at køre på unix, når man selv sidder på en windows-maskine?

FUT: dk.edb.programmering.pascal

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-09-03 21:54

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> beregnet til kun at køre på unix, når man selv sidder på en windows-maskine?

Den grimme metode kunne jo være at lave et kald til prompten... grep på
browseren og smide en kill efter den pid... kunne jo godt laves i PHP ;)
Men så skal PHP scriptet køre PÅ maskinen... og scriptet skal jo køre
med rettigheder til at udføre kill'et ;)

Ikke den pæne måde... med hva'? Kan du fortælle lidt mere om hvad
problemstillingen og setupet er?

FUT ignoreret - da mit indlæg stadig handler om PHP :D

mvh
Johan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-09-03 22:44

> [...]
> Men så skal PHP scriptet køre PÅ maskinen... og scriptet skal jo køre
> med rettigheder til at udføre kill'et ;)

Det er desværre ikke samme maskine, det køres på. Det er en intern
development-server, hvor php er sat op til at køre med brugeren "apache" som
selvfølgelig ikke har rettigheder til at køre kill på mine processer.

> Ikke den pæne måde... med hva'? Kan du fortælle lidt mere om hvad
> problemstillingen og setupet er?

Jeg har skrevet lidt mere i mit indlæg til Christian Joergensen. Der kan du
nok finde det du efterspørger.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-09-03 21:52

On Sat, 27 Sep 2003 19:41:24 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Er det muligt at lukke en browser med php? Det er ikke noget skummelt, bare
> til mig selv og min update funktion :

Tør man spørge til hvad du skal bruge det til?

Du skriver i andre indlæg:

> Så jeg er ude i noget, med at skulle lave en kommando, der starter
> browseren for så at stoppe browserens process lidt senere.

Og

> Det er desværre til en unix-maskine

Kræver det at brugeren kan se på skærmen at tingene foregår? Hvis ikke
kan du bruge curl[1] eller lignende værktøjer til at køre det i
baggrunden

[1] http://curl.haxx.se

--
Christian Jørgensen | What is a magician but a practicing theorist?
http://www.razor.dk |

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-09-03 22:38

> Tør man spørge til hvad du skal bruge det til?

Det er nu ikke noget specielt vigtigt (læs: det giver mig ingen penge ).
Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan

Bare til en updatefunktion (en php-side), som skal vise et billede kort tid
på skærmen for så at quitte browseren. Ideen er, at billedet er det, der
bliver opdateret af scriptet (billedet udskiftes) og jeg skal lige se
hvilket nyt billede, der bliver vist på siden fra nu, af inden browseren
lukker. Jeg troede det ville være nemt at gøre, men det er det
tilsyneladende ikke.

> [...]
>
> Kræver det at brugeren kan se på skærmen at tingene foregår? Hvis ikke
> kan du bruge curl[1] eller lignende værktøjer til at køre det i

Ja, det er jo ret vigtigt, at man (jeg) kan se billedet

Jeg har desuden prøvet at lukke browseren ved f.eks. bare at lukke
ssh-forbindelsen, men denne kan jeg ikke umiddelbart lukke før at browseren
er blevet lukket. Altså hvis jeg prøver f.eks.

"ssh enmaskine;mozilla http://enside.url; sleep 10;exit"

Hvis jeg bare kunne få browseren til at køre i en tråd for sig selv (altså
som hvis jeg havde skrevet "ssh enmaskine;mozilla http://enside.url &; sleep
10;exit") ville det ikke være et problem, men unix (solaris) vil ikke
godtage &-tegn i kommandoer hvis man bruger ; til at adskille delkommandoer.

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-09-03 19:35

> Er det muligt at lukke en browser med php? Det er ikke noget
> skummelt, bare til mig selv og min update funktion

Jeg har nu løst problemet med c i stedet. Tak for hjælpen til alle.
--
mvh. Jacob Larsen