er der nogen der har erfaringer med mastif~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-09-03 16:41

ja helst en der har en selv - vi havde dem selv i Italien foR mange år
siden .....jeg ville egentligt ikke ha en ..... men nu kan jeg få den
biligt fra et sted øst europa ...

efter som meningen er manaren skal være ude det meste af tiden så
tænkte jeg det ville være sjovt for den at have en anden vagt hund at
gå sammen med .... jeg er helt tryg ved mig selv og alle hunde ...
Manaren har jeg en rigmelig go ide om ....

men jeg synes bare at det jeg kender til mastif er at de som regl er
nogen uhyre på et eller andet tidspunkt i derres liv :) ?
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : corleone

Dato : 27-09-03 17:21

> .....jeg ville egentligt ikke ha en ..... men nu kan jeg få
> den biligt fra et sted øst europa ...

Så ville jeg ikke købe den! Køb den hvis du længe har ønsket dig en og det
lige præcis den hund du helst vil have

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 04:03

On Sat, 27 Sep 2003 18:20:44 +0200, "corleone" <skriv.ikke@til.mig.us>
wrote:

>Så ville jeg ikke købe den! Køb den hvis du længe har ønsket dig en og det
>lige præcis den hund du helst vil have

nå jamen jeg kan da godt tænke mig en men sagen er ved siden af den
lille så skal den her primært være vagt hund sammen med en anden
vagthund ....det er en arbejdes hund der skal holde fremmed mennesker
væk fra hvad der bliver mit hjem !

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Mari

Dato : 28-09-03 08:18

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> nå jamen jeg kan da godt tænke mig en

Kære Bo!

Når du vil købe sådan en race, så køb den af en opdrætter
som du efterfølgende kan støtte dig til - NÅR der opstår
problemer eller spørgsmål, som du ønsker at få støtte til.

Dvs. een der taler et sprog, som du også selv taler/skriver.
Een, der bor i en afstand fra dig, så du rimeligt nemt vil kunne
opretholde kontakten gennem årene. (De bliver jo "familie")

Det er IKKE nok, at hunden er billig - inden den er importeret
og installeret - så er den såmænd ikke billigere en en dansk hund.

Du skriver Manaren........ kan du ikke lægge et link til den race,
for jeg kender den ikke - og har ikke kunnet finde den på nettet.
Er det en skrivefejl - så det i stedet er den italienske Maremma,
du mener??
http://www.khkg.dk/Khkg/Racer/Maremma.asp

Og.... så til dit spørgsmål.......... for at kunne afværge de
situationer, der opstår indtil hunden er færdigudviklet - så
er det vigtigt at vide med sig selv, at vores bedste "værktøj", når vi
træner hunde er vores "psykiske udstråling". Hundene kommunikerer
indbyrdes med denne - og vi kan kommunikere med vores hunde med den.

Jeg bliver MEGET bekymret for et sådan hundehold, når det ikke
er lykkedes dig, at få en maxikansk hårløs til at "tie stille". Hvad er
dét,
i forhold til en 40-50 kg frembrusende højtråbende molosse....
I vil jo blive omegnens "skræk og rædsel" - og det er vel ikke dét,
der skal være meningen. Forestil dig at familie og venner ikke tør
besøge dig, fordi din hund forhindrer dem i det.

Det er ikke hundens størrelse, der gør en god vagthund. Faktisk kan
din "højtråbende hårløs" være en bedre vagthund (signalhund) end den
hund, der bruger sin størrelse og sine kræfter på at skræmme. Så to
hårløse
el.lign. størrelse ville måske være et bedre valg. Hvis jeg skulle
vælge.

Jeg har lært mine hunde at gø, når der er fremmede lyde omkring huset
- og det har afværget indbrud i tre kendte situationer. Om der er
flere - vides ikke,
men huset er 7-9-13 det eneste hus her på vejen, der ikke har været
indbrud i.
Ja............ bløde, blide hunde......... med et veludviklet
signalapparet,
som man sagtens kan styre....... så det kun virker, når det skal.

/Mari

Fra : Pia J

Dato : 28-09-03 08:24

> I vil jo blive omegnens "skræk og rædsel" - og det er vel ikke dét,
> der skal være meningen. Forestil dig at familie og venner ikke tør
> besøge dig, fordi din hund forhindrer dem i det.

Jo, det er det, der er meningen. Bo vil have en samling hunde, der om
nødvendigt går til angreb på alle der nærmer sig hans havelåge. Jeg tror
ikke han har tænkt sig at gå tur med dem, ingen kan holde 100 kg frådende
monstre. Opdragelsesmetoden bliver hård og kontant, for at sikre sig de får
så lidt tillid til mennesker som muligt.

Det er også skidesmart, faktisk, man får aldrig nogen rudekuverter, for
ingen tør aflevere dem!

Jeg håber blot det bliver hans egen hårløse de dræber først (stakkels tøs)
og ikke naboens Emma på sin nye cykel.

Bliver det en af mine hunde, fordi Bo's hæk er for lav, eller han er et
skvat der ikke kan holde sin dræbermaskine - så kan jeg love ham, at den
mistillid han har til andre mennesker i høj grad vil blive bekræftet.

Nu ved jeg ikke hvilken type mastiff Bo går efter. Man kan jo håbe, det er
den engelske og ikke brasiliansk.

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-09-03 09:01

>Nu ved jeg ikke hvilken type mastiff Bo går efter. Man kan jo håbe, det er
>den engelske og ikke brasiliansk.
>
>:Pia

En Fila mener du ? den ville da ellers passe godt til ham tror jeg
men så er der ikke grund til at have 2 vagthunde så er der nok i den
ene, for så kan man da ikke få mere psykopatisk vagthund efter min
mening, og så kommer der da ikke nogen på besøg mere, og hvis de gør
så er det kun en gang de gør, med mindre hunden er lukket forsvarligt
inde i et rum for sig selv inden gæsterne er andkommet ! Efter min
mening fatter jeg SLET ikke at den race ikke blev forbudt istedet for
de andre 2 der er forbudt ! men det er nok ikke nødvendigt, da det jo
regulerer sig selv, man skal nok være ekstremt special før man har
sådan en hund, og dem er der trods alt ikke mange af herhjemme.

Jeg mener faktisk at en Rotweiler kan kaldes en tøsevagthund i forhold
til en Fila jeg kender 2 der var ude for at se på filahvalpe da de
skulle møde forældrehundene skulle de side på en stol og kun kigge
lige ud i luften imens de stod på hver side og stirede på dem *lol*
hvad fanden skal man med sådan en hund ? en anden på nettet skrev
ærligt og åbent om hans 2 hunde en Fila og en Pit, Piten er vildt
kærlig følger efter ham og sover på hans fødder slikker ham i ansigtet
og vil lege hele tiden, imens Filaen skulle lukkes inde med lås når
der kom gæster, han boede også i et hårdt belastet kvarter i USA men
herhjemme burde der ikke være brug for sådanne hunde, hvis man er så
bange for andre folk at man skal have sådan en hund, så er der sku
noget galt ! og hvis man endelig har grund til at være så bange for
andre , hvis man har fjender af den slags, så skal de nok komme forbi
hunden aligevel med en maskinpistol eller ligende jeg fatter slet
ikke hvad folk skal med sådan en, køb dog en rotweiler istedet for det
er da også en god vagthund som ikke er så ekstrem, bare min mening !

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-09-03 09:15

Mødte foresten også en fyr der havde haft Fila han aflivede den efter
at den en dag så sig sur på en hund, og jagtede den næsten 5 km rundt
igennem skoven, da den anden hund var hurtigere og til sidst nåede op
til ejerens bil var kommet ind og dørene var låst, så sprang Filaen da
bare igennem forruden, eller forsøgte da ruden jo ikke splintrer men
går i små stykker*LOL* det er sku for sindsygt efter min mening ! det
lykkes manden at køre væk med smadret forrude , fyren jeg snakkede med
indrømmede at han ikke havde sat sig grundigt nok ind i racen inden
han købte den, han syntes bare at den lød sej og så sej ud !efter
episoden blev den aflivet, for som han sagde : så var det lige
pludselig ikke sjovt længere.

Og at købe sådan en race fra et østland er fuldstændig hul i hovedet !
det er sygt nok at købe en herhjemme efter min mening .

jeg mener at det er fint nok at have sådan en hund hvis man er eneboer
langt ude på landet og ingen venner har, men at byde venner og familie
at komme på besøg hos sådan en hund, passer slet ikke ind i danskernes
mentalitet efter min mening.

Fra : Raptor

Dato : 28-09-03 10:29

Er der der nogen der har et link til Filla'en så man kan se hvordan den ser
ud iiikke lige fordi jeg står og skal have en mere sådan af nysgerrighed

/Brian

Fra : mathilde

Dato : 28-09-03 10:48

"Raptor" skrev d. 28-09-03 10:29 dette indlæg :
> Er der der nogen der har et link til Filla'en så man kan se hvordan
den ser
> ud iiikke lige fordi jeg står og skal have en mere sådan af
nysgerrighed

Jo her er et:

http://www.fuglsanggaard.dk/

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 19:53

On Sun, 28 Sep 2003 09:48:25 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrote:

>den ser
>nysgerrighed
>
>Jo her er et:
>
>http://www.fuglsanggaard.dk/

den er faktisk meget godt lavet der står bare ikke noget om prissen på
hunden ?
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-09-03 20:00

On Sun, 28 Sep 2003 20:52:32 +0200, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrotd:

>den er faktisk meget godt lavet der står bare ikke noget om prissen på
>hunden ?

