MS Windows
briani 27239
Kan harddisk laves "fælles", så den kan ti~
Fra : ha

Dato : 26-09-03 13:33

Er det muligt, at 2 pc'ere (win XP) kan have en fælles harddisk ?

mvh
ha

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-09-03 13:39

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt, at 2 pc'ere (win XP) kan have en fælles harddisk ?

Hmm.. hvad mener du med fælles harddisk?

Umiddelbart er der flere muligheder:

1. Sæt en server op der har en netværksshare som de 2 maskiner deler
2. Del en mappe på den ene maskine, og tilgå den over netværket fra den
anden
3. Se om en af de nye eksterne harddiske / bokse (Argosy / Maxtor) kan køre
på 2 interfaces ad gangen ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_intitialer.dk

Fra : Carsten

Dato : 26-09-03 14:47

Eller lav en Cluster-server med en fælles Quorum disk - Men denne løsning er
ikke for børn *G*

Fra : ha

Dato : 26-09-03 16:01

Carsten wrote:
> Eller lav en Cluster-server med en fælles Quorum disk - Men denne
> løsning er ikke for børn *G*

.... så dropper jeg den )

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 26-09-03 16:00

> 2. Del en mappe på den ene maskine, og tilgå den over netværket fra
> den anden

Takker, det bliver sikkert denne løsning jeg så vælger. Det er fordi jeg
har computerne 2 forskellige steder i huset, og gerne vil kunne tilgå
mine dokumenter og fotos m.v. fra begge.

tak for svar.

mvh
ha

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 26-09-03 14:46

Lidt illustration der måske giver dig svaret : Kan to biler have samme moter?

Fra : Casablanca

Dato : 26-09-03 14:53

Jørgen Kaare Jensen skrev:

> Lidt illustration der måske giver dig svaret : Kan to biler have
> samme moter?

Ja, hvis de skiftes til at bruge den

totalFJERNrecall@jubiimail.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-09-03 16:37

Jørgen Kaare Jensen skrev :
> Lidt illustration der måske giver dig svaret : Kan to biler have samme
moter?

Total dårlig sammenligning!

To PC'er kan snilt bruge den samme harddisk samtidigt!
Der skal dog være en system harddisk i hver PC.
Tilgå harddisken over netværk, brug samme bruger og password på de to PC'er.

Maxtors harddiske med USB og firewire tilslutninger må ikke forbindes til to
PC'er samtidigt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 27-09-03 13:28

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in message
> moter?
>
> Total dårlig sammenligning!

??

> To PC'er kan snilt bruge den samme harddisk samtidigt!

Nej de kan ikke med mindre du kører W2K adv. server og cluster.

> Der skal dog være en system harddisk i hver PC.
> Tilgå harddisken over netværk, brug samme bruger og password på de to PC'er.
Ja, men det er jo ikke det samme som at have 2 maskiner til at tilgå samme
harddisk. Her er tale om at dele ressourcer ud på netværk og tilgå DATA den vej.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-09-03 17:53

Jørgen Kaare Jensen skrev :
> "Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in message

> ??

> Nej de kan ikke med mindre du kører W2K adv. server og cluster.

Vås. Jeg har en Workgroup med to PC'er i. PC A og B.
Jeg kan sagtens kopiere fra harddsiken i A til B samtidig med at jeg kopiere
fra harddisken i B til A.

Intet problem og det har det ikke været siden Windoe 3.11 for Workgroups.
Det kræver kun at de to PC'er er tændt og at brugeren er oprettet på begge.

> [...]
> harddisk. Her er tale om at dele ressourcer ud på netværk og tilgå DATA

Ja og det kan da sagtens klarer ha's opgave.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd