Billeder og fremvisning
Fra : Thomas Tiedje

Dato : 27-09-03 21:26

Jeg er ved at lave en side med thumbnails, så når man klikker på
dem, kan man se billedet i stort format. Via et almindeligt
javascript popper de op som jeg har defineret dem til uden
toolbar, scrollbar osv. So far so good.

Nu er det bare sådan, at jeg ønsker, at billederne skal gå helt
ud til kanten af vinduet, men uanset hvilken størrelse jeg prøver
give vinduet, efterlades der altid lidt hvid kant, inden kanten
af vinduet. Hvordan får jeg denne kant til at forsvinde, så
billedet kommer til at fylde hele vinduet? Det er sikkert noget
med at definere margen, men jeg har ikke lige kunne finde noget
om det...

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Thomas Tiedje

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 27-09-03 21:38

Prøv:

--
-/Falcon
www.it-nordjylland.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-03 22:12

Thomas Tiedje skrev:

> Jeg er ved at lave en side med thumbnails, så når man klikker på
> dem, kan man se billedet i stort format.

Viser du billedet direkte eller via en side? Med andre ord - er de
adresser du viser i pop op-vinduet billeder eller html-filer?

> Nu er det bare sådan, at jeg ønsker, at billederne skal gå helt
> ud til kanten af vinduet,

Hvis du ikke har en html-side "uden om" billedet, er det browseren
der afgør hvor meget luft der skal være om et billede. Det kan du
ikke ændre på. Hvis du bruger en html-fil til indpakning, skal du
sætte margen og fyld til 0 alle steder. Det gøres således:

body, img{
   margin: 0px;
   padding: 0px;
   border: 0px;
}
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-03 23:14

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Hvis du bruger en html-fil til indpakning, skal du
> sætte margen og fyld til 0 alle steder. Det gøres således:

En anden mulighed er, at sætte størrelsen på popup-vinduet lig billedets
størrelse og så lade billedet være baggrundsbillede i en tom html-side.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-03 23:42

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Hvis du bruger en html-fil til indpakning, skal du
>sætte margen og fyld til 0 alle steder. Det gøres således:

Eller endnu nemmere: smide billedet ind som baggrundsbillede. så
behøver man ikke at tænke på margin.
--
Knud

Fra : Thomas Tiedje

Dato : 28-09-03 10:21

Se, det var en simpel og logisk løsning. Tak til alle for de
hurtige svar.

Mvh.
Thomas Tiedje