,det er nok fordi de ikke mener at det er det væsentligeste ved
anskaffelsen af sådan en hund, kunne man forestille sig, tænk hvad der
ville ske hvis der var tilbud på sådan en race, eller de kom i den blå
avis for 1000kr !? det ville jo nok gå meget galt ikke. Efter at have
læst noget mere af det du skriver, og hvis dine forhold virkelig er
som du beskriver, så vil jeg da mene at du, vil holde hunden rimmelig
forsvarligt når du fortæller om dine dobbelthegn der er nedgravet, og
hvis du virkelig har paranoia over for nogle mennesker så er det
sikkert den helt rigtige hund for dig, det er først slemt når folk på
18-20 år køber sådan en og flytter i lejlighed med den, hvis nogen
absolut skal have sådan en hund så er det da godt at de har dobbelt
hundegård og godt hegn mener jeg.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 23:55

On Sun, 28 Sep 2003 20:59:48 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

>,det er nok fordi de ikke mener at det er det væsentligeste ved
>anskaffelsen af sådan en hund,

Nå ja der er der da en forskel på om man skal betale 2500 kr eller
50 000 kr - det giver da nogen retnings linjer for om det overhovedet
realisabelt at få sådan en hund

> kunne man forestille sig, tænk hvad der
>ville ske hvis der var tilbud på sådan en race, eller de kom i den blå
>avis for 1000kr !?

ja det kan jeg da ikke se noget problem i ?

>det ville jo nok gå meget galt ikke.

nej det kan jeg se !

> [...]
>som du beskriver, så vil jeg da mene at du, vil holde hunden rimmelig
>forsvarligt når du fortæller om dine dobbelthegn der er nedgravet

ja man kan jo ikke byde andre hverkend at den lille eller store hund
graver sig ud og chikanere ens naboer ! det er well ikke så sært ?

>, og
>hvis du virkelig har paranoia over for nogle mennesker så er det
>sikkert den helt rigtige hund for dig

paranoid er jeg ikke jeg er 190 cm vejer 86 kg nærmer mig godt nok de
40 år men jeg slår stadigt væk nogenlunde lige så hårdt som en hest
sparker er opfindsom nok til at helde salt syre i en vandpistol og
helde det i øjnene på en der evt ville angribe mig ... der er jeg helt
rolig ...jeg bryder mig selt og ret ikke om andre mennesker mere er
der ikke i det

>, det er først slemt når folk på
>18-20 år køber sådan en og flytter i lejlighed med den, hvis nogen
>absolut skal have sådan en hund så er det da godt at de har dobbelt
>hundegård og godt hegn mener jeg.

klart det er jo synd og ha så stor en hund i så lille en lejligehed -
jeg ved godt at jeg af nogen bliver betragte som et væmeligt menneske
fordi jeg har givet min hund et 2 dask - men faktum er nu at dyrs
trivsel ligger mig mere på sinde ind menneskers,,.........
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-09-03 09:23

On Mon, 29 Sep 2003 00:54:48 +0200, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrotd:

> [...]
>realisabelt at få sådan en hund

>ja det kan jeg da ikke se noget problem i ?

,,,,,,,,,,,,,,,det burde du da kunne se, tænk på alle dem der bare vil
have en hund der ikke skal være for dyr ! de gidder ikke betale mere
end 2000kr for en hund og racen betyder ikke så meget, fordi de tror
at en hund bare er en hund, der er allerede store problemer med lave
priser på visse hunderacer, når unge knægte kan købe en rotweiler i
DBA for 2500 eller en Pitbull for 4000kr i DBA så gør de det jo kun
fordi den er billig ! ikke fordi det virkelig er den race de har drømt
om, det er noget andet hvis de skal ud og give 8000kr for hunden så
tænker de fleste sig lidt mere om inden de betaler, for så er det jo
pludselig en lidt større ting de er ved at bevæge sig ud i ! Jeg
syntes at det er helt fint at man ikke kan købe en hund som min for
under 8000kr for så er det kun folk der virkelig er interserede der
køber dem, jeg havde da også hørt om nogen ude i Roskilde der solgte
min race billigere men kunne ikke drømme om at købe en hund derude,
jeg har både været i jylland og på fyn og hente hund til 8000kr. For
mig er pengene ikke det vigtigeste men netop det at hunden har haft
det godt de første 8 uger hos opdræteren, og det vil jeg godt betale
ekstra for, da jeg jo helst skulle have hunden i 10-15 år og så gidder
jeg ikke have en hund med en brist bare for at have sparet et par
tusinde kroner.

>ja man kan jo ikke byde andre hverkend at den lille eller store hund
>graver sig ud og chikanere ens naboer ! det er well ikke så sært ?

,,,,,,,,,,,,,,nej det er da også det jeg kalder ansvarlighed ! at man
passer på at ens hunde ikke gør nogen skade, og der var der mange der
kunne lære noget af dig !

> [...]
>helde det i øjnene på en der evt ville angribe mig ... der er jeg helt
>rolig ...jeg bryder mig selt og ret ikke om andre mennesker mere er

,,,,,ok men det må du da også indrømme , at er lidt specialt ikke ?
det kunne godt minde om paranoia efter min mening, men det skal
jeg da ikke blande mig i, du har sikkert dine grunde, til at tænke som
du gør og vi snakker jo om hunde her

> [...]
>fordi jeg har givet min hund et 2 dask - men faktum er nu at dyrs
>trivsel ligger mig mere på sinde ind menneskers,,.........

,,,ja ellers ville du vel heller ikke gide læse hvad folk skriver om
hunde herinde, så jeg tror da på at du vil det bedste for dine hunde.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 09:40

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstra for, da jeg jo helst skulle have hunden i 10-15 år og så gidder
> jeg ikke have en hund med en brist bare for at have sparet et par

Vil give dig ret i noget af det du siger, men det er ikke alle folk, som har
8000 kr. til en hund. Det er heller ikke alle folk, som ønsker en raceren
hund.
Du kan ikke sige, at fordi hunden har kostet 8000 kr., har den haft det godt
/ bedre hos opdrætteren. Det kan passe mange steder, men igen, så er det op
til hvalpekøberen, at vurdere stedet og det skal man ikke udelukkende gøre,
på baggrund af hvalpens pris.
Der findes mange hundehvalpe, som ikke har kostet 8000 kr., men alligevel
har haft en god start på livet og det modsatte findes sikkert også....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-09-03 10:00

On Mon, 29 Sep 2003 10:39:52 +0200, "Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk>
wrotd:

>Vil give dig ret i noget af det du siger, men det er ikke alle folk, som har
>8000 kr. til en hund. Det er heller ikke alle folk, som ønsker en raceren
>hund.

,,,,,,nej selvfølgelig ikke ! og jeg betaler da også for at få en
special hund, efter min mening jeg har betalt 8000kr 2 gange nu da
min første hund ikke levede så lang tid, men jeg ser det stadig på den
måde at nogle bruger 5000kr på en privat nummerplade hvor der så står
Huggo eller Ali på andre bruger penge på dvdoptagere eller store
fjernsyn eller hvad ved jeg, og jeg vælger så at bruge mine penge på
at få lige præcis den hund jeg vil have. det er jo stort set et
priroteringsspørgsmål.

> [...]
>Der findes mange hundehvalpe, som ikke har kostet 8000 kr., men alligevel
>har haft en god start på livet og det modsatte findes sikkert også....

,,,,,,,,,,ja selvfølgelig, men som alt andet i samfundet , så hænger
pris og kvalitet mange gange sammen "desværre også hvad hunde angår "
men selvfølgelig kan der være opdrættere der sælger dyre hunde der har
haft det dårligt de første 8uger, og omvendt, men jeg mener bare at
_generelt_ jo dyrere "ting" er jo bedre bliver der passet på dem.

desuden ved jeg at de to steder jeg har prøvet at købe hund, har de
sorteret køberne , efter hvad de nu mente at ville være ansvarlige
hundeejere af netop denne race, ikke alle skal have lov til at eje
kamphunde mente de, og det syntes jeg at er meget fornuftigt, jeg
ville ønske at det kunne fortsætte sådan men det er jo allerede gået
galt bla fordi der kommer billige hunde fra østlandene , endnu en
dårlig ting ved EU men det er en helt anden snak

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 10:50

> [...]

> fjernsyn eller hvad ved jeg, og jeg vælger så at bruge mine penge på
> at få lige præcis den hund jeg vil have. det er jo stort set et

Jeg synes, at det er fint, at du priortere på den måde. Du har jo også sat
dig ind, i den race du vil have. Jeg vil også gerne kunne vælge en hund til
8000 kr. men har bare ikke pengene til det og det er ikke fordi, at jeg har
købt stort anlæg eller en FIDO nummerplade.

Selvom din gamle hund var opdrættet korrekt, er der desværre aldrig nogen
100 procent garantier alligevel. Er epilepsi forøvrigt arveligt ?

> [...]
> haft det dårligt de første 8uger, og omvendt, men jeg mener bare at
> _generelt_ jo dyrere "ting" er jo bedre bliver der passet på dem.

Det tror jeg også på generalt.

> [...]
> galt bla fordi der kommer billige hunde fra østlandene , endnu en
> dårlig ting ved EU men det er en helt anden snak

Det er flot, at dine opdrættere sorterer kommende hundeejere. Der findes
bare stadig potentielle dygtige hundeejere, som ikke kan skrabe de 8000 kr.
sammen.
Jeg går heller ikke ind for hundehandel m.m Det er ikke det, jeg prøver, at
sige.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-09-03 11:08

On Mon, 29 Sep 2003 11:49:46 +0200, "Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Selvom din gamle hund var opdrættet korrekt, er der desværre aldrig nogen
>100 procent garantier alligevel. Er epilepsi forøvrigt arveligt ?

,,,,,,,,,,,,som jeg fik at vide kan det enten være arveligt eller også
opstå ved slag imod hovedet, jeg _tror_ at det var det sidste der
skete for min hund, han var ekstremt voldsom og hårdfør når han blev
glad, og var ligeglad med hvad han løb ind i :-.(der var et par
uheld, som han umidelbart virkede fuldstændig ligeglad med, men som
man i bakspejlet kan mistænke lidt for at kunne have givet noget
hjernerystelse, hvis det havde været et menneske der havde lavet de
voldsomme stunts som han gjorde så havde han helt sikkert fået
hjernerystelse, eller døde af det, og det kan være svært at ændre på
sådan en mentalitet, men det er ikke til at vide om det kom pga
arvelighed eller ej. Men nej du har ret der er ingen garanti selv om
hunden kommer fra fine linier, som min gamle hund gjorde.

> [...]
>sammen.
>Jeg går heller ikke ind for hundehandel m.m Det er ikke det, jeg prøver, at

,,nej og der var da også folk med penge der har villet købe hvalpe,
som havde overbudt mig begge gange ! som de sagde nej til aligevel, så
det er ikke kun pengene absolut ikke, men de kunne nok godt se hvor
det bar hen når perkerne fra voldsmosen tilbød dem 12000kr for at lade
deres hanhund avle deres tæve ! eller det første sted jeg købte hund
hvor en fra christania ville give 10000kr for hvalpene og købe dem
alle sammen, så de har ikke kun tænkt på penge, men på hvad der skulle
ske med deres hvalpe, og det tager jeg hatten af for, og kunne håbe at
flere ville tænke sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 11:23

> [...]

> arvelighed eller ej. Men nej du har ret der er ingen garanti selv om
> hunden kommer fra fine linier, som min gamle hund gjorde.

Jeg kender kun en Amstaff og den er også en MEGET livlig fætter.
Kan man egentlig tjekke det vha. blodprøver eller andet, hvis det er
arveligt ?

>hvad der skulle
> ske med deres hvalpe, og det tager jeg hatten af for, og kunne håbe at
> flere ville tænke sådan.

Helt enig !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-09-03 12:51

On Mon, 29 Sep 2003 12:23:05 +0200, "Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk>
wrotd:

>Jeg kender kun en Amstaff og den er også en MEGET livlig fætter.
>Kan man egentlig tjekke det vha. blodprøver eller andet, hvis det er
>arveligt ?

..,,,,,,,,,Min er en Engelsk Staff men dens mellemnavn er vist også
"livlig fætter" og nej det kan ikke måles i blodet eller på andre
måder, man ved først om hunden har det når man ser det første andfald
og den dag kan de så tage prøver og måle om de kan finde en
anden/helbredelig grund til at andfaldet kommer, men de kan ikke finde
noget i blodet der viser at det er epilepsi, men kun udelukke alt
andet, jeg tror heller ikke at man kan måle det på mennesker.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 14:05

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> .,,,,,,,,,Min er en Engelsk Staff men dens mellemnavn er vist også
> "livlig fætter"

Kan du finde et billede frem, af sådan en ?

> [...]
> noget i blodet der viser at det er epilepsi, men kun udelukke alt
> andet, jeg tror heller ikke at man kan måle det på mennesker.

Ifølge vores dyrlæge, er det også meget omfattende, at tjekke efter noget,
hvis de ikke ved bare nogenlunde, hvad de skal lede efter.
Dyrlægen fortalte mig for også, at det kræver en rygmarvsprøve og ikke bare
en blodprøve for, at tjekke, om en tæge har forårsaget sygdom hos hunden.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-09-03 14:58

On Mon, 29 Sep 2003 15:05:18 +0200, "Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk>
wrotd:

> [...]
>en blodprøve for, at tjekke, om en tæge har forårsaget sygdom hos hunden.

her er en side hvor man kan se nogle skotter på tur med deres hunde ,
den tager lidt tid at loade, og der er også et par andre racer med men
jeg syntes at siden er meget god, masser af billeder af Staffordshire
Bull Terriers i forskellige farver

http://www.sbtfun.com/ScottishSBTWalk.html

her er en anden side
http://www.cwo.com/~mooch/photolist/photo2000/insport/insport.html

http://www.cwo.com/~mooch/photolist/photo2000/hapdogs/happy.html

jeg har ellers haft en masse rigtig gode links til sider men har haft
et mindre virusnedbrud på min pc for nyligt så de er væk så fandt
bare dem her hurtigt men der er flere tusinde sider med racen på
nettet.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-09-03 10:19

"Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> 8000 kr. til en hund. Det er heller ikke alle folk, som ønsker en raceren

Men lige i den her tråd handler det jo om at Bo vil ha' en raceren fra
udlandet fordi han kan spare en masse penge...

> [...]
op
> til hvalpekøberen, at vurdere stedet og det skal man ikke udelukkende

Det skriver han heller ikke nogen steder af hvad jeg kan se, men nu kan jeg
kun se det du har quoted, da Punish er i mit killfilter... (Bander over han
altid lukker noget fornuftigt ud lige når han er røget på kill, så nu skal
jeg til at hive ham ud igen! hihi...)

> Der findes mange hundehvalpe, som ikke har kostet 8000 kr., men alligevel
> har haft en god start på livet og det modsatte findes sikkert også....

Ja, men du har stadig en større sikkerhed i en hund med papirer, da du via
resultater (arbejds) kan danne dig et indtryk af hundns sind, via HD kan se
sundheden inden for det osv. - Fint der er nogen der vil løbe risikoen at
købe en uden, det bliver bare ikke mig... Al sund fornuft siger mig at man
bør bestræbe sig på at avle sunde, racetypiske hunde hvor sind passer til
det den i tidernes morgen er blevet avlet imod. Det er nemlig også sådan med
blandingshunde, at du ikke ved hvad du får. Køber du en blanding af en
jagthund og en brugshund (forsvarsarbejde eksempelvist) ved du ikke om du
får en hund hjem med et kæmpe jagt, instinkt eller en hund der vogter alt
med hud og hår, du ved ikke om du får en hund der knytter sig til en eller
om det er en familie-hund... Du ved gernerelt mindre om hvad du får... Sidst
men ikke mindst er der jo heller ikke så meget styr på det mentale ved
blandingshunde i og med du ikke kan undersøge om bedste eller oldefar var
kuk i låget!

Som sagt, fint der er nogen der vil købe blandingshunde og jeg ser' absolut
heller ikke ned på blandinger... Jeg vil bare selv vide at det der kommer
ind og ud fra mig er racetypisk avlet på sunde og stærke linier, både fysisk
og psykisk. De 2 unghunde jeg har feks. der har jeg nok brugt 20+ tiner på
at undersøge led tilbage i stamtavlen, hvad forfædrene har opnået både
arbejds og udstillings-mæssigt, hørt om dem, både fra ejere og fra rygter
osv.

Det er dyr jeg gerne skulle ha' 10-15 år med og så vil jeg ikke løbe nogen
risiko!

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 11:07

"Rinnie Ilsøe" <adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> Men lige i den her tråd handler det jo om at Bo vil ha' en raceren fra
> udlandet fordi han kan spare en masse penge...

Ja og det er IMO en forkert holdning fra Bo´s side. Han har både tiden og
pengene, til at sætte sig ordenligt ind i, hvad race han ønsker sig og
derefter tage kontakt til nogen gode kenneler i DK.

> [...]
> men ikke mindst er der jo heller ikke så meget styr på det mentale ved
> blandingshunde i og med du ikke kan undersøge om bedste eller oldefar var

Selvfølgelig er der altid en risiko ved køb af hund. Man kan selvfølgelig
minimere den, med en stamtavle. ( Helst fra DKK) . Hvis jeg havde pengene
vil jeg også vælge hunden, med en DKK stamtavle. Da vi ikke kan skaffe de
8000 kr., vil alternativet være, at vi skulle undvære hund og det vil jeg da
være ked af..

> Det er dyr jeg gerne skulle ha' 10-15 år med og så vil jeg ikke løbe nogen
> risiko!

Som sagt er der altid en risiko, raceren eller ej...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-09-03 11:39

> Som sagt er der altid en risiko, raceren eller ej...

Okay, der fik jeg søreme ige formuleret mig forkert...

"og så vil jeg ikke løbe mere risiko end aller højest nødvendigt" skulle jeg
jo nok ha' skrevet for at folk ikke tror jeg er naiv og blå-øjet!

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 13:44

> Okay, der fik jeg søreme ige formuleret mig forkert...

Det kan jo ske.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-03 19:16

On Mon, 29 Sep 2003 10:23:14 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>end 2000kr for en hund og racen betyder ikke så meget, fordi de tror
>at en hund bare er en hund, der er allerede store problemer

ja det er klart hunden skal passe sammen med den geografi der omkring
en og svare nogenlunde til ens temperament

> [...]
>DBA for 2500 eller en Pitbull for 4000kr i DBA så gør de det jo kun
>fordi den er billig ! ikke fordi det virkelig er den race de har drømt

Puhh ja .... man burde jo tage et køre kort til at have hund eller en
slags dulighedes bevis ...

> [...]
>min race billigere men kunne ikke drømme om at købe en hund derude,
>jeg har både været i jylland og på fyn og hente hund til 8000kr. For

Nå ja men nu ha rjeg først selv fået penge nok inden for de sidste 2
år - ja i år skide godt men jeg var da på røwen det meste af tide fra
jeg var barn til 30 år .... men det gjorede mig ikke til ringer hunde
ejer - hun var faktisk den næmeste hund jeg har haft berna seeneten

>men netop det at hunden har haft
>det godt de første 8 uger hos opdræteren, og det vil jeg godt betale
>ekstra for,

ja så er de sgu også betalt 8000 - 10000 kr oveven i pr valp for at
have hunden i 8 uger det er sgu optrækeri og platsclageri

> da jeg jo helst skulle have hunden i 10-15 år og så gidder
>jeg ikke have en hund med en brist bare for at have sparet et par
>tusinde kroner.

ahh jeg tror nu man kan rette op på det meste ....

>,,,,,,,,,,,,,,nej det er da også det jeg kalder ansvarlighed ! at man
>passer på at ens hunde ikke gør nogen skade, og der var der mange der
>kunne lære noget af dig !

jamen det er sgu et minimum - man kan være hvordan man vil - men man
har en pligt det er at chikanere sine medmennesker så lidt som muligt

>,,,,,ok men det må du da også indrømme , at er lidt specialt ikke ?

det kan da godt_være :) men jeg chikanere jo ikke nogen - folk herude
er skide ræde for mig fordi jeg har malet hele min lejlighed blod røde
lofter der løber ned i sorte væge jeg har tapeseret de fleste af mine
vinduer med sorte hvide og transperante kors ud til gaden ... det var
sgu ikke for noget bare en fix ide jeg aldrig fik pillet ned - nå men
så fik jeg jo hund og man kommer jo i snak med folk først børnene de
sagde vores forældre siger der bor serie morder der oppe )
nå den måtte jeg lige tygge på - og spurget om de troede jeg var det -
nej det gjorede de ikke mere nu ))

også er der sådan fed led kælling der har fået tvangs fjernet sine
børn fordi hun mishanlede dem - nå hun forsatte med at chikanere
ungerne i gården ... nå men hende klarede en af min venner - SKRID DA
AF HELEVD TIL DE SYGE SO - og det gjorede hun så og nu er hn flyttet
også blev jeg forfremmer fra serie morder til helt :)

> det kunne godt minde om paranoia efter min mening, men det skal
>jeg da ikke blande mig i, du har sikkert dine grunde, til at tænke som
>du gør og vi snakker jo om hunde her

ja primært mættet af menneksker og intryg -
det var relevandt topcik i forbindelse med at have en vagthund

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-09-03 09:47

> [...]

>realisabelt at få sådan en hund

>ja det kan jeg da ikke se noget problem i ?

,,,jeg syntes at det er fint hvis en Fila koster 15000kr , for kunne
du ikke se hvis man kunne få den for 3000kr, så ville der komme flere
af dem og folk ville avle på den til højre og venstre, så ville det gå
helt vildt galt , for det er altså en hunderace der kræver at man er
lidt special og har haft hunde før, det er jo ikke en begynderhund på
nogen måde, det må du da give mig ret i ?det er en hunderace der HADER
fremmede mennesker ! det skal man lige huske ! jeg ville nødigt se den
type hund spredt ud over det hele, og så ville der desuden også komme
et forbud imod racen ret hurtigt er jeg sikker på ! der skal ikke være
mange af den type hunde herhjemme, og dem der har dem skal være folk
der ved lidt om hunde og er ansvarlige nok til at vide at hunden altså
kan være ret farlig ! og det ved du jo , derfor vil du bygge dine hegn
og hundegårde, og så er det jo fint nok at du vælger sådan en hund,
men du må da kunne se at det ikke er en hund for alle og enhver ? kan
du ikke give mig ret i det ? og hvis prisen var lav så ville flere jo
anskaffe sig sådan en uden at tænke så meget over hvad det er for en
race. Og det er altså en race der kræver meget stor ansvarlighed lige
så stor ansvarlighed eller større end hvis du havde en
_rigtig_Pitbullterrier til at gå i haven, i det tilfælde skulle du så
bare kun passe på at den ikke flæskede andre hunde, i tilfældet hvor
du har en Fila skal du passe på at den ikke flæsker mennesker. Og det
kræver altså at man er meget påpasselig overfor hunden passer på at
andre ikke kommer i nærheden af den, for folk kan altså få ødelagt
hele deres liv af at møde sådan en hund !

desuden tror jeg da også at hundene får det fint hos dig selv om de
ikke kommer ud at gå, du har jo tid du kan bruge på dem, og det har de
sikkert nok i, og så undgår du også at de overfalder andre mennesker
eller hunde på gaden. Og jeg tror da også at det lige er racen for en
som dig, du vil helt sikkert være god imod den og føle dig mere tryg
når du har sådan en til at passe på dig. Jeg håber virkelig for dig at
du får det bedre med andre mennesker på et tidspunkt.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-09-03 20:04

> den er faktisk meget godt lavet der står bare ikke noget om prissen på
> hunden ?

Nej men mener det er ca. 12-16.000 kr har set en annonce på deres hvalpe
tidligere

MVH
Gitte

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 23:57

On Sun, 28 Sep 2003 21:04:26 +0200, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote:

>Nej men mener det er ca. 12-16.000 kr har set en annonce på deres hvalpe
>tidligere

det er det jeg siger der sgu mange penge at spare ved at hente dem i
udlandet og der stamtavler og hele lortet med + 2000 kr i et østland
er jo fanme hvad der svare til 100 000 kr. her hjemme !
og hvis det fremme salget at der ordentlige pleje at dyrene så for de
det sgu også !
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : corleone

Dato : 28-09-03 11:02

http://www.kennelhairtuft.dk/info.htm

Fra : Pia J

Dato : 28-09-03 11:14

> http://www.kennelhairtuft.dk/info.htm

Der har vi jo sørme mit gamle "bekendtskab". Hannen til venstre, hans "kone"
derimod er til gengæld en rigtig sød og venlig hund, som plejede at smide
sig på mine fødder for at få nulret mavsen.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 28-09-03 10:30

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> Jeg mener faktisk at en Rotweiler kan kaldes en tøsevagthund i forhold
> til en Fila

Ganske afgjort. De er rigtig glade og legesyge og nuttede indtil ca. 18
måneder - så skifter de lige personlighed. Jeg er kommet et sted hvor de
opdrættede dem (for at passe hest), og har da en gang oplevet at blive
passet op af hanhunden - den kom farende ud gennem den åbne låge, og så
kunne jeg ellers pænt stå der med dens gebis om underarmen indtil ejeren kom
farende og gav den et møgfald. Den havde overfaldt adskillige små hunde og
hvis folk kom til deres hest om aftenen, turde de ikke stige ud af bilen.
Normalt er jeg ikke bange for store hunde, og det var da ikke sådan at jeg
frygtede for mit liv. Men da jeg stod og overvejede, om jeg skulle gøre mig
bred og sige noget til den med dyb stemme, eller bare forholde mig roligt,
så var det altså tøsedrengen der vandt..

Så vidt jeg ved er den fremavlet til ikke kun at holde fremmede ude, men
slaverne hjemme. Og hvis en slave stak af, med hunden efter, var det kun
hunden der kom hjem.

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-09-03 11:02

>Ganske afgjort. De er rigtig glade og legesyge og nuttede indtil ca. 18
>måneder - så skifter de lige personlighed.

,,,,,,,,,,,,,,,jeg læste også om en der allerede som 6mdr begyndte at
bide folk hvis de løftede den op, mener enda at det var ejerens egen
søster der blev bidt fordi hun løftede den til træning.

> [...]
>bred og sige noget til den med dyb stemme, eller bare forholde mig roligt,
>så var det altså tøsedrengen der vandt..

,,,,,,,,jeg vil nu også mene at man er dum hvis man ikke er bange for
sådan en hund.

>Så vidt jeg ved er den fremavlet til ikke kun at holde fremmede ude, men
>slaverne hjemme. Og hvis en slave stak af, med hunden efter, var det kun
>hunden der kom hjem.
>
>:Pia

,,,,ja det er rigtigt, og hvad endnu værre er at dens vagtinstinkt, og
had til fremmede mennesker er så stærkt at det skulle være den eneste
hund der går efter manden istedet for hunden, hvis man altså møder
sådan en med sin hund, så vil den være ligeglad med hunden men kun
holde øje/gå efter manden, jeg har da mange gange på en mørk mark
eller ligende mødt forskellige hunde der stillede sig op og stirede på
mig, men de blev dog afledt af min hund så jeg ikke behøvede at frygte
noget for hvis de ville mig noget så skulle min hund da nok få dem på
andre tanker og så er det ligesom at deres vagtinstinkt forsvinder
og de bliver hund igen hvis man kan sige det sådan Men Filaen
skulle som sagt være ligeglad med om den kom op at slås med en hund på
vej til at nå dens mål nemlig mennesket, og det syntes jeg nu godt kan
virke en del skræmmende at hunden hader mennesker så meget. Men hvis
man har sat sig ind i racen inden man køber den så er det vel egentlig
godt nok , jeg skulle bare ikke på besøg sådan et sted ! som ham
amerikaneren skrev om sin egen hund, det er en rigtig meanie

men hvorfor de forbød Pitbull og Tosa der jo er kamphunde og ikke
vagthunde, tjae det forstår jeg ikke, de er da aldrig blevet avlet til
at være på den måde over for mennesker, direkte at hade mennesker? hmm
jeg fatter det ikke, dog kan kamphundene være onde overfor andre hunde
men man burde da mene at, det var mere fornuftigt at forbyde
menneskefjendske hunderacer end kamphundene som trods alt elsker
mennesker. Men et forbud er nok ikke nødvendigt da folk hurtigt
afliver dem igen efter at have købt dem, det tror jeg at de gør med
mindre at det er meget mystiske mennesker, men de findes jo også! ikke
engang rockerne har den slags hunde, da de jo trods alt har venner der
skal på besøg. Så efter min mening skal man sku være mystisk for at
have sådan en race.

Kan ikke glemme de to jeg kender der skulle se på hvalpene, det kan
godt være at det har været der hvor du arbejdede der er vist meget få
opdrættere af racen herhjemme efter hvad de havde undersøgt. Men først
hilste de på hvalpene som jo var vildt søde som alle hvalpe er, de
undrede sig lidt over hvor forældrehundene var henne og spurgte om de
ikke skulle hilse på dem også, og da fik de så besked på at sætte sig
på de 2 stole og kun kigge lige ud i luften, og så blev de lukket ind
i stuen hvor de så stod på hver side og stirede på dem *lol* det er jo
slet ikke til at forholde sig til søde vovser tænkte de så#ironi#
og så valgte de så en helt anden race.

Fra : mus

Dato : 28-09-03 11:02

> [...]
får
> så lidt tillid til mennesker som muligt.

Nu kender jeg ikke den brassilianske.

Men talte med nogen for noget tid siden der avlede Engelske Mastiffer og
denne race skulle ifølge dem have minimalt af drifter i sig.
Så de vil næppe egne sig til vagthunde, men man kan altid splitte en hund ad
uanset race så de vel bliver aggressive. Mener Engelske mastiffer går under
racen selskabshund. Dem vi klappede var rolige(grænsende til det dovne) og
meget milde.

LN

Fra : Mari

Dato : 28-09-03 13:41

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
>Mener Engelske mastiffer går under
> racen selskabshund.

Nej........ Molosser...... i FCI-gruppe 2

/Mari

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 16:24

On Sun, 28 Sep 2003 09:24:03 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Jo, det er det, der er meningen. Bo vil have en samling hunde, der om
>nødvendigt går til angreb på alle der nærmer sig hans havelåge. Jeg tror
>ikke han har tænkt sig at gå tur med dem,

nej det har han ikke - nu for vi at se hvordan de bliver manren i
Italein har aldirg i sit 10 år lang live været ude at gå en tur han
har slet ikke lyst - han har en stor have han gå vagt i og det trives
han fint ved !

>ingen kan holde 100 kg frådende
>monstre. Opdragelsesmetoden bliver hård og kontant, for at sikre sig de får
>så lidt tillid til mennesker som muligt.

jamen det skal den ikke ha ..... er der nogen der kommer ind på mine
enemærker bag hegn efter hegn og jeg for enda støbt ½ m ned i jorden
så de ikke kan grave sig ud og nogen kan grave sig ind ...

>Det er også skidesmart, faktisk, man får aldrig nogen rudekuverter, for
>ingen tør aflevere dem!

det er genialt :))))
nej der hvor post kassen hænger der hælder man brevene ind ude fra
vejen og når der kommer gæster så skal de ringe på uden for så kan de
glo op i et overvågnings kamera hvor jeg kan se hvem det er - så sætte
rjeg de stire hunde i hunde går og lukker folk ind - med mindre det er
nogen af dem fra den rocker borg der ligger i nærheden :)

>Jeg håber blot det bliver hans egen hårløse de dræber først (stakkels tøs)
>og ikke naboens Emma på sin nye cykel.

hunde dræber sjældent andre hund for at dræbe .... og hvordan skulle
lille emma på sine nye cykkel dog komme til at cykle igenem mit hegn
sgu ikke bare et hegn 2 hegn

>Bliver det en af mine hunde, fordi Bo's hæk er for lav, eller han er et
>skvat der ikke kan holde sin dræbermaskine - så kan jeg love ham, at den
>mistillid han har til andre mennesker i høj grad vil blive bekræftet.

ja har ikke mistilid jeg kan bare ikke li dem !

>Nu ved jeg ikke hvilken type mastiff Bo går efter. Man kan jo håbe, det er
>den engelske og ikke brasiliansk.

detved jeg heller ikke slev endnu - jeg ved bare jeg kan få en biligt
!
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Raptor

Dato : 28-09-03 16:35

> [...]
> rjeg de stire hunde i hunde går og lukker folk ind - med mindre det er
> nogen af dem fra den rocker borg der ligger i nærheden :)

Tjah.. nu begynder jeg at blive lidt bekymret, for i mine ører lyder det som
om du selv bor i en rockerborg, med overvågningskamera, bevægelsesfølere
pigtråd, el-hegn mm.

jeg håber vitterligt ikke du mener det seriøst, for ud fra dine udtalelser
mener jeg rent faktisk at du skulle forbydes at holde noget der var større
end (undskyld punish) en huskat, for du lyder i mine øre totalt uegnet til
at holde hund, ihvertfald de store racer.

og den holdning du lægger for dagen er lige præcis den samme som har bla.
Rotweilere, schæfere, Dobbermans o.lign.

og i øvrigt skal du lige huske een ting, her i danmark, får du problemer
hvis din hund flæsker en person, uanset om han er tyv og befinder sig på din
matrikel eller ej

/Brian

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 18:27

On Sun, 28 Sep 2003 17:34:54 +0200, "Raptor" <Bcon_8@hotmail.dkslet>
wrote:

>Tjah.. nu begynder jeg at blive lidt bekymret, for i mine ører lyder det som
>om du selv bor i en rockerborg, med overvågningskamera, bevægelsesfølere
>pigtråd, el-hegn mm.

Øhh lige frem bekymeret :) ja det kommer til at ligne og helt afgjort
til at fungere som et fort - nu har andre mennesker kunne komme inden
for en radius af 10 meter på mig i 37½ år al den tid har jeg dørmt om
et sted hvor jeg for Helved:_ i _ satan kan være i fred :)

men det kommer ikke rigtigt til at kunne ses fysisk - det er en skide
dygtig akitekt der står for byggeriet ....

> [...]
>end (undskyld punish) en huskat, for du lyder i mine øre totalt uegnet til
>at holde hund, ihvertfald de store racer.

jeh jar sgu haft masser af store hunde de har været helt
urpoblematiske alle sammen ... den enste der er lidt bøvl med er den
lillle her ...

>og den holdning du lægger for dagen er lige præcis den samme som har bla.
>Rotweilere, schæfere, Dobbermans o.lign.

jeg ved ikke hvad holdning de har ... men der er jo ikke noget
mærkeligt i at have en vagthund .....hunde....

>og i øvrigt skal du lige huske een ting, her i danmark, får du problemer
>hvis din hund flæsker en person, uanset om han er tyv og befinder sig på din
>matrikel eller ej

ja det ved jeg godt ... men det er så en risiko jeg lever med ---- jeg
har ivertilfælled gjort hvad jeg ku for at der ikke er nogen der
kommer til skade !

fordi selvfølig kan kan man komme igenem hegnet med en skævbider - der
starter så en del overvågnings matiale der filmer begivenheden + jeg
bliver ringet op på min mobil og kan på den se via noget nyt internet
hvad der rent faktisk sker ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Mari

Dato : 28-09-03 20:52

> [...]
> starter så en del overvågnings matiale der filmer begivenheden + jeg
> bliver ringet op på min mobil og kan på den se via noget nyt internet

Det lyder som om du har set mange Holywood-film. Det mangler bare,
at det er tigre - og ikke hunde, du holder i dine indespærringer.

/Mari

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-03 01:09

On Sun, 28 Sep 2003 21:52:29 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

>Det lyder som om du har set mange Holywood-film. Det mangler bare,
>at det er tigre - og ikke hunde, du holder i dine indespærringer.

hæ hæ jeg har drømt om en vold grav med amerikanske aligator og
skilpader .også et areal med sådan nogen fæler vc lavede under
vitnam krigen jeg har set i vitnam ... men så kan jeg godt vinke den
kvarte million kr. væk som min mor hun smider efter mit projekt
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Pwh

Dato : 28-09-03 20:31

Bo M Mogensen wrote:

> ja har ikke mistilid jeg kan bare ikke li dem !

Jeg vil endnu en gang stærkt anbefale dig at søge proffesionel hjælp
inden at den kammer helt over for dig, det er venligt og alvorligt ment.
Du virkede umiddelbart som et rimeligt fornuftigt menneske i dit første
indlæg om at du slog din hund, men set i bakspejlet var du nok egentligt
mere veltalende end fornuftig.
Du beskrev jo selv hvordan du kunne finde på at forfølge folk der evnt havde
generet dig for 30 år tilbage, dem prøver du stadig at ramme.
Allerede der tænkte jeg at der sgu er noget galt med manden.
Nu vil du så til at lave dig et fort med et par glubske hunde til at passe på,
passe på hvad ???. Jeg tror at hvis du først murer dig inde en årrække i sådan
et fort og kun omgåes mennesker her på nettet, så vil den altså sige alvorligt 'klik'
for dig på et tidspunkt, og så kan det gå gruligt galt for dig selv og os andre.
Så jeg vil faktisk råde dig til at nedlægge dit internet, få noget proffesionel hjælp
og så komme ud blandt almendelige mennesker, de fleste er faktisk søde og rare.
Dette skal læses som et velment råd og ikke som et angreb på nogen måde.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-03 01:06

On Sun, 28 Sep 2003 21:30:48 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg vil endnu en gang stærkt anbefale dig at søge proffesionel hjælp
>inden at den kammer helt over for dig, det er venligt og alvorligt ment.

jamen det ved godt Jens - jeg ER i behandling og har været det siden
1995 og er førtids pensioneret på mit hmm ... lidt særegne sindelag :)

>Du virkede umiddelbart som et rimeligt fornuftigt menneske i dit første
>indlæg om at du slog din hund, men set i bakspejlet var du nok egentligt
>mere veltalende end fornuftig.

min fornuft fejler ikke noget sagen er bare den der er mange måder at
være menneske på ....det er ikke som det logisk talt lyder - jeg er
ikke efter nogen eller ønsker anden part fortræd ....jeg har ikke
stiftet nye fjenskaber siden september 1991 - det var en der forførte
den daværende kvinde i mit liv - ved hjælp af meget ufone metoder som
jeg ikke skal belaste nærværende forum med....
jeg har masser af venner social relasioner der over 200 forskelige
mennesker i min notes bog jeg ville kunne ringe til og det vil være
fornuftigt at side og drikke en kop kaffe sammen og snakke.

mewn der udover har jeg et stort behov for ar være privat når jeg
vælger - som jeg har længtes efter hele mit liv - hvorfor jeg stiler
i mod at skamme nogen rammer for mig selv der muliggøre dette....

det er da meget fornuftigt eller hvad ?
det er ikke på bekostning af nogen - man kan måske sige at det er
udslag af en morbid tankegang - men nu lever vi jo i en verden hvor
det er begivenheder og ikke tanker der afgøre hvad der er relevant
skulle jeg mener !

>Du beskrev jo selv hvordan du kunne finde på at forfølge folk der evnt havde
>generet dig for 30 år tilbage, dem prøver du stadig at ramme.
>Allerede der tænkte jeg at der sgu er noget galt med manden.

egentligt ikke jeg havde en enhelt skolegårds bølle på nakken så jeg
ikke ku gå uden for mit hjem i en måned med farre for st få nogen på
hovedet nu kommer den bare tilbage ... jeg havde en husgernings
læreinde der ga sig til at væle fordi jeg kom til at spille en smule
sodervand på en væg i leg det kostede 3 svder og fans til bøvl selv om
mine forælder bakkede mig op ...tænk på hvor mange år som lære hun har
behandlet elever på den måde - når hun havde det skidt i stedet for ta
blive hjemme - sådan en fandens kælling ....

> [...]
>et fort og kun omgåes mennesker her på nettet, så vil den altså sige alvorligt 'klik'

som sagt har jeg en forholdsvis stor famille en vælg af venner .....
jeg ser folk efter behov - jeg har ikke noget behov for stifte nye
relasioner med mindre det er folk der har læst Camus & Kafka og det er
der sgu ikke så mange der har ..... : -)
jeg lære også folk at kende som ikke har - derres væsen undre mig såre
men det fungere det er jeg da sådan lidt facineret af ....specilt en
kvindelig vædder jeg kender der er dame fresur ....hun er et geni på
nogen områder jeg sletter ikke begriber ...

>for dig på et tidspunkt, og så kan det gå gruligt galt for dig selv og os andre.
>Så jeg vil faktisk råde dig til at nedlægge dit internet,

nahh

> få noget proffesionel hjælp

jamen det for jeg efter behov + jeg for nervemedin nok til at man vil
ku slå en flod hest ud

>og så komme ud blandt almendelige mennesker, de fleste er faktisk søde og rare.

jeg tror man kan finde noget godt i praktisk talt alle - hvis man er
imødekomne og udviser respekt ---- men jeg er bare mættet af menesker
har været dipsoman 25 % af tiden fra jeg var 18 til 30 år - jeg rejste
50 % af tiden 50 lande alle jordens kontinenter - al den druk og alle
de rejser man drukner simpelthen i mennesker den der længsels fra
Barndommen om bare at være fri melder sig på en nye måde jo ældre jeg
bliver - bare side her og høre Lou reed Bob dyllan læse lidt skirve
lidt prosle med mine dyr - bare det at lave mad til papegøjen det
tager jo en krig men det hyggeligt :) den lille hund er med i det i
det hele - j anu er kl 0205 så nu har hun pakket sig ind i en dyne
oven på min pude og gider egnetligt ikke ud at nat pisse men det skal
hun nu .....

det lyder af meget men det er ikke noget særligt ....

>Dette skal læses som et velment råd og ikke som et angreb på nogen måde.

det ved jeg godt hvorfor jeg også svare pænt ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : mathilde

Dato : 29-09-03 10:09

"Bo M Mogensen" skrev d. 29-09-03 01:06 dette indlæg :

Hej Bo, jeg vil bare lige sige at på mange måder kan jeg godt følge dig
i dit store ønske om at få lidt fred.
Selv ELSKER jeg at lufte hunde kl 4:30 om morgenen, simpelthen fordi der
kan man få lov til at gå i fred, og bare nyde naturen stilheden og
hundene.
Jeg bor sammen med min familie i et ret belastet boligområde, og nogle
gange giver jeg også mere for hunde end for mennesker.

Men held og lykke med dit store projekt.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-03 22:44

On Mon, 29 Sep 2003 09:09:25 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrote:

Hej Mathilde

>Hej Bo, jeg vil bare lige sige at på mange måder kan jeg godt følge dig
>i dit store ønske om at få lidt fred.

jeg synes sgu det er en menneske ret det her med at kunne lukke en dør
også er man bare sig selv men det er da også fed og ku gå en tur ude i
den friske luft også bare have det for sig selv ..... det er da
ihvertilfælled rare ind hvis der er nogen ... og jeg har ikke sådan
socile relasioner på 2450 SV

>Selv ELSKER jeg at lufte hunde kl 4:30 om morgenen, simpelthen fordi der
>kan man få lov til at gå i fred, og bare nyde naturen stilheden og
>hundene.

ja det er sgu dejligt - også fordi når der ikke er andre mennesker så
har vi vores helt egent rytme hvor hun bare forsvinder ud i det blå
lige så snart vi når til kirkegården med 40 kmt igenem buskaset

også mødes vi oppe ved en sø nogen minutter efter hvor hun står og
venter på mig - så sætter jeg mig ned ryge en smøg imens hun står
våger over mig :) og når jeg så rejser mig så væk er hun indtil vi
mødes nede ved kirkegårds lågen - lidt efter hvordan det er gået så
for hun nogen gange lov til at gå på det grønne ned til enghavevej
andre gange er dte i snor men så i snor når vi er 25 meter fra vejen

>Jeg bor sammen med min familie i et ret belastet boligområde, og nogle
>gange giver jeg også mere for hunde end for mennesker.

ja for fan det er ikke svært at finde en sympatisk hund ... men
mennesker .... de kan være træls på så mange måder ..fro det meste er
det sgu bare det man gerne vil være sig selv

>Men held og lykke med dit store projekt.

ja det må du nok sige ....jeg for jo en de hjælp til det gratis - men
så er det jo når folk har tid - har en hammer dygtigt akitekt til at
stå for det uden hun for en dime for det .... men så det tager det jo
tid....
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Mari

Dato : 30-09-03 19:43

> [...]
> for hun nogen gange lov til at gå på det grønne ned til enghavevej
> andre gange er dte i snor men så i snor når vi er 25 meter fra vejen

Er hun udviklet nok til at kunne klare mødet med byrævene??
Har hørt en del rædselshistorier om småhunde, der har fået knækket
nakken af byræve.

/Mari

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-09-03 23:22

On Tue, 30 Sep 2003 20:43:01 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

>Er hun udviklet nok til at kunne klare mødet med byrævene??
>Har hørt en del rædselshistorier om småhunde, der har fået knækket
>nakken af byræve.

du kan fame tro ræven tager flugten når det lille arige spetakel
kommer væltene .... man skal ikke tage fejl af størelsen det er et
lille 6-9 kg muskel bundt - hun kan jo løbe til 60 kmt
men jeg tror nu ikke hun ville gå på en ræv eller det ville hun ikke
hvis den stod stille ville hun også bare stille sig til at glane på
den ...når hun sider på skulderene af mig .....jeg imponeret over
hendes mortotrik den er så go hun holder reelt fats med sine bag poter
på mine skulder som det var ssmå hænder også holder hun balancen med
en klo om halsen på mig og hun tager meget forsigtigt ved halsen på
mig - hun er genial !!!
FARENS HUND )) jeg er skide syg 40 i feber så jeg sejlede jo
afsted da vi skulle ud og gå - vi gik sgu forbi 2 mænd der stod og
snakkede ved en bil ikk en lyd kom der fra hende - havede jeg ikke set
hende æde sin egen affrøring som valp ku jeg ha kysset hende !
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Pwh

Dato : 29-09-03 19:09

Bo M Mogensen wrote:

> jamen det ved godt Jens - jeg ER i behandling og har været det siden
> 1995 og er førtids pensioneret på mit hmm ... lidt særegne sindelag :)

Det er jeg glad for at hører, så er du jo på forkant med situationen ;)

> [...]
> læreinde der ga sig til at væle fordi jeg kom til at spille en smule
> sodervand på en væg i leg det kostede 3 svder og fans til bøvl selv om

Jo, men sådan noget må man altså lægge bag sig og se at komme videre.

> det ved jeg godt hvorfor jeg også svare pænt ...

Godt så, altid rart når man kan holde en venlig tone ;)
Jeg vil ønske dig alt held og lykke med dit nye hus da jeg synes
at du egentligt lyder som en rigtigt flink fyr.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-03 22:47

On Mon, 29 Sep 2003 20:09:09 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er jeg glad for at hører, så er du jo på forkant med situationen ;)

ja ja det er der helt styr over ....

>Jo, men sådan noget må man altså lægge bag sig og se at komme videre.

gode som dårlige gerninger om man placere sin skat i himlen eller
helved det er en ting de kommer tilbage uanset hvad man gør !

>Godt så, altid rart når man kan holde en venlig tone ;)

det er alt afgørene

>Jeg vil ønske dig alt held og lykke med dit nye hus da jeg synes
>at du egentligt lyder som en rigtigt flink fyr.

jamen jeg ser måske fæl ud - men jeg er nu helt tilforladelig :)
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 16:09

On Sun, 28 Sep 2003 09:18:15 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

Kære Mari !

> [...]
>Een, der bor i en afstand fra dig, så du rimeligt nemt vil kunne
>opretholde kontakten gennem årene. (De bliver jo "familie")

Nahh det var nok at gå til yderligheder :)

>Det er IKKE nok, at hunden er billig

det er afgørene eller vil jeg ikke ha dem !

>- inden den er importeret

jamne jeg for også turen ud af det + det koster kun 350 for en enkelt
med fly !

>og installeret - så er den såmænd ikke billigere en en dansk hund.

du for ikke sådan en hund for under 6500 - ferien tager jeg for min
egen skyld - så det koster reelt kun 350 kr . i transport udgifter +
de ca 2000 den koster vacinasionerne skal den jo ha afligevel +
chipning det er 700 dvs der er sparet mindst 3000 kr.

>Du skriver Manaren........ kan du ikke lægge et link til den race,
>for jeg kender den ikke - og har ikke kunnet finde den på nettet.
>Er det en skrivefejl -

yeps jeg kan ikke stave - det er faktisk skide ireterene !

> så det i stedet er den italienske Maremma,
>du mener??
>http://www.khkg.dk/Khkg/Racer/Maremma.asp

ja dte er den den !

> [...]
>træner hunde er vores "psykiske udstråling". Hundene kommunikerer
>indbyrdes med denne - og vi kan kommunikere med vores hunde med den.

jeg har ingen problemer med store hunde har aldrig haft det og har
haft nogen stykker efterhånden den sidste der var INGEN fejl !

>Jeg bliver MEGET bekymret for et sådan hundehold, når det ikke
>er lykkedes dig, at få en maxikansk hårløs til at "tie stille".

det er noget andet hun FARENS LILLE HUND - jeg har slet og ret aldirg
før nu taget hende alvorligt nok - fordi hun er så lille og hun er sgu
i bund og grund den kæreste skabning på planeten over for mig
hvilket indrømmet har blændet mig !

> [...]
>i forhold til en 40-50 kg frembrusende højtråbende molosse....
>I vil jo blive omegnens "skræk og rædsel" - og det er vel ikke dét,

jow det er meningen det er jo en VAGTHUND !

> Forestil dig at familie og venner ikke tør
>besøge dig, fordi din hund forhindrer dem i det.

fint med mig :)
nej de for en seperart går der kan aflukkes når der er gæster

>Det er ikke hundens størrelse, der gør en god vagthund. Faktisk kan
>din "højtråbende hårløs" være en bedre vagthund (signalhund)

hun er en genial signal hund hvorfor dne også bruges som vagthund da
den høre alt og sætter gang i de større hunde !

> [...]
>hårløse
>el.lign. størrelse ville måske være et bedre valg. Hvis jeg skulle

jamen de her må slet og ret godt skam bide slå en evt indbruds tyv
ihejel - det er jeg kold over for vil man ind på mit AFHEGNEDE
MATRIKEL og vi taler 2 M højt hegn og afligevel vil til at bryde ind -
jamen så må man jo tage det som det kommer ...med de hunde der nu er

> [...]
>flere - vides ikke,
>men huset er 7-9-13 det eneste hus her på vejen, der ikke har været

jeg kan godt huske du skrev om det i jura gruppen .... det er sgu da
rart var også et eller andet sted trygt !

>Ja............ bløde, blide hunde......... med et veludviklet
>signalapparet,
>som man sagtens kan styre....... så det kun virker, når det skal.

jamen det går faktisk rigtigt pænt med min efter de famøse 2 smæk +
jeg er meget opmærksom pt hun var faktisk med til bryllup den lille
hund - hun synes det er skide spænende ( hun er med over alt ellers
komer jeg ikke ) så længe hun kan se mig
der var ikke et enste vov inde i fest salen - men hun løb så lige ud
til den tappe hvor folk kommer ind og knurrede lidt i ny & næ nå rhun
synes der skete noget nyt - folk er jo helt vilde med hende - skide
primadonna der blev taget lige så mange billeder af hende aflene som
af retsen af festen - det ser også lidt spacy ud i ny og næ da hun for
lov til at side på skuleren af mig - nogen gange - specilr når hun
skal vende sig til noget nyt så er det et godt sted og side og se det
hele an på :)
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Mari

Dato : 28-09-03 22:13

> yeps jeg kan ikke stave - det er faktisk skide ireterene !
> ja dte er den den !

OK......... du starter med at spørge om mastiff - og så er det
i virkeligheden en anden type hund du taler om. Så vil jeg
lige lægge flere links, så andre også kan følge med i, hvilken race
vi taler om.

http://www.maremmano.com/default.htm
http://www.cpma.it/
http://randihelene.tripod.com/linker.htm

http://www.mexicanhairless.dk/

> jow det er meningen det er jo en VAGTHUND !

Det er en "vogterhund" - der vogter f.eks. får og kvæg.
Og......... ærligt talt, BO...... så ligner Maremma'en en forvokset
Golden retriever, eller en hvid newfoundlænder - så folk vil måske
kke ha' den respekt for den, som du forestiller dig.

http://home4.inet.tele.dk/stelar/vogt.html

Har du overvejet en Pyreneerhund, den minder meget om Maremma'en
og de opdrættes herhjemme. http://users.cybercity.dk/~ccc45477/

> jamen de her må slet og ret godt skam bide slå en evt indbruds tyv
> ihejel

Sker det - så vær overbevist om, at du ikke har dem længere.

Jeg ser i et andet indlæg, at du agter at købe to stk. samtidig.
Jamen, Bo......... er du slet ikke modtagelig for de råd vi giver dig?
At modtage to hvalpe samtidig - det er simpelthen galimathias.
Der VIL opstå magtkampe mellem dem - og du vil ikke blive
flokleder, der kan stoppe det. De har deres egne regler, det
er DERFOR man råder til, at den ene hund er psykisk moden,
før den næste ankommer.

- det er jeg kold over for vil man ind på mit AFHEGNEDE
> MATRIKEL og vi taler 2 M højt hegn og afligevel vil til at bryde ind -
> jamen så må man jo tage det som det kommer ...med de hunde der nu er

Vi taler jo ikke kun om indbrud - men også om at folk kan
risikere ulykker - uforvarent.

> jeg kan godt huske du skrev om det i jura gruppen .... det er sgu da
> rart var også et eller andet sted trygt !

Ja, det er rart at vide, at mine hunde kan omgås ALT og ALLE, samtidig
med at de VED, hvornår der opstår en unormal situation - og reagerer
rationelt på den. Det er bestemt ikke det, man får præsenteret i
hverdagen.

/Mari

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-03 01:21

On Sun, 28 Sep 2003 23:12:54 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

>OK......... du starter med at spørge om mastiff - og så er det
>i virkeligheden en anden type hund du taler om.

nej jeg har ovevejet at få 2 manaren har lagt fast hele tiden ...

> Så vil jeg
>lige lægge flere links, så andre også kan følge med i, hvilken race
>vi taler om.

Ohh ja her er den jeg helt sikkert vil ha den er fanme dejlig ;)

*******

>http://randihelene.tripod.com/linker.htm

der kommer ikke rigigt noget ?

> http://www.mexicanhairless.dk/

der erhun jo MANDENS LILLE HUND

> [...]
>Golden retriever, eller en hvid newfoundlænder - så folk vil måske
>kke ha' den respekt for den, som du forestiller dig.

NEJ MEN jeg kender fra italien tro mig den overlader ikke noget til
fantasien !!!

>http://home4.inet.tele.dk/stelar/vogt.html

der er et eller andet med de her sider de kommer kun op som små
banner?

>Har du overvejet en Pyreneerhund, den minder meget om Maremma'en
>og de opdrættes herhjemme. http://users.cybercity.dk/~ccc45477/

jamen jeg vil jo ha sådan en som vi har i Italien - den kender jeg der
ved jeg hvad jeg for ....

>Sker det - så vær overbevist om, at du ikke har dem længere.

ja det ved jeg .....

> [...]
>flokleder, der kan stoppe det. De har deres egne regler, det
>er DERFOR man råder til, at den ene hund er psykisk moden,

ja det for vi at se der er lang tid til næste sommer egneligt vil jeg
helst bare have manaren ...... men jeg tænkte det ville være godt med
noget selskab til den da jeg er væk i perioder - der kommer selvfølig
en et apr gange om dagen .... men det er da trist og bare stå der
aflene synes jeg ....

>- det er jeg kold over for vil man ind på mit AFHEGNEDE
>
>Vi taler jo ikke kun om indbrud - men også om at folk kan
>risikere ulykker - uforvarent.

ja så skulle de selvfølig have et trfik udheld men der er en gryft de
ryger i føst

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-09-03 18:52

On Sat, 27 Sep 2003 17:41:25 +0200, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrotd:

>ja helst en der har en selv - vi havde dem selv i Italien foR mange år
>siden .....jeg ville egentligt ikke ha en ..... men nu kan jeg få den
>biligt fra et sted øst europa ...

,,,pas på hvor du køber den henne, jeg har mødt et par stykker der har
fortrudt at have købt hund i østlandene den enes hund en Pitbull er
fuldstændig hjernedød fra Polen og den anden købte en Dogo i Rusland
den kostede enda 13000kr og døde af noget hundesyge da den var 4-5 mdr
gammel. Så man skal nok lige have i baghovedet at det kan være
risikabelt at købe så langt væk det er jo ikke så let lige at tage til
Polen og brokke sig igen

>men jeg synes bare at det jeg kender til mastif er at de som regl er
>nogen uhyre på et eller andet tidspunkt i derres liv :) ?

,hvordan uhyre ?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 04:09

On Sat, 27 Sep 2003 19:52:05 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>gammel. Så man skal nok lige have i baghovedet at det kan være
>risikabelt at købe så langt væk det er jo ikke så let lige at tage til

det er under 2000 kr !!! så ... for jeg den selvføligt vacineret i alt
hvad den skal vacineres for når den kommer hjem - manaren kommer
heller ikke til at koste mere selvom den er fra Italien og der har de
rigmeligt med styr på det med hunde i nord italien ihvertilfælled ...

>,hvordan uhyre ?

bider tager andre dyr / dræber dem §

>Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
>http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

hvis du har lyst så lav lige en sig skiller det er bare sådan 2
=--også et mellemrum så går din signatur af svaret fra anden skribent
og det er sgu smart

bedste hilsner og

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 28-09-03 09:07

> [...]
> heller ikke til at koste mere selvom den er fra Italien og der har de
> rigmeligt med styr på det med hunde i nord italien ihvertilfælled ...

Jeg får desværre sådan en fornemmelse af at penge er vigtigere end dyr for
dig, men det kan også være at du ikke ved ret meget, -og det er nok sådan
jeg håber/trro det forhoder sig, da du virker oprigtigt glad for din lille
hund, så derfor vil jeg lige forklare...

Hvis hunden allerede er inficeret med sygdom ved ankomst kan du vaccinere
dig gul, blå og fattig... Hunden vil alligevel dø! Er hunden inficeret er
det så oven i købet 99% sikkert den allerede er det vad ankomsten til DK.

En anden ting er at hvalpens første 8+ uger ved opdrætteren (eller
hundehandleren) er meget vigtig for hundens fortsatte trivsel. Kommer den et
dårligt sted fra vil den være mærket resten af livet! Du risikerer at få en
hund der, pga. dårlig tidlig opvækst på et tidspunkt vender sig mod dig, du
risikerer at få en hund der ikke kan (tør) lære noget, du risikerer at få en
hund der er fuldstændig ligeglad med mennesker... og jeg kunne blive ved.
Faktisk er oddsene for at du får en dårlig hund betydeligt højere end de er
for at du får en god hund! Dette vil komme til at påvirke både dig og den
lille skaldede og i vil skulle leve i evig "skræk" for at hunden måske lider
af hjernefejl, en af de andre "fejl" eller andet og angriber jer en dag! I
vil måske oven i købet ikke opdage det før det er for sent.

Den bedste vagthund er den du helt sikkert ved er opvokset i trygge rammer
ved en god familie der har taget sig kærligt af den! Jo mere hunden er
knyttet til og har tillid til dig jo mere fornuftigt vil den vogte sit hus.
Det er helt i orden du ikke brydder dig om fremmede mennesker, men lad for
guds skyld være at udsætte dig selv for en stor fare ved at lave et
"dummekøb" i et østland, hvor du ikke har nogen mulighed for at tjeke hvad
det rent faktsik (psykisk) er du får.

En sidste ting er at de personer fra østlandene der sælger billige hunde til
vest tit er hundehandlere, hvor hundene lever under kummerlige forhold. Jeg
fornemmer du er meget hundevenlig og derfor kun ønsker at hunde bliver
behandlet godt. Ved at købe en hund sådan et sted støtter du de kolde
hundehandlere og hjælper dem til fortsat eksistens! Ved ikke at købe ved dem
er du ikke med til at støtte dem og får flere den idé skulle vi nok om nogen
år ha' fået udryddet de grusomme folk!

Rinnie
-Der ønsker dig held og lykke med at finde en god hund.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 19:25

On Sun, 28 Sep 2003 10:06:33 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>Jeg får desværre sådan en fornemmelse af at penge er vigtigere end dyr for
>dig

nej men jeg bruger ikke unødvendige penge !

>, men det kan også være at du ikke ved ret meget,

ahh i almindelighed ved jeg en del

>-og det er nok sådan
>jeg håber/trro det forhoder sig, da du virker oprigtigt glad for din lille
>hund,

hun for mere omsorg tid og kærlighed ind 98 % af alle dansker bruger
på derres børn og ægtefæller ....

> så derfor vil jeg lige forklare...

by all means

>Hvis hunden allerede er inficeret med sygdom ved ankomst kan du vaccinere
>dig gul, blå og fattig...

max 700 inkl chip !

> Hunden vil alligevel dø! Er hunden inficeret er
>det så oven i købet 99% sikkert den allerede er det vad ankomsten til DK.

ja det vil selvfølig ikke være så godt - men med en besparelse på
mellem 3000 og 7000 kr. der vil jeg sgu strække mig langt :)

> [...]
>hund der er fuldstændig ligeglad med mennesker... og jeg kunne blive ved.

jaee men det ser man jo når man kommer der ned ... er den helt gal så
køber man selvføligt ikke kræet ...

> [...]
>af hjernefejl, en af de andre "fejl" eller andet og angriber jer en dag! I
>vil måske oven i købet ikke opdage det før det er for sent.

ja det er selvfølig noget kedeligt noget .... men en ellers rar hund
klikker da ikke specilt tit jeg synes ikke jeg kan erindre ..?
mht. farre ja ... men prøv at cykel eller gå langs en lande vej bare
at færdes i trafiken ..... det er sgu farligt alt sammen ...

> [...]
>guds skyld være at udsætte dig selv for en stor fare ved at lave et
>"dummekøb" i et østland, hvor du ikke har nogen mulighed for at tjeke hvad

taget til efter retnin .... jeg vil selvfølig se hvordan klimaet er på
stedet i mellem hunde og ejer ...

> [...]
>er du ikke med til at støtte dem og får flere den idé skulle vi nok om nogen

jaeeee .... men som sagt det for man at se når man kommer frem ...
manren bliver der ikke nogen problemer med da min onkel kender dem der
avler den og de er gode nok + titjo som han heder er sgu en rar hund -
der har været 2-3 uheld men det er sgu kun fordi folk er hoppet over
hegnet og ind på grunde det kan de jo lade være med også var der
posten der gik ind i stedet for at ligge brevene i post kassen - det
var da også for dumt ...men en eller anden havde ikke fået smækket ud
til gaden ... men derfor behøves man jo ikke at vade ind ..

>Rinnie
>-Der ønsker dig held og lykke med at finde en god hund.

jow tak

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : mathilde

Dato : 28-09-03 10:47

"Bo M Mogensen" skrev d. 27-09-03 16:41 dette indlæg :
.................klip............
> ja helst en der har en selv - vi havde dem selv i Italien foR mange år
> siden .....jeg ville egentligt ikke ha en ..... men nu kan jeg få den
> biligt fra et sted øst europa ...
..............klip.............

Hvis det er en Fila, du påtænker dig at købe, så får du selvfølgelig
fred i dit hjem. Men da der findes seriøse kenneler med filaer
herhjemme, så er jeg helt sikker på at du også kan købe én af deres
hvalpe hvis du ellers er den rette ambassadør for racen. Jo mere
kompleks en race man har som avler jo sværere er det at finde de rette
købere. Derfor kan man hvis man har sat sig godt ind i racen, og avlerne
er af den samme opfattelse, faktisk godt få lov til at købe en hvalp
meget billigere end normalt. Og så har man al den støtte og vejledning
man får brug for som førstegangshundeejer af sådan en hund.
At du har haft dem engang for mange år siden, men selv er i tvivl om de
bliver til uhyrer på et tidspunkt i deres liv, siger mig at du mangler
noget mere baggrundsviden før du køber én.
Hvis de kenneler der findes herhjemme ikke på nuværende tidspunkt vil
lade dig købe en hvalp meget billigt, så er der endnu mere grund til at
vente med anskaffelsen.

..............klip............
> efter som meningen er manaren skal være ude det meste af tiden så
> tænkte jeg det ville være sjovt for den at have en anden vagt hund at
> gå sammen med
.............klip..........

Men hvor sociale er de 2 racer med hinanden? Hvis der udvikler sig
rangordensproblemer, har du så viden nok til at kunne skille dem eller
stoppe dem inden det for alvor går galt?

.............klip.............
.... jeg er helt tryg ved mig selv og alle hunde ...
> Manaren har jeg en rigmelig go ide om ....
...............klip...........

Hvorfor ikke sætte sig lidt mere ind i racerne, en rimelig god idé om,
det er da ikke særlig meget eller hvad?

Som minimum så kontakt kenneler herhjemme med de pågældende racer, så
kan de vejlede dig.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-09-03 19:41

On Sun, 28 Sep 2003 09:46:48 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>................klip............
>.............klip.............
>
>Hvis det er en Fila, du påtænker dig at købe, så får du selvfølgelig

det var meningen !

> Men da der findes seriøse kenneler med filaer
>herhjemme,

jamen de tager jo nogen åger priser ...

> [...]
>bliver til uhyrer på et tidspunkt i deres liv, siger mig at du mangler
>noget mere baggrundsviden før du køber én.

jeg skal ige dig hvorfor ....vi / min moster & onkel havde 2 tæver
efter hianden flavia og gusta ...
der var nogen kedelige episoder med dem - f.eks da den sprang op og
bed en dame i ansigtet da hun kikkede under et bord hvor den var...

>Hvis de kenneler der findes herhjemme ikke på nuværende tidspunkt vil
>lade dig købe en hvalp meget billigt, så er der endnu mere grund til at
>vente med anskaffelsen.

jamen jeg skal ikke ha nogen af vagthundene før til næste sommer når
mit hus færdig ....

> [...]
>rangordensproblemer, har du så viden nok til at kunne skille dem eller
>stoppe dem inden det for alvor går galt?

nu viden jo relativ og de fleste problemer unikke .... men min
erfaring med alle dyr fra skilpader hænd over fugle til hunde er at
hvis - de ting der skal omgåes ERi miluet så lære de også at komme ud
af det med hianden .... det er også derfor hvis jegskal have 2 så skal
de komme samtidigt ...

> [...]
>..............klip...........
>
>Hvorfor ikke sætte sig lidt mere ind i racerne, en rimelig god idé om,

Nååe det ved jeg såmænd ikke .....jeg er bare pr definasion skeptisk
over for erfaringer jeg ikke selv gar gjort .....

>Som minimum så kontakt kenneler herhjemme med de pågældende racer, så
>kan de vejlede dig.

jeg tror slet ikke der er manar i dk ? men mastif er der da ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : mathilde

Dato : 28-09-03 20:25

"Bo M Mogensen" skrev d. 28-09-03 19:41 dette indlæg :
> jamen de tager jo nogen åger priser ...

Prisen er altid til forhandling. En god kennel tænker altså ikke kun på
penge, det er mindst ligeså vigtigt at finde gode hvalpekøbere.

Men hvis det først er om et år du skal have en, så besøg da kennelerne
her hjemme så du kan danne dig et indtryk af hundene/racen. Måske bliver
du gode venner med kennelen, og så går et køb måske nemmere.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-03 23:47

Hej Bo

Jeg forstår ikke, at du føler at der skal vogtes så godt over dit hjem, at
det skulle være nødvendigt med flere vagthunde. Har du noget vi andre ikke
har. F.eks 10 Millioner under gulvtæppet, eller noget tilsvarende. Hvis de
virkelig var som Punish skriver, at den hopper ind gennem forruden på folks
biler, så burde han købe en nyere bog med skrækhistorier. Nu om dage er
forruder lavet af lamineret glas, og ikke som den han beskriver, en hærdet
glasrude, som i fordums tid blev til en million meget små forruder. Det gør
de altså ikke mere.
Køb en Mastif, hvis det er sådan en hund du vil have, men det gode spørgsmål
er, hvorfor vil du have den. Så mit råd vil være, overvej racen igen, og
grundene til, at det netop er sådan en hund eller hunde du ønsker. Du skal
ikke købe hunde, ud fra deres evner til at holde folk ude, for de evner er
lige så gode, til at holde folk inde. Hvilket altså vil sige, hundene kan
holde dig inde, eller mulig hjælp til dig selv ude. Så overvej, om du har
nogle gode sunde grunde og interesser i disse hunde. Sådan som jeg har
forstået det indtil videre, så har du umiddelbart valgt ud fra, at skræmme
alt der nærmer sig din havelåge langt væk.

M.V.H......Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 07:32

Hvis de
> [...]
>glasrude, som i fordums tid blev til en million meget små forruder. Det gør

,,,nej men nu spurgte jeg altså ikke lige manden hvilken årgang den
anden mands bil var fra og hvis en forrude fra nyere tid "smadrer" går
i stykker, vil denaltså gå i en masse små stykker men hænge sammen
stadig til en hvis grænse, og det var hvad der skete, som jeg prøvede
at forklare, selvfølgelig smadrer en bilrude ikke som et vindue i
huset. men derfor kan hunden jo godt prøve at hoppe igennem aligevel
ikke, det har ikke noget med skrækhistorier at gøre, de folk der har
mødt sådan en hund vil bevidne at den let kan blive til et monster,
som ikke kan sammenlignes med andre hunderacer, og jeg skrev det bare
så folk ved hvad de har med at gøre, og det virker da til at Bo har
brug for og kan give sådan en hund et godt liv, og netop passe på at
den ikke laver ulykker, det var ikke for at komme med en skrækhistorie
, racen er bare ekstrem og det skal man vide før man køber en af dem
